Call of Duty: Black Ops II Total FLOPP

Permalänk

Call of Duty: Black Ops II Total FLOPP

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-black-ops-ii

Är det så dåligt?. Alla varningsklockor ringer ju med tanke på hur dåligt MW3 var. Önskar att jag aldrig hade köpt det. På UK Game stats kan man även se att ingen spelar MW3 längre och BF3 är ungefär 8 gånger så stort spelar mässigt. Vad tycker ni som hämtat ut era BOII´s?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att dom bara gör spelen för att tjäna pengar så är det inte så konstigt.

Permalänk
Medlem

lita för h-vete inte på metacritics, årets skämt sida
(har inte testat spelat och kommer inte göra det heller)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-black-ops-ii

Är det så dåligt?. Alla varningsklockor ringer ju med tanke på hur dåligt MW3 var. Önskar att jag aldrig hade köpt det. På UK Game stats kan man även se att ingen spelar MW3 längre och BF3 är ungefär 8 gånger så stort spelar mässigt. Vad tycker ni som hämtat ut era BOII´s?

Det är bara folk som röstar ner det för att de kan, inget att lita på.

Kolla på vad Gametrailers och IGN gav det, 9.4 & 9.3.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Jag litar mer på Gametrailers betyg:

Story 9.2
Design 9.7
Gameplay 9.3
Presentation 9.1

Overall 9.4

http://www.gametrailers.com/reviews/rg4wek/call-of-duty--blac...

Dold text
Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Du tycker inte det är lite tidigt att få en recension som är rättvis, där "författaren" faktiskt spelat spelet längre än 4 timmar?

Själv har jag spelat 4timmar och jag gillar det.

Permalänk
Medlem

En sådan där öppen sida där folk tillåts att rösta utan några som helst belägg säger ingenting, kolla på större spelsidor som recenserar spel och dra slutsatser därifrån istället.

Permalänk
Medlem

Gamereactor gav 7/10

Permalänk
Medlem

Lite finare inteface, annars är det ju same shit vad jag kan se.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

De släpper samma spel varje år och det mest sorgliga är att folk köper skiten.

Permalänk

Med tanken på att folk köper spelet oavsett hur bra/dåligt det är så har de insett att de inte behöver lägga en massa pengar på förbättringar, lite nya texturer och vapen är allt som krävs. Varje år så får spelen runt 9-10/10 och kallas för en revolution i gaming fast vi alla vet att inget har ändrats. Så förvänta di inget nytt. Verkar bli en BO1 reskin är allt...

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem

Många anti cod som sätter lägsta betyg på användarna tyvärr... Det du bör göra är att du faktiskt läser de som get 0 poäng osv och se vad dom get för anledningar till det låga betyget så ser du att det inte helt går att lita på systemet...

Permalänk
Avstängd

Spelar kampanjen, ångrar inte att jag köpte det. Tycker det är tom roligt

Permalänk
Medlem

Är själv inget större fan av cod men black ops tyckte jag va kul som fan och bo2 verkade intressant, mw3 däremot sög rejält

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-black-ops-ii

Är det så dåligt?. Alla varningsklockor ringer ju med tanke på hur dåligt MW3 var. Önskar att jag aldrig hade köpt det. På UK Game stats kan man även se att ingen spelar MW3 längre och BF3 är ungefär 8 gånger så stort spelar mässigt. Vad tycker ni som hämtat ut era BOII´s?

metacritic på diablo 3 var ju också helt förjävligt, diablo 3 är och var verkligen ett riktigt bra spel men folk gick in och gav det en 1a pga av serverstrulen de hade i början som inte hade något med själva spelet att göra och enbart med att det var 15 miljoner som försökte spela vid peak hours

Permalänk
Geeks Gaming

Kan säga att det är mycket bättre än mw3.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Jag kommer att köpa det, får bli en ny ersättare efter wow.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Många som ger låga betyg gör det bara för att man ska ogilla CoD eftersom det är samma spel som föregångarna i ny förpackning hela tiden. Många har knappt sett en trailer eller ännu mindre spelat spelet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Metacritic är ju tidernas skitsida för det första. Sedan är det Treyarch som ligger bakom Black Ops 2 och inte Infinity Ward som skeppade ut det misslyckade MW3.

Utav det jag sett på diverse streams så tycker jag att det ser riktigt bra ut, frågan är väl om känslan finns där när jag provar det själv.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Ni som har det, är det lika laggigt som black ops 1 ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Jag gillade storyn i första BLOps, så hoppas på bra här också. Tänker undvika att läsa recensioner innan jag spelat själv.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Ni som har det, är det lika laggigt som black ops 1 ?

kan tänka mig att amd users kan ha prestanda issues men nvidia optimerade drivrutinerna för spelet igår med 30% prestandaökning ungefär.

Permalänk
Medlem

Spelar MW3 just nu, med MW2 och BO i ryggsäcken. Hade tänkt att BOII skulle bli mitt sista inköp i serien, om det är värt det, håller mig nog någon vecka tills folk fått en mera nyanserad bild av det hela.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Uvania:

metacritic på diablo 3 var ju också helt förjävligt, diablo 3 är och var verkligen ett riktigt bra spel men folk gick in och gav det en 1a pga av serverstrulen de hade i början som inte hade något med själva spelet att göra och enbart med att det var 15 miljoner som försökte spela vid peak hours

Skulle fortfarande ge diablo 3 3/10 idag, mycket tack vare att det inte finns LAN eller riktig singelplayer, och den saknar samma dragningskraft som D2.
Men det är såklart individuellt Måste dock erkänna att hardcore faktiskt blev rätt roligt med ML-10.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

De släpper samma spel varje år och det mest sorgliga är att folk köper skiten.

Lite som iPhone då

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Roligt att folk tar upp Gametrailers och IGN betyg som något positivt..

Dold text
Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Skulle fortfarande ge diablo 3 3/10 idag, mycket tack vare att det inte finns LAN eller riktig singelplayer, och den saknar samma dragningskraft som D2.
Men det är såklart individuellt Måste dock erkänna att hardcore faktiskt blev rätt roligt med ML-10.

håller med men LAN? really? känns lite gammaldags i dagens samhälle och speciellt i sverige där det finns bredband överallt i princip

Sen tog de ju bort både LAN och Singleplayer tack vare alla cheaters och pirater i D2 som förstörde spelupplevelsen imo! om de kan kontrollera våra klienter genom att alltid vara uppkopplade så blir ju piratande nästan omöjligt (hörde ett rykte om någon piratad buggad offline alpha version av D3 som var någon friends/family version från blizzard) och fuskare lättare att upptäcka

Permalänk
Medlem

Har hämtat ut det , men det var riktigt skit. Håller mig till mw2. Skulle inte rekommendera BO2 eftersom det är activisions samma skit varje år. Ska sluta köpa CoD spel som jag inte vet är bra.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

håller med men LAN? really? känns lite gammaldags i dagens samhälle och speciellt i sverige där det finns bredband överallt i princip

Sen tog de ju bort både LAN och Singleplayer tack vare alla cheaters och pirater i D2 som förstörde spelupplevelsen imo! om de kan kontrollera våra klienter genom att alltid vara uppkopplade så blir ju piratande nästan omöjligt (hörde ett rykte om någon piratad buggad offline alpha version av D3 som var någon friends/family version från blizzard) och fuskare lättare att upptäcka

Heh, används kanske inte så mycket, men hade varit skönt igår eller förgår, då de hade massa problem med inloggningsservern och servers i allmänhet.
Kunde inte joina på folk under hela dagen, och jag gick inte att whispra heller
Sen sitter jag, min bror och min mamma på samma nätverk, så lan kan vara kul

Jo, men vet inte om jag tycker det var ett bra val. Har väl ändå funnits en hel del folk som lyckats dupea items och liknande, har jag för mig! Men jag ska inte göra detta till en whinefest, som dessutom är OT.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvald:

Du tycker inte det är lite tidigt att få en recension som är rättvis, där "författaren" faktiskt spelat spelet längre än 4 timmar?

Själv har jag spelat 4timmar och jag gillar det.

Håller helt med Murvald min vän

Dock så saknar man ju att de ska gå spela "search and destroy" i de dära league play,

Annars så gillar ja oxå spelet

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm