Permalänk

Deathadder- LOD

Hej.

Köpte en till Deathadder idag då den andra hade blivit för sliten. På den nya musen känns LOD (lift off distance) mycket högre än på min förra. Och det ska vara samma modell. Jag har försökt mig på den "fix" som finns. Dvs sätta en tejpbit på sensorn, men då kan den inte läsa av alls för mig. Pekaren rör sig ej.
Som det är nu så är det ospelbart. Så fort jag lyfter eller sätter ner musen så flyger pekaren iväg. Finns det någon annan fix? Eller använder jag fel sorts tejp? Helt vanlig genomskinlig tejp som är lite suddig.

Permalänk

Det ska fungera med den fixen som du testa, bara du inte sätter tejpbiten över hela sensorn. Sätt den bara över halva och testa.

Permalänk
Skrivet av irfaceless:

Det ska fungera med den fixen som du testa, bara du inte sätter tejpbiten över hela sensorn. Sätt den bara över halva och testa.

Okej. Antar att det inte spelar någon roll över vilken halva av sensorn som jag täcker?

EDIT
Provade täcka halva sensorn från alla vinklar men inget tycks hjälpa. Om jag täcker över för mycket så känner den inte av alls och om jag flyttar den lite så att den känner av så är det samma resultat som att ta bort tejpen. Jag märker stor skillnad när jag kopplar in både mössen samtiigt.
Med gamla musen kan jag lyfta och röra runt hur som helst utan att tappa kontrollen på pekaren. Så är det inte med den nya. Så fort jag lyfter musen och drar tillbaka den så följer pekaren med.

Permalänk

Okej, det var ju synd att det inte funkade. Jag kör själv med en vanlig lite "grumlig" tejpbit över halva och det funkar för mig. Det verkar även vara den enda fixen som finns där ute.

Permalänk
Medlem

Det är skilnad på de olika revisionerna av deathaddern, olika liftdistance på de alla.
Puretrak säljer riktigt tjocka skatez som kommer att hjälpa lite.
Själv kan jag anpassa mig till LOD, kanske du också kan efter en liten stund?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Det är skilnad på de olika revisionerna av deathaddern, olika liftdistance på de alla.
Puretrak säljer riktigt tjocka skatez som kommer att hjälpa lite.
Själv kan jag anpassa mig till LOD, kanske du också kan efter en liten stund?

Köpte 9 par scates för några dagar sedan och dom är ganska tjocka.
Det jag provade nu var att sätta flera lager tejp och det verkar hjälpa. Skulle behöva några fler men då kommer det skrapa mot min musmatta. Kanske köpa en annan tejp?

Permalänk
Skrivet av M4D4SS:

Hej.

Köpte en till Deathadder idag då den andra hade blivit för sliten. På den nya musen känns LOD (lift off distance) mycket högre än på min förra. Och det ska vara samma modell. Jag har försökt mig på den "fix" som finns. Dvs sätta en tejpbit på sensorn, men då kan den inte läsa av alls för mig. Pekaren rör sig ej.
Som det är nu så är det ospelbart. Så fort jag lyfter eller sätter ner musen så flyger pekaren iväg. Finns det någon annan fix? Eller använder jag fel sorts tejp? Helt vanlig genomskinlig tejp som är lite suddig.

din mus är paj, skicka in den...

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Skrivet av _AntiherO:

din mus är paj, skicka in den...

Varför skulle den vara paj? Den fungerar ju. Det är bara Razer som gjort om 3.5G. Tidigare var LOD längre men nu är den högre. Har dessutom redan bytt musfötterna så tror inte jag kan lämna tillbaks den.

Eller?

Permalänk
Skrivet av M4D4SS:

Varför skulle den vara paj? Den fungerar ju. Det är bara Razer som gjort om 3.5G. Tidigare var LOD längre men nu är den högre. Har dessutom redan bytt musfötterna så tror inte jag kan lämna tillbaks den.

Eller?

för att du skriver att den drar iväg när du lyfter och sätter ned den... de ska en mus inte göra... de va ett problem på dom tidiga optiska sensorerna, sen att razer inte kan fixa sånna enkla saker är konstigt i min värld (har själv ägt 3 mambor och alla hade det problemet)

Edit* Det enklaste testet du kan göra är att lyfta/sätta ned musen 10-20ggr utan att flytta handen, sensorn ska inte flytta musen mer än någon cm... annars är de fel kalibrerad/felmonterad läsare... mina mambor flög utanför skärmen på ~7 typ^^, allihop... men mitt intresse för det företaget är ju idag lika med noll oxå, dom e skit snygga och har grymt skön design och clickers, men de kvittar i min mening om sensorn är kass (själva grejen med en mus, speciellt en gamingmus, är i min värld iaf precision, och det har razer inte haft sedan boomslang med kulan...)

Edit2* sen har jag ALDRIG fattat varför dom ska vara så mycket dyrare än dom flesta andra när dom är så mycket sämre, men det tror jag inte någon kan svara på förutom razer själva, och det lär dom ju inte ^^,

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Skrivet av _AntiherO:

för att du skriver att den drar iväg när du lyfter och sätter ned den... de ska en mus inte göra... de va ett problem på dom tidiga optiska sensorerna, sen att razer inte kan fixa sånna enkla saker är konstigt i min värld (har själv ägt 3 mambor och alla hade det problemet)

Edit* Det enklaste testet du kan göra är att lyfta/sätta ned musen 10-20ggr utan att flytta handen, sensorn ska inte flytta musen mer än någon cm... annars är de fel kalibrerad/felmonterad läsare... mina mambor flög utanför skärmen på ~7 typ^^, allihop... men mitt intresse för det företaget är ju idag lika med noll oxå, dom e skit snygga och har grymt skön design och clickers, men de kvittar i min mening om sensorn är kass (själva grejen med en mus, speciellt en gamingmus, är i min värld iaf precision, och det har razer inte haft sedan boomslang med kulan...)

Edit2* sen har jag ALDRIG fattat varför dom ska vara så mycket dyrare än dom flesta andra när dom är så mycket sämre, men det tror jag inte någon kan svara på förutom razer själva, och det lär dom ju inte ^^,

Förutom att DA har bättre precision än 90% av alla andra sopmöss som sensei, qpad 5k, naos, g9x etc etc etc etc.
Inte som DA är speciellt dyr heller.

Sen slår ingen mus G400 i pris/prestanda, G400 är dock väldigt ensam om det.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Förutom att DA har bättre precision än 90% av alla andra sopmöss som sensei, qpad 5k, naos, g9x etc etc etc etc.
Inte som DA är speciellt dyr heller.

Sen slår ingen mus G400 i pris/prestanda, G400 är dock väldigt ensam om det.

håller inte med, tycker att DA har på tok för hög RMA status, visst den är bra! men sen vet jag inte varför den (enligt dig) är 90% bättre än allt annat, de låter ju bara som fan-boy snack i mina öron, men att få ett ex som funkar är för svårt/omständigt enligt mig... (om du jämför sök statestik och är aktiv på flera forum så fattar du säkert, alla har den... men alla har tvingats "laga/fix" den, och imo ska man inte behöva laga eller fixa med en ny mus... en ny mus för 400-500 SKA funka direkt ur lådan! end of story!) finns massa bra gaming möss där ute i pris med g400, sen att det är överlägsen i sitt pris segmentet beror väll mycket på att logitech inte igentligen har gjort en ny gamingmus sedan MX500 utan bara vidareutveklat 500>518>...>G400 och på så sätt finslipat prossesen/dragit ned omkostnader.

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Skrivet av _AntiherO:

håller inte med, tycker att DA har på tok för hög RMA status, visst den är bra! men sen vet jag inte varför den (enligt dig) är 90% bättre än allt annat, de låter ju bara som fan-boy snack i mina öron, men att få ett ex som funkar är för svårt/omständigt enligt mig... (om du jämför sök statestik och är aktiv på flera forum så fattar du säkert, alla har den... men alla har tvingats "laga/fix" den, och imo ska man inte behöva laga eller fixa med en ny mus... en ny mus för 400-500 SKA funka direkt ur lådan! end of story!) finns massa bra gaming möss där ute i pris med g400, sen att det är överlägsen i sitt pris segmentet beror väll mycket på att logitech inte igentligen har gjort en ny gamingmus sedan MX500 utan bara vidareutveklat 500>518>...>G400 och på så sätt finslipat prossesen/dragit ned omkostnader.

Du verkar ha svårt att läsa.

DA HAR en bra sensor, och den ÄR bättre än dom jag listade.
Det har inte ett dyft att göra med fanboy, det är teknisk fakta.

Jag hyllar alla möss med felfria sensorer.
Zowie AM, G400, DA ex.
Och snart kommer den mest perfekta musen någonsin BST's egenutvecklade mus.

Och nej alla behöver inte laga/fixa en DA, jag har mina 2 DA 3G (1800dpi) som har fungerat felfritt sen jag köpte dom vid launch.

Tänker inte disskutera sensorer, firmwares, vart alla delar kommer ifrån till möss på detta forumet dock för 95% här har inte en aning om något med möss.
Håller det till Overclocks forum där folk som vet vad dom snackar om finns.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Du verkar ha svårt att läsa.

DA HAR en bra sensor, och den ÄR bättre än dom jag listade.
Det har inte ett dyft att göra med fanboy, det är teknisk fakta.

Jag hyllar alla möss med felfria sensorer.
Zowie AM, G400, DA ex.
Och snart kommer den mest perfekta musen någonsin BST's egenutvecklade mus.

Och nej alla behöver inte laga/fixa en DA, jag har mina 2 DA 3G (1800dpi) som har fungerat felfritt sen jag köpte dom vid launch.

Tänker inte disskutera sensorer, firmwares, vart alla delar kommer ifrån till möss på detta forumet dock för 95% här har inte en aning om något med möss.
Håller det till Overclocks forum där folk som vet vad dom snackar om finns.

du verkar medvetet ta allt jag skriver fel... lugna ner dig lite och sluta tro att jag hatar på dig... och förklara dig ist för att bara säga som du gör nu "CBA" funkar inte på ett forum för att främja varran...

Edit* varför/vad menar du med att jag har svårt att läsa? oO

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Kanske för jag framhävde sensorn i min post, och att DA är inte speciellt dyr.
Sen första du skrev "håller inte med" sen började snacka RMA.

Har ju inte något att göra med det jag skrev vilket var:
Sensorn bland dom bästa på marknaden, priset vilket är online med dom flesta mellan segment möss.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Kanske för jag framhävde sensorn i min post, och att DA är inte speciellt dyr.
Sen första du skrev "håller inte med" sen började snacka RMA.

Har ju inte något att göra med det jag skrev vilket var:
Sensorn bland dom bästa på marknaden, priset vilket är online med dom flesta mellan segment möss.

är du så här liten? så jag har inte rätt till min egen åsikt? mmm men de råkar vara så att jag tycker att de var relevant info att sprida, så du menar att det är låg RMA status på deras produkter? sen har jag inte sakt att deras sensorer är skräp, deras produker är, i mina ögon.

Edit* så allt detta hat beror på att jag glömde slänga in "" runt alla, när ja skrev att "alla" behöver laga sin DA's?... du va fanimej inte stor du...

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Det är Scotch tejp du ska ha (grumlig vit), har satt över hela min, och blev riktigt bra resultat. Nu har dock min vänster musknapp börjat strula, den tar inte alla klick. Samt att ibland så registrerar musen knapptryckning när jag endast scrollar på hjulet (hjulet känns tyvärr riktigt dåligt). I övrigt har jag varit nöjd.

Uppgraderade när BF3 kom från en Intellimouse 1.1a som hållt i otroligt många år, trodde man skulle kunna ha denna lika länge, men tji fick jag.....

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _AntiherO:

är du så här liten? så jag har inte rätt till min egen åsikt? mmm men de råkar vara så att jag tycker att de var relevant info att sprida, så du menar att det är låg RMA status på deras produkter? sen har jag inte sakt att deras sensorer är skräp, deras produker är, i mina ögon.

Och du menar att du har tillgång till Razer's RMA-statistik?

Källa på den, tack.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.