Permalänk

Am3 moderkort som ska vara svart.

Hej jag köpte ett https://www.inet.se/produkt/1902049/gigabyte-ga-990fxa-ud3

Fast på cdon.com som var på fyndvara och de funkar ikket. Vill ej visa någon bild.

Så tänkte om man ska köpa ett annat men det MÅSTE vara svart. eller svart och orange ;D

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa ett lika dant? Kanske fel på just exemplaret du fått.

Permalänk
Medlem

Du måste ge oss mer information (budget och andra krav (t.ex USB 3, SATA 6gb/s))..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Du måste ge oss mer information (budget och andra krav (t.ex USB 3, SATA 6gb/s))..

Skrivet av Nikkop:

Varför inte köpa ett lika dant? Kanske fel på just exemplaret du fått.

Jao. Jag skickar nog tillbaks de där och sedan om de inte funkar så då jävlar slänger ja de till skogen Hört mycket dåligt om gigabyte

ska vara sata 6GB/s och usb3 och sedan måste den kunna köra Crossfire.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Säker på att det inte var ett 990xa-ud3? Utan f som i 990(f)xa
990xa är nämligen blått.

Permalänk
Medlem

Du har samma krav som mig, Det du länkade är det enda som jag har hittat. och så UD-7 så klart, som är svart och orange.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Jao. Jag skickar nog tillbaks de där och sedan om de inte funkar så då jävlar slänger ja de till skogen Hört mycket dåligt om gigabyte

ska vara sata 6GB/s och usb3 och sedan måste den kunna köra Crossfire.

Felaktiga exemplar drabbas alla tillverkare av. Mina erfarenheter är positiva av Gigabyte... Nästan lite av en fanboy. Tycker nämligen de varit bästa tillverkaren på leverera lagom utrustade kort till bra pris. Dessutom har jag goda erfarenheter av många kort som funka väldigt bra väldigt länge.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Gigabytes 990fx-ud3 är bra, om du inte tänker överklocka för mycket då sydbryggan och mosfetsen blir förjävla varma.
Ett tips är att prata med min kära vän Itchy_trojan om detta problem då det är hans moderkort.

Jag hade förövrigt 990xa-ud3 innan och den fungerade utan problem. Hade dock svårt att klocka upp min 960T men det berodde på en minst sagt kass bin

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/Crosshair_V_Form...
Lite dyrare men Jävligt bra och snygga färger, dock Svart och rött...
Kanonkort har 7st ROG kort, Har ett Gigabyte 990FXA-UD3 oxå, men det är ju helsvart...

Edit: föresten mitt Gigabytekort var en demo från komplett, som funkar kanon, det var nog en retur från Gigabyte, har sett många sådana kort som Demo/returex för runt 600 på fyndhörnan, så det kan vara nått lurt med iallafall de första korten i den serien.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

ASRock har svarta Moderkort, alla/flesta av deras modeller. Av dom jag sett så har alla varit svarta.

Typ ett sånt här kanske?

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/Crosshair_V_Form...
Lite dyrare men Jävligt bra och snygga färger, dock Svart och rött...
Kanonkort har 7st ROG kort, Har ett Gigabyte 990FXA-UD3 oxå, men det är ju helsvart...

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Gigabytes 990fx-ud3 är bra, om du inte tänker överklocka för mycket då sydbryggan och mosfetsen blir förjävla varma.
Ett tips är att prata med min kära vän Itchy_trojan om detta problem då det är hans moderkort.

Jag hade förövrigt 990xa-ud3 innan och den fungerade utan problem. Hade dock svårt att klocka upp min 960T men det berodde på en minst sagt kass bin

Skrivet av Vasadu:

Felaktiga exemplar drabbas alla tillverkare av. Mina erfarenheter är positiva av Gigabyte... Nästan lite av en fanboy. Tycker nämligen de varit bästa tillverkaren på leverera lagom utrustade kort till bra pris. Dessutom har jag goda erfarenheter av många kort som funka väldigt bra väldigt länge.

Skrivet av Malawie:

Du har samma krav som mig, Det du länkade är det enda som jag har hittat. och så UD-7 så klart, som är svart och orange.

Skrivet av Irrationell:

Säker på att det inte var ett 990xa-ud3? Utan f som i 990(f)xa
990xa är nämligen blått.

Vill ej ha något rött och svart. Och jag kommer vilja överklocka ( min dator har egen vatten kylning på CPUN)

http://oi45.tinypic.com/2cdelbl.jpg Här är mitt bygge

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

ASRock har svarta Moderkort, alla/flesta av deras modeller. Av dom jag sett så har alla varit svarta.

Typ ett sånt här kanske?

Skrivet av racefactory:

Vill ej ha något rött och svart. Och jag kommer vilja överklocka ( min dator har egen vatten kylning på CPUN)

http://oi45.tinypic.com/2cdelbl.jpg Här är mitt bygge

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Skrivet av Weuffelhjaern:

Sånt vill jag ha! Finns ingen svensk sida med dom på ?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Vill ej ha något rött och svart. Och jag kommer vilja överklocka ( min dator har egen vatten kylning på CPUN)

http://oi45.tinypic.com/2cdelbl.jpg Här är mitt bygge

Annars är ju Rog korten helt perfekta för överklockning med Rog connect, där man kan styra bioset från en annan dator

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Annars är ju Rog korten helt perfekta för överklockning med Rog connect, där man kan styra bioset från en annan dator

jao men vill ha ett svart moderkort.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Annars är ju Rog korten helt perfekta för överklockning med Rog connect, där man kan styra bioset från en annan dator

Skrivet av Weuffelhjaern:
Skrivet av Weuffelhjaern:

ASRock har svarta Moderkort, alla/flesta av deras modeller. Av dom jag sett så har alla varit svarta.

Typ ett sånt här kanske?

Någon som köpt härifrån nångång?

http://www.proshop.se/Moderkort/ASRock-990FX-Extreme3-2291327...

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=968060
Lite dyrare men säkrare på Webhallen.
Men det kortet verkar för billigt för att kallas Extreme...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=968060
Lite dyrare men säkrare på Webhallen.
Men det kortet verkar för billigt för att kallas Extreme...

Har han pengar över så är EXTREME4 ett bättre val. PCB:n är svart, men PCI- och RAM-portarna är vita och blåa.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Har han pengar över så är EXTREME4 ett bättre val. PCB:n är svart, men PCI- och RAM-portarna är vita och blåa.

Ao men de vill jag ej ha Vill ha svart

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Har han pengar över så är EXTREME4 ett bättre val. PCB:n är svart, men PCI- och RAM-portarna är vita och blåa.

Han har ju orange tema i datorn redan, så jag förstår färganspråken.
Men jag tycker fortfarande att ROG korten är grymma. Jag har några fönsterlådor oxå, så jag förstår han, fast jag har ordning på färgerna även på de lådor som inte har fönster, det är känslan och att man vet att allt är perfekt inne i mörkret...
Har en orange CPU sockel på ett av mina ROG kort, och orange/svart är nästan lika snyggt som Svart & Gult

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Ao men de vill jag ej ha Vill ha svart

Annars går det ju att måla det. Har målat en del grafikkort, hårddiskar och moderkort utan problem.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Kör med 990FXA-UD3, inte märkt några sjuka temperaturer på några av sensorerna. Dock är det ju inget monster jag använder som CPU.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Han har ju orange tema i datorn redan, så jag förstår färganspråken.
Men jag tycker fortfarande att ROG korten är grymma. Jag har några fönsterlådor oxå, så jag förstår han, fast jag har ordning på färgerna även på de lådor som inte har fönster, det är känslan och att man vet att allt är perfekt inne i mörkret...
Har en orange CPU sockel på ett av mina ROG kort, och orange/svart är nästan lika snyggt som Svart & Gult

Skrivet av Coldfire2143:

Annars går det ju att måla det. Har målat en del grafikkort, hårddiskar och moderkort utan problem.

Skrivet av koksvinne:

Kör med 990FXA-UD3, inte märkt några sjuka temperaturer på några av sensorerna. Dock är det ju inget monster jag använder som CPU.

Jo vill behålla mitt färg tema

Måla nja tror nog inte de.

UD5 tror ja att ja kanske ska prova om inte mitt UD3 uppfyller kraven då ja får hem ett nytt.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Om nu färgerna bestämmer val av moderkortet så anser jag att du bör släppa det och annars bara måla om kylflänsar osv..
Förövrigt så är 990fxa ud3 jävligt bra för pengarna, körde min fx cup i 5.1Ghz
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Om nu färgerna bestämmer val av moderkortet så anser jag att du bör släppa det och annars bara måla om kylflänsar osv..
Förövrigt så är 990fxa ud3 jävligt bra för pengarna, körde min fx cup i 5.1Ghz
Skickades från m.sweclockers.com

jasså? Blev de moderkortet inte varmt? Vilken FX hade du ? För ska nog köpa en Ny CPU också

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

jasså? Blev de moderkortet inte varmt? Vilken FX hade du ? För ska nog köpa en Ny CPU också

Har en FX-8120, och nej, moderkortet blir inte lika varmt som man kan tro, även om jag och SheikYerbouti först trodde det när vi mätte tempen på det, dock så var det kylflänsarna

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Har en FX-8120, och nej, moderkortet blir inte lika varmt som man kan tro, även om jag och SheikYerbouti först trodde det när vi mätte tempen på det, dock så var det kylflänsarna

*Väldigt OT*

Men du kör väll med en ~60mm fläkt på sydbryggan?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

*Väldigt OT*

Men du kör väll med en ~60mm fläkt på sydbryggan?

Ja, och en 120mm, bara för att moderkortet ska hålla lite längre. Men det skall inte vara några som helst problem utan direkt mb kylning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36