Behöver hjälp ska köpa grafikkort

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp ska köpa grafikkort

Denna grafikkort funderar jag köpa på cdon.se
Asus GeForce GT 640 2GB DDR3 2xDVI VGA HDMI PCIe
Har denna moderkort asrock 939A790GMH undrar kommer detta passa ihop så det ej tar imot dom andra saker man har på moderkort data kille tror inte ska vara problem hoppas någon här kan kolla upp detta och hjälpa mig med detta med bra besked jag är inte data expert ska köpa det på cdon.se har presentkort från dom dörfär jag ska beställa det där. Trist om jag måste skicka tillbaka i retur och betala frakt.
Hoppas någon här kan hjälpa mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Jodå, det skall gå bra att använda detta kort på ditt moderkort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag är orolig väldigt dålig på data den är ju stor grafikkort rädd att den tar imot dom andra saker man har på moderkort ram minne och sånt andra saker man har på den ska inte ha den till spel spelar alldrig men tyckte om grafikkort ville köpa har ju också presentkort på 800kr på cdon.se så varför inte beställa jag vet moderkoret tar pci-express viktigt så den får plats där också min data låda är stor inte liten bara den får plats på moderkort viktigt min data byggde data kille han tror det ska inte vara något problem men ändå bra veta i förväg så jag slipper skicka den tillbaka i retur och betala frakt onödigt. Hoppas nån kan svara mig igen med svar.
Beklagar jag dålig på data är tjej som inte kan sånt här.

Permalänk
Hedersmedlem

Välkommen till SC förresten!

Nu vet jag ju inte vilken låda (chassie) du har men detta kort borde få plats då det inte är särskilt långt. Vad hade du tänkt använda datorn till iom graffeköpet? Något spel som du tänkt köra?
Att du är av det täcka könet innebär ju inget, om du vill lära dig lite om hur datorer funkar.
Så välkommen att ställa frågor så skall iaf jag försöka svara på dem i den mån jag kan.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

cdon har väll rabatt för swecare? 5 %

Permalänk
Medlem

Grafikkort

Hej jag köpte det grafikkort idag många sa det ska ej vara något problem jag har chassi data lådan heter så här gigabyte poisedion heter den den är stor nätdel är 400watt eller 500watt men jag säker den är på 400watt dom sa det ska inte vara något problem data kille sa det också. jag ska inte ha det till spel grafikkort jag ska inte spela bara titta på film ibbland så jag köpte det grafikkort idag tyckte om den bra grafikkort asus 3 års garanti hade ändå presentkort därifrån på 800kr så jag köpte den idag men tyvär är det tillfälligt slut så dom till mig så dom väntar in varorna från leverantören jag köpte hdmi kablar billigt och bra kostar 29kr för två meter inann 79kr. Det gör nog inte så mycket man har dyrrare grafikkort fast jag ej spelar spel alldrig spelar spel bara surfar och tittar på video så det är bra man har bra grafikkort så video blir bra kvalite. svara igen på mitt svar bra detta forum blev kund igår cdon.se rekomenderade mig denna sidan.