Tips på vilken klass jag ska välja!

Permalänk

Tips på vilken klass jag ska välja!

Tja!

Hoppas ni kan tipsa mig.

Jag har spelat WoW sen starten men slutade runt mitten av Lich King och har inte spelat sen dess men nu är jag så jävla peppad på att pvp:a så jag spricker.

Är inte, just nu iaf, peppad på arenan utan de vanliga BGs som finns och den dagliga gankningen.

Jag körde Rogue tills LK släpptes, då bytte jag en Death Knight som jag hade som main väldigt länge men tröttna så körde upp en Warlock som jag tyckte var svinrolig att spela. Har även spelat en Druid - Moonkin en kortare tid som jag gillade.

Det jag är nyfiken på om nånon av dessa klasser är hållbara idag eller är det något annat som gäller? Är även nyfiken på Shaman eller Paladin.

Jag vill ha en vettig överlevnadsmöjlighet, kunna piska bra dmg och inte tröttna på klassen. Fördelen med Shaman/Druid/Paladin är att man kan väl, antar jag fortfarande, byta mellan speccarna och vara hållbar som healer/dmg-dealer.

Det kanske är någon annan klass som är mer aktuell. Ska även spela horde, troligen kossa eller UD på Outland.

Är det något annat jag bör tänka på?

Tacksam för svar.

Permalänk

Överväg shadowpriest.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk

Mage, eftersom jag älskar kontrollen pch all cc.

Visa signatur

hej :)

Permalänk

Kan säga att Death knight är grymm i både PvE(DPS) Och rätt så sjuk i pvp(Frost specc). och sjukt rolig att spela på :). Sen när det gäller boomkin så är dom sjuk som dps i arenas. har en själv och i arena är man alltid den som dom vill döda först. då dom har underbar dmg.
Har båda och båda har någolunda bra pvp gear. Så ja kan starkt rekomendera DK eller Boomkin
Men ärligt så kör på den som är roligast och den som du känner för

Permalänk
Medlem

Warlock kanske? Fearlock!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Tack för tipsen! Det blev dock en SP som jag börjar med. Känns riktigt roligt just nu. Får se om jag får ett enormt sug att svinga tvåhandat, då blir det DK men först måste man bli 55. Inte där än..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i7-2600K 3,4Ghz | ASUS P8Z77-V LX | Kingston 1333MHz 8GB | ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB | Intel SSD 120GB | Silver Power SP-S650 650W PSU | Win 7 |