Permalänk
Medlem

amd processorer ??

Fick höra idag av en kille att amd är bäst att spela med. Och jag behöver ny processor och mitt moderskort stödjer då amd (endast). det passade ju bra då men då undrara jag ju ! vilken av Amd:s processorer är bäst om jag kör mw2 css cs:go lol och mw3 ???
Tack på förhand

Visa signatur

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)

Permalänk
Medlem

Om du vill ha den absolut bästa från AMD just nu så är det ju FX-8350. Fungerar till AM3 och AM3+ (och FM2 om jag minns rätt?).

Annars passar den lite äldre FX-8120 eller FX-8150 dina behov bra också. (AM3 och AM3+ på de också)

Skrivet av Ozzya5:

Fick höra idag av en kille att amd är bäst att spela med.

Är varken en AMD-fanboy eller Intel-fanboy men det påståendet är falskt, Intel leder på CPU-fronten idag.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

tomten du pratade menade antingen amd grafikkort eller hade han fel. AMD är nära likvärdiga intel, men intel är fortfarande bäst.

Dock så kan du spela de spelen du pratar om på datorer från 2008. Det hjälper om du säger vilket moderkort du har, men annars FX-8350 eftersom det är den bästa som AMD har för tillfället.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Om du vill ha den absolut bästa från AMD just nu så är det ju FX-8350. Fungerar till AM3 och AM3+ (och FM2 om jag minns rätt?).

Annars passar den lite äldre FX-8120 eller FX-8150 dina behov bra också. (AM3 och AM3+ på de också)

Är varken en AMD-fanboy eller Intel-fanboy men det påståendet är falskt, Intel leder på CPU-fronten idag.

Har man AM3 måste man kontrollera att FX processorerna passar då alla inte gör det.
FM2 passar knappast..

Permalänk
Medlem

Beror på hur han menar. Menar han de bästa CPUerna så har han fel, menar han vilken som har bäst prestanda för priset så vinner AMD.

Permalänk
Medlem

Synd att intel leder just nu, då AMD brukar ge mer effekt per krona, men men.

får vänta på ny socket från AMD antar jag.

FX 8350 är nice men drar alldeles för mycket ström, är iofs mer klock vänlig än ivy bridge men sämre än sandy.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Han snackar om processorerna jag vet inte om intel eller amd är bäst är nämligen rätt ny på datorer men är jätte intresserad vilket moderkort jag har kan jag tyvärr inte svara på mer än att dett är ett asus men det kan knappast hjälpa väll...

Visa signatur

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzya5:

Han snackar om processorerna jag vet inte om intel eller amd är bäst är nämligen rätt ny på datorer men är jätte intresserad vilket moderkort jag har kan jag tyvärr inte svara på mer än att dett är ett asus men det kan knappast hjälpa väll...

Ladda ner speccy och lägg upp en screenshot.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Varför behöver du ny processor? Vad har du för moderkort? Vad har du för budget?

Vilken processor som är mest lämplig beror på hur mkt pengar man har att röra sig med.

Permalänk
Medlem

hittade kartongen långt in i gadroben. det är ett asus M4A78 PRO.

Visa signatur

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Varför behöver du ny processor? Vad har du för moderkort? Vad har du för budget?

Vilken processor som är mest lämplig beror på hur mkt pengar man har att röra sig med.

Jag behöver byta upp nästan hela min dator till nya frächa komponenter. komponenterna bl.a grafik kortet har blivigt byt 3 gånger pågrund av haveri. och min processor är inte hundra gunnar idag inkl. grafik och moder kortet. därför !

Visa signatur

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzya5:

Jag behöver byta upp nästan hela min dator till nya frächa komponenter. komponenterna bl.a grafik kortet har blivigt byt 3 gånger pågrund av haveri. och min processor är inte hundra gunnar idag inkl. grafik och moder kortet. därför !

Vad är det som orsakat haveri då? Dåligt nätagg kanske?

Gör en ordentlig felsökning eller byt ut alltihop.

(En bra CPU till dit moderkort kostar iaf ~800:-, om du trots allt vill byta ut CPUn)

Permalänk
Medlem

AMD bäst för spel, njao men de är definitiv billigast/konkuranskraftiga

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

[QUOTE="lorgix;12872536"]Vad är det som orsakat haveri då? Dåligt nätagg kanske?

Gör en ordentlig felsökning eller byt ut alltihop.

(En bra CPU till dit moderkort kostar iaf ~800:-, om du trots allt vill byta ut CPUn)[/QUOTE

Okej, då vet jag

Visa signatur

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

AMD bäst för spel, njao men de är definitiv billigast/konkuranskraftiga

Okej ja jag känner inte killen så bra och vet inte heller hans kunskap så bra men okej...

Visa signatur

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)

Permalänk
Medlem

Om man köper en AMD så får man oftast mera pengar över till ett bättre grafikkort.
Då prosessor och moderkort tillsammans är billigare än intel.
Nu är intel snabbare i toppen men det räcker med en AMD för att kunna spela med vanliga inställningar.
De som vill vara extrema, kan ju få betala dyrt för de sista ynka procenten om de vill

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Om man köper en AMD så får man oftast mera pengar över till ett bättre grafikkort.
Då prosessor och moderkort tillsammans är billigare än intel.
Nu är intel snabbare i toppen men det räcker med en AMD för att kunna spela med vanliga inställningar.
De som vill vara extrema, kan ju få betala dyrt för de sista ynka procenten om de vill

Okej, nä nöjer mig med det faktiskt

Visa signatur

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzya5:

Okej, nä nöjer mig med det faktiskt

Allt beror ju på vilkan budget man har, och om det finns någon gammal dator, som man kan ta delar från.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

budgeten ska va hyfsat självaste bygget kan max va 10 000 inte mer har en gammal dator men undra om det ens är värt att ta delar från den

Visa signatur

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)

Permalänk
Medlem

hårddisk kanske om det är sata på den/dem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2507431
den får du monterad och klar med windows 128 gb ssd och en 500 gb disk
3570K
8 gb ram
660TI (räcker nog gott och väl eller ?)
modulärt 530W nätagg
freezer 7 pro (kyler iallafall lite bättre än stockkylaren )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

hårddisk kanske om det är sata på den/dem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2507431
den får du monterad och klar med windows 128 gb ssd och en 500 gb disk
3570K
8 gb ram
660TI (räcker nog gott och väl eller ?)
modulärt 530W nätagg
freezer 7 pro (kyler iallafall lite bättre än stockkylaren )

ser bra ut

Visa signatur

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)