Nexus 7 Tråd - Se film, hur? - NAS/Dropbox/Drive eller andra alternativ?

Permalänk
Medlem

Nexus 7 Tråd - Se film, hur? - NAS/Dropbox/Drive eller andra alternativ?

Har köpt en Nexus 7 surfplatta (super nöjd! Ingen USB 2.0 dock)

Vill ligga i sängen och njuta av ett avsnitt av en serie eller dylikt, men har inte kommit på något vettigt sätt att göra det ännu. Har testat via Google Drive, att lägga in ett avsnitt där, men sen tar det ungefär 5 minuter att få igång serien då den måste streamas ner på plattan.

Tänker mig att jag får samma effekt även om jag skaffar mig en liten NAS server.

Har vi nå roliga alternativ? Finns små 2.5" externa HDD till nexus 7? Har jag missuppfattat micro USBs funktion?

PS. Vill helst inte lägga över filmer/serier manuellt på plattan.

Mvh
Simon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simoneriksson:

Har köpt en Nexus 7 surfplatta (super nöjd! Ingen USB 2.0 dock)

Vill ligga i sängen och njuta av ett avsnitt av en serie eller dylikt, men har inte kommit på något vettigt sätt att göra det ännu. Har testat via Google Drive, att lägga in ett avsnitt där, men sen tar det ungefär 5 minuter att få igång serien då den måste streamas ner på plattan.

Tänker mig att jag får samma effekt även om jag skaffar mig en liten NAS server.

Har vi nå roliga alternativ? Finns små 2.5" externa HDD till nexus 7? Har jag missuppfattat micro USBs funktion?

PS. Vill helst inte lägga över filmer/serier manuellt på plattan.

Mvh
Simon

Netflix fungerar fint på Nexus 7. Om du vill "streama hemifrån" kanske VLC for Android är ett alternativ, men jag har inte testat det själv.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Tror jag gjort något liknande genom att bara dela ut filmerna på nätverket, ansluta med ett smb kompatibelt program på surfplatta och köra. Vill dock minnas att det var strul med något visst format, kommer tyvärr inte ihåg vilket eller varför.

Permalänk

Plex

Kör plex på barnens kinaplattor och min galaxy tab och streamar all fim och musik från en dator som kör plex media server, funkar kanon både över Wifi men även över 3g.

Går att ställa vilken kvalite man vill streama, upp till 20mbps i hemnätverket, lägre via 3g om man önskar

Permalänk
Medlem

kör via nätverket es fileexplorer. spela upp via vlc, diceplayer, bs player eller min favorit mx player. vill du ansluta en hårdisk/usb minne så behöver du en otg adapter. och importera filerna via Nexus media Importer eller Stick mounth kräver root

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Streamar all film från min dator via programmet EMIT. Enkelt att sätta upp och fungerar klockrent.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Detta ska kollas upp! Tackar!

Permalänk
Medlem

Fastnade för emit, så tänker jag testar det lite snabbt.

Man kan inte göra annat än tacka och buga för tipset, fungerar 100% as grymt. Tack för alla hjälpsamma inlägg.

Mvh
Simon

Permalänk
Medlem

Filserver + XBMC for Android, men den senare är väl inte färdig för prime time ännu riktigt...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ni som kör emit, har ni fått problemet att plattan står och blinkar lite när man klickar och vill in i en katalog på servern. Sen händer inget och den säger att det verkar vara tomt?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ni som kör emit, har ni fått problemet att plattan står och blinkar lite när man klickar och vill in i en katalog på servern. Sen händer inget och den säger att det verkar vara tomt?

Nej har inte haft det problemet (Har använt i ca 1 månad). Kan det vara att anslutningen bryts?

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Nej har inte haft det problemet (Har använt i ca 1 månad). Kan det vara att anslutningen bryts?

Vet inte. Provade på ifånen och det var hur smidigt som hellst. Men på plattan krånglar det

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Har ni provat imediashare? Kommer åt mycket med det programmet.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Ska testa det, för verkar som EMIT har problem med wifi hos andra.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

BS Player + NAS funkar fint.