AMD tappar på processormarknaden – nu under 17 procent

Permalänk
Medlem

Har Intel och Nvidia i datorn, men ett bygge framöver kommer bara vara AMD och när jag eventuellt uppgraderar blir det AMD!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Där de har fäste just nu gör dem inte gott varför de borde flyta vidare mot nya mål vilket ger dem chans att sno åt sig några marknadsandelar från Intel

Du förstår inte innebörden av ordspråket att vara på djupt vatten va?! AMD har absolut inte råd att vara där och absolut inte råd med fler misstag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonny nordlund:

Är fx 8350 bra många säger att fx är en fail från amd

De tidiga processorna i Fx serien var när dom kom, innan de blev optimerade med ny drivrutiner, men detta var för typ 2 år sedan

Permalänk
Medlem

Många verkar tro att om AMD satsade mer på entusiaster så skulle alla deras problem lösa sig. Det tror jag är fel. Visst jag skulle också bli glad över bättre FX processorer; men jag tror inte det finns jätte mycket pengar att hämta där. PC försäljningen sjunker och stationära i synnerhet. Större fokus på mobilitet, servrar och inbäddade system kommer att löna sig i längden för AMD. Men det kommer ta ett tag. Jag hoppas dom lyckas sälja in deras apuer till fler oems för laptops och tablets. Det är en till nackdel för oss konsumenter med ett försvagat AMD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypergrizzly64:

Jag ska också köpa FX-8350 och en ny mammabräda när pengarna har rullat in! Jag har minnen och ett chassi här i rummet som jag knappt kan vänta med att öppna. (Väntar tills jag har alla delar så jag kan bygga ihop det!) Vad blev det för minnen/mobo?

Minnen.
Corsair Vengeance 16GB (4 x 4GB) DDR3 CL11 2133MHz, Blue, Low Profile

Moderkort.

MSI-990fxa-gd80

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Måste säga att AMDs agerande kring Linux känns totalt korkat.

1. Linux har traditionellt varit effektivare än Windows på att hantera multicore-system, detta är sant även idag även om Microsoft tog ett rejält kliv närmare med kärnan i Vista/Win7. Ett sätt att se detta är bara att studera benchmarks, AMDs CPU-er med svagare men fler kärnor (jämfört med Intel) presterar relativt sätt bättre på Linux än Windows
2. AMDs ARM satsning för servers. Tänker de köra dessa system på Windows RT??? Denna satsning är DOA utan riktigt bra Linux-stöd.
3. Dagens servers. Opteron kan naturligtvis köras på Windows, men på servers är Linux en väldigt stor spelare så varför ignorera AMD hela denna marknad?
4. En marknad som många kanske inte vet så mycket om, men som är en väldigt stor marknad räknad i hur mycket den omsätter, är TeleCom. Här migrerar man nu från traditionella RTOS/embedded OS till Linux. Som del i detta har denna marknad gått från att helt domineras av PowerPC (en CPU jag jobbar mycket med) till att allt mer köras på x86 då x86+Linux är en betydligt mycket mer mogen produkt jämfört med PPC+Linux (tyvärr) + att dessa system kan inte ha CPU:er som drar mycket mer än 30-40W och idag har Intel snabbare CPU:er i detta segment jämfört med PPC. Intels stora intresse i Linux kommer dels från servers och data-centers men definitivt också från denna marknad.

Så hur kan AMD helt ignorera Linux när det är en marknad som växer enormt mycket just, även utanför Android?

Ja det är helt ofattbart hur de tänker. Dra ner precis där de borde satsa för att ligga i framkant, det är som att skjuta sig själva i foten. Visst detta kanske är ett resultat att de måste dra ner på verksamheten över hela linjen men nog borde man väl sätta in punktinsatserna där det verklgen behövs istället för tvärtom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du förstår inte innebörden av ordspråket att vara på djupt vatten va?! AMD har absolut inte råd att vara där och absolut inte råd med fler misstag

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, men ville bryta ned det lite Men ok, vi lämnar ämnet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hypergrizzly64:

Jag ska också köpa FX-8350 och en ny mammabräda när pengarna har rullat in! Jag har minnen och ett chassi här i rummet som jag knappt kan vänta med att öppna. (Väntar tills jag har alla delar så jag kan bygga ihop det!) Vad blev det för minnen/mobo?

Intressnt hur folk lyckas översätta "Main" till "Mamma"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Intressnt hur folk lyckas översätta "Main" till "Mamma"

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har jämt hört att det kallas motherboard på engelska.

Visa signatur

//Dreadful Erik

Permalänk
Medlem

Jag har köpt minst 40st AMD prosessorer geno åren och sålt ca11 av dom till nöjda kompisar.
Har ett par intel som inte funkar nåe vidare
Kanske AMD bara hade haft 16% om jag inte hade varit med att höjja statestiken.
Vi är några kvar som har förnuftet kvar, och köper det som funkar bra, inte det som är snabbast och dyrast.
Det blir nog bra när det blir färdigt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Jag har köpt minst 40st AMD prosessorer geno åren och sålt ca11 av dom till nöjda kompisar.
Har ett par intel som inte funkar nåe vidare
Kanske AMD bara hade haft 16% om jag inte hade varit med att höjja statestiken.
Vi är några kvar som har förnuftet kvar, och köper det som funkar bra, inte det som är snabbast och dyrast.
Det blir nog bra när det blir färdigt

Ja du är en go kille du Pera! Du kör AMD too the bitter end:)

Man kan också göra som mig, köpa lite från vart läger:

Dator med i7 2600K (Intel)
Dator med i5 750 (Intel)
Dator med X4 965 BE (AMD)
Dator med X6 1055T (AMD)
Dator med X3 720 BE (AMD)
Dator med X2 550 BE (AMD)
Laptop med T9300 (Intel)
Laptop med T7200 (Intel)
Laptop i5 Macbook Air (Intel)

Edit glömde min garagedator (musikmaskin): P4 3,06 (Intel) samt min Vintagedator (för mina gamla kultspel) Tualatin 1200 (Intel)

Gäller att stödja båda lägren, då bibehåller vi konkurrensen och bra priser för oss konsumenter;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erik The Pirate:

Jag har jämt hört att det kallas motherboard på engelska.

Själv har jag bara hört mainboard

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD_PERA:

Jag har köpt minst 40st AMD prosessorer geno åren och sålt ca11 av dom till nöjda kompisar.
Har ett par intel som inte funkar nåe vidare
Kanske AMD bara hade haft 16% om jag inte hade varit med att höjja statestiken.
Vi är några kvar som har förnuftet kvar, och köper det som funkar bra, inte det som är snabbast och dyrast.
Det blir nog bra när det blir färdigt

Oooh ja, dina få CPU'er du köpt är inte ett dugg betydelselösa för deras statistik, det är du som sett till att de är ett miljardföretag genom att köpt CPU'er för 40x1500kr (bara en snittsiffra jag drog, så +/-) 60.000kr
I det stora hela är Sverige en relativt liten marknad...sen kanman ju diskutera hur förnuftigt det är att sitta kvar på ett sjunkande skepp bara för att man är fanboy, hade du köpt en Intel från början hade du inte behövt köpa 1/8 av det du lagt ut på AMD, så det hade blivit billigare från början

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Ja du är en go kille du Pera! Du kör AMD too the bitter end:)

Man kan också göra som mig, köpa lite från vart läger:

Dator med i7 2600K (Intel)
Dator med i5 750 (Intel)
Dator med X4 965 BE (AMD)
Dator med X6 1055T (AMD)
Dator med X3 720 BE (AMD)
Dator med X2 550 BE (AMD)
Laptop med T9300 (Intel)
Laptop med T7200 (Intel)
Laptop i5 Macbook Air (Intel)

Edit glömde min garagedator (musikmaskin): P4 3,06 (Intel) samt min Vintagedator (för mina gamla kultspel) Tualatin 1200 (Intel)

Gäller att stödja båda lägren, då bibehåller vi konkurrensen och bra priser för oss konsumenter;)

Varje gång som jag har försökt mig på en intel, så pajjar nått.
Delldatorn från jobbet (personalköp) P4, gick inte att använda efter ett par månader, då hade jag redan skaffat en AMD AMD K6-2 500Mhz har jag för mig.
Dellburken var ju omöjlig att uppgradera, spegelvänd och konstiga minnen
Fick en sprillans Dell Optiplex 745 med intel Core 2 Duo E6300 1,86GHz socket LGA-775 av en som jobbar på ett bolag som skulle kasta gamla datorer, men denna var ny. funkar bra hos min morsa, men hon använder den inte, så där vet jag inte om den skulle ha funkat i längden.
Provade den processorn på ett Gigabyte GA-EP45-DS3, men den var lite klen, så jag köpte en Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz, som ena grabben fick, den blåskärmade hela tiden, det visade sig att några bleck på moderkortet var brända
Men hade det moderkortet funka så hade nog jag inte varit så negativ till intel, nvidia är en liknande historia av bakslag.
Så mina intel erfarenheter är inte så bra, sedan har jag haft AM2 till AM2+ till AM3 till AM3+, med smidiga övergångar, så man kan ha tex den gammla prosessorn ett tag till i den nya datorn, så man kan uppgradera lite i taget.
Sedan på slutet så kan jag erkänna att det har blivit lite väl mycket datordelar köpta...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Oooh ja, dina få CPU'er du köpt är inte ett dugg betydelselösa för deras statistik, det är du som sett till att de är ett miljardföretag genom att köpt CPU'er för 40x1000kr (bara en snittsiffra jag drog, så +/-) 40.000kr
I det stora hela är Sverige en relativt liten marknad

Skickades från m.sweclockers.com

ironi
Edit: kollade nu, inköpspris 44542,50:- pluss några proppar som jag inte har registrerade i databasen
Dyras: AMD Phenom II x6 1090T 2950:- 100428.
Billigast: AMD FX-4100 x4 3,6Ghz 513,50:- 111229

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD_PERA:

Varje gång som jag har försökt mig på en intel, så pajjar nått.
Delldatorn från jobbet (personalköp) P4, gick inte att använda efter ett par månader, då hade jag redan skaffat en AMD AMD K6-2 500Mhz har jag för mig.
Dellburken var ju omöjlig att uppgradera, spegelvänd och konstiga minnen
Fick en sprillans Dell Optiplex 745 med intel Core 2 Duo E6300 1,86GHz socket LGA-775 av en som jobbar på ett bolag som skulle kasta gamla datorer, men denna var ny. funkar bra hos min morsa, men hon använder den inte, så där vet jag inte om den skulle ha funkat i längden.
Provade den processorn på ett Gigabyte GA-EP45-DS3, men den var lite klen, så jag köpte en Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz, som ena grabben fick, den blåskärmade hela tiden, det visade sig att några bleck på moderkortet var brända
Men hade det moderkortet funka så hade nog jag inte varit så negativ till intel, nvidia är en liknande historia av bakslag.
Så mina intel erfarenheter är inte så bra, sedan har jag haft AM2 till AM2+ till AM3 till AM3+, med smidiga övergångar, så man kan ha tex den gammla prosessorn ett tag till i den nya datorn, så man kan uppgradera lite i taget.
Sedan på slutet så kan jag erkänna att det har blivit lite väl mycket datordelar köpta...

Men herregud, du kan ju inte skylla på Intel för att Dell bygger förkastliga datorer med egna lösningar (precis som Compaq oxå gjorde innan HP köpte dem)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

På den tiden så mutade säkert intel Dell att inte använda AMD, nu är det annorlunda efter mutskandalerna som intel fälldes för lite här och där.
Kanske inte intel blev fällda just för mutor till Dell, men väldigt skumma affärer förekom vi den tiden.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Justbecause:

Men herregud, du kan ju inte skylla på Intel för att Dell bygger förkastliga datorer med egna lösningar (precis som Compaq oxå gjorde innan HP köpte dem)

Skickades från m.sweclockers.com

Precis vad man kan, orsaken till att Dell eller Compaq och ett antal fler, inte använde några AMD-processorer alls, var att Intel betalade dem för det, det var ganska många som ville ha en AMD-processor på den tiden eftersom AMD då var snabbare.
Intel fälldes också för detta, i EU-domstol, i Japansk domstol, i Koreansk domstol och i Amerikansk domstol.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Precis vad man kan, orsaken till att Dell eller Compaq och ett antal fler, inte använde några AMD-processorer alls, var att Intel betalade dem för det, det var ganska många som ville ha en AMD-processor på den tiden eftersom AMD då var snabbare.
Intel fälldes också för detta, i EU-domstol, i Japansk domstol, i Koreansk domstol och i Amerikansk domstol.

Men du kan fortfarande inte beskylla Intel för att Dell bygger/byggde förkastliga datorer med egna lösningar, så som egna mått på RAM t.ex, var på samma sätt som Compaq byggde med egna 5 1/4" HDD, inget av det har med CPU att göra, så det kvittar vilken som var tillverkare av dem.
Sen att Intel blev fällda för det och ändå är starkare är bara ett bevis på hur starka de är, i början av 2000 så hjälpte även Intel AMD ekonomiskt för att de inte ville att de skulle gå omkull, men det hjälpte ju föga tydligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Men du kan fortfarande inte beskylla Intel för att Dell bygger/byggde förkastliga datorer med egna lösningar, så som egna mått på RAM t.ex, var på samma sätt som Compaq byggde med egna 5 1/4" HDD, inget av det har med CPU att göra, så det kvittar vilken som var tillverkare av dem.
Sen att Intel blev fällda för det och ändå är starkare är bara ett bevis på hur starka de är, i början av 2000 så hjälpte även Intel AMD ekonomiskt för att de inte ville att de skulle gå omkull, men det hjälpte ju föga tydligen

Skickades från m.sweclockers.com

Det var jag som beskyllde dell för detta, men minnena var väl intels idé iallafall.
Men dell fick väl inget bra att bygga av, utan fick använda det skit som intel och nvidia skickade på dom

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Justbecause:

Men du kan fortfarande inte beskylla Intel för att Dell bygger/byggde förkastliga datorer med egna lösningar, så som egna mått på RAM t.ex, var på samma sätt som Compaq byggde med egna 5 1/4" HDD, inget av det har med CPU att göra, så det kvittar vilken som var tillverkare av dem.
Sen att Intel blev fällda för det och ändå är starkare är bara ett bevis på hur starka de är, i början av 2000 så hjälpte även Intel AMD ekonomiskt för att de inte ville att de skulle gå omkull, men det hjälpte ju föga tydligen

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det har du rätt i, deras icke standardlösningar kan man inte beskylla Intel för, men att man inte kunde få en AMDprocessor i deras PC, det kan man beskylla Intel (och dem) för.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felparkerad:

Hoppas PS4 får fart på AMDs marknad

Som det ser ut nu för AMD så blir jag förvånad om inte SONY kommer att välja bort dem, det är trots allt minst 1 års utveckling kvar av PS4 och AMD kommer inte komma med något bättre.
Var rätt intresant att läsa denna artikel från igår dock
http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ps4-release-dat...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Vishera 8350 på ingående Ska bli intressant och se vad den går för till helgen.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Men du kan fortfarande inte beskylla Intel för att Dell bygger/byggde förkastliga datorer med egna lösningar, så som egna mått på RAM t.ex, var på samma sätt som Compaq byggde med egna 5 1/4" HDD, inget av det har med CPU att göra, så det kvittar vilken som var tillverkare av dem.
Sen att Intel blev fällda för det och ändå är starkare är bara ett bevis på hur starka de är, i början av 2000 så hjälpte även Intel AMD ekonomiskt för att de inte ville att de skulle gå omkull, men det hjälpte ju föga tydligen

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på hr mycket skräp intel har tillverkat och skeppat ut så är det antagligen intel som är skyldiga tll att så mycket går sönder. Sen att de inför en massa konstiga avtal så blir inte datorerna bättre förde, skräp är skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Intressnt hur folk lyckas översätta "Main" till "Mamma"

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så har man sagt motherboard i över 20 år ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Som det ser ut nu för AMD så blir jag förvånad om inte SONY kommer att välja bort dem, det är trots allt minst 1 års utveckling kvar av PS4 och AMD kommer inte komma med något bättre.
Var rätt intresant att läsa denna artikel från igår dock
http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ps4-release-dat...

Skickades från m.sweclockers.com

Ifall AMD håller ut blir att se, men ifall de klarar sig krisen så bör PS4 få fart på deras marknad. Bara att hoppas och se

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abki:

Med tanke på hr mycket skräp intel har tillverkat och skeppat ut så är det antagligen intel som är skyldiga tll att så mycket går sönder. Sen att de inför en massa konstiga avtal så blir inte datorerna bättre förde, skräp är skräp.

Så du menar att AMD aldrig har skeppat ut skräp? De har nog mer skräp i sin katalog än vad Intel har

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felparkerad:

Ifall AMD håller ut blir att se, men ifall de klarar sig krisen så bör PS4 få fart på deras marknad. Bara att hoppas och se

Jag delar dock inte den förhoppningen, räcker att Xbox kör deras skit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jag delar dock inte den förhoppningen, räcker att Xbox kör deras skit

Skickades från m.sweclockers.com

Skit är det inte, men de ligger långt efter Intel. Men för konsumenternas skull så är det bra med konkurrens, dvs. att AMD finns kvar på marknaden. Intel med monopol hade bidragit till mycket högre priser.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felparkerad:

Skit är det inte, men de ligger långt efter Intel. Men för konsumenternas skull så är det bra med konkurrens, dvs. att AMD finns kvar på marknaden. Intel med monopol hade bidragit till mycket högre priser.

Som sagt, det räcker med att Xbox använder AMD, för konkurrensens skull är det bra om de båda kör olika märken i sina maskiner, finns ingen mening med att de använder sig av samma saker...och jag anser att de är skit, så mig personligen kvittar de om de försvinner eller inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!