Mikrofonen funkar inte i Skype

Permalänk

Mikrofonen funkar inte i Skype

Tjena!
Har stött på ett märkligt problem. Det är så att jag byggde en ny dator för några veckor sedan och Skype har funkat prima hela tiden, förutom nu. Det är så att jag inte hörs alls i samtalen men ifall jag sätter på musik så hör alla jag pratar med musiken. Jag har provat headsetet i min skoldator och där funkar allt som det ska så det är inget fel på det.
Någonting är det som gör att micken bara tar upp allt ljud som händer på datorn i Skype, för ifall jag går in på ljud i kontrollpanelen så blir det "gröna streck" när jag pratar.

Vore gött ifall det gick att fixa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fransson1:

Tjena!
Har stött på ett märkligt problem. Det är så att jag byggde en ny dator för några veckor sedan och Skype har funkat prima hela tiden, förutom nu. Det är så att jag inte hörs alls i samtalen men ifall jag sätter på musik så hör alla jag pratar med musiken. Jag har provat headsetet i min skoldator och där funkar allt som det ska så det är inget fel på det.
Någonting är det som gör att micken bara tar upp allt ljud som händer på datorn i Skype, för ifall jag går in på ljud i kontrollpanelen så blir det "gröna streck" när jag pratar.

Vore gött ifall det gick att fixa!

Testa och gå in i windows ljudhanterare och se om något är galet där

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av fransson1:

Tjena!
Har stött på ett märkligt problem. Det är så att jag byggde en ny dator för några veckor sedan och Skype har funkat prima hela tiden, förutom nu. Det är så att jag inte hörs alls i samtalen men ifall jag sätter på musik så hör alla jag pratar med musiken. Jag har provat headsetet i min skoldator och där funkar allt som det ska så det är inget fel på det.
Någonting är det som gör att micken bara tar upp allt ljud som händer på datorn i Skype, för ifall jag går in på ljud i kontrollpanelen så blir det "gröna streck" när jag pratar.

Vore gött ifall det gick att fixa!

Urk, länge sedan jag hade detta problem... Du kör möjligtvis inte på XP?

Testa att installera om ljuddrivrutinerna i alla fall.

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Testa och gå in i windows ljudhanterare och se om något är galet där

Har tittat förfullt men hittar inget jag tycker ser konstigt ut

Skrivet av Racka:

Urk, länge sedan jag hade detta problem... Du kör möjligtvis inte på XP?

Testa att installera om ljuddrivrutinerna i alla fall.

Naej, kör windows 7 nu.
Provade att installera om men hjälpte tyvärr inte...

Permalänk

har samma problem

tjenare!
har du löst ditt problem än? har exakt samma och hittar ingen lösning, har provat med exakt allt..

Visa signatur

MSI Z77A-GD55 ATX | 2TB WD Caviar Green| Intel Core i5 3570K 3,4Ghz | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | EVGA GeForce GTX 650 | Corsair CX 600W|NZXT Tempest Evo

Permalänk
Medlem

Om du skriver lite mer info, scenariot som inte funkar vad du har för ljudkort/operativsystem lägger till screenshot osv så blir det enklare att hjälpa till. Gärna också vilken Skype version du använder.

Permalänk

Har du vält rätt saker i audio settings? Funkar det när du ringer test service? Är det bara skype det buggar i?

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101