Android-lägret knappar in på Apple Ipad

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Du får faktiskt backa bandet längre än så, till 1996 och lanseringen av eMac, från det så har kurvan bara pekat uppåt

Vad menar du?

Det jag menade var att så sent som för 6 år sedan uppfattade jag att andra uppfattade Apple som ett fräckt och nyskapande företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

iPad 3s GPU var dock inte riktigt kraftfull nog att klara de lite mer krävande spelen i native-upplösning. Det gör däremot 4:an.

Var det inte CPU-delen som förbättrats i iPad Retina, fast med samma grafikdel/GPU som i nya iPad?

Skrivet av S_Z:

Jag tror dock den största anledningen till att Apple släppte 4:an så tidigt var för att få ut lightningkontakten till alla sina toppmodeller.
iPad 4 motsvarar ju en 'S' modell av iPhone kan man ju säga, typ en iPad 3S

Jo, det var nog största anledning. Sitter med två nya iPads och inget som jag känner att jag måste uppgradera till iPad med Retina (framförallt som jag redan har exakt samma Retina-skärm).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Ingen är van vid Windows 8 eller Metro, och folks vanliga program fungerar inte heller på Windows RT.

Håller nog med. Tror att Windows 8 kommer att vara attraktivare på surfplatta än Windows RT (iaf i nuvarande Windows 8-version). Då har man ju fördelen av att ha en riktig kombination av både persondator- och surfplattevärlden.

Skrivet av mfm:

Sen "att folk är vana vid Windows" är ju ett argument som vi kan avskriva vid det här laget, med tanke på flopparna med Windows Mobile... Ja det fanns start-meny men det var ändå inget man körde frivilligt.

Jag tyckte att Windows Mobile var riktigt bra. Föredrog klart de telefonerna framför de Symbian-system jag haft (E-71 och E-72). Har lånat BB och även jämfört med den så tyckte jag att Windows Mobile var smidigare att använda. Men det har säkert även lite/mycket med vanan att göra.

Windows Mobile Professional (det med pekskärm och penna) gillade jag dock aldrig. Hade en sådan telefon på lån i ett halvårs tid, men blev aldrig riktigt kompis med det. Tyckte att användargränssnittet var rörigt, och osmidigt att jämt/ofta behöva hala fram en penna för att kunna använda telefonen (speciellt om man satt i bilen).

Sedan så var det ju inte heller en flopp. Tvärt om! Faktum var att det var nog den framgångsrikaste mobilsatsningen som Microsoft någonsin haft, och som de kanske aldrig kommer tillbaka till. Ett tag så slog de ju ut Palm OS helt och gick extremt hårt även emot BB. Tror de hade marknadsandel på 46% ett tag (Windows Mobile + Windows Mobile Pro).

Det som hände var att iPhone kom och på ett år så hade Apple revolutionerat hela industrin. Där var Microsoft alldeles för passiva och långsamma med att komma fram med alternativ (även om jag tycker att de idag har ett riktigt bra system i WP).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robles:

Vad menar du?

Det jag menade var att så sent som för 6 år sedan uppfattade jag att andra uppfattade Apple som ett fräckt och nyskapande företag.

Då har inte du hängt med eftersom det började 1996 i.o.m lanseringen av eMac

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Då har inte du hängt med eftersom det började 1996 i.o.m lanseringen av eMac

Om du kunde förklara vad du uppfattar som började 1996 vore det bra.

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Då så, läs om vad jag skrivit då så behövs ingen ytterligare förklaring

Jag skrev:

Skrivet av Robles:

Herregud, för bara typ 6 år sedan var Apple det coola och modiga och spännande företaget som släppte intressanta produkter.

Du svarade med:

Skrivet av Justbecause:

Du får faktiskt backa bandet längre än så, till 1996 och lanseringen av eMac, från det så har kurvan bara pekat uppåt

Det jag syftade på var så SENT som för 6 år sedan uppfattade jag att jag och många andra uppfattade Apple som "det coola och modiga och spännande företaget" vad du vill säga med din kommentar förstår jag fortfarande inte. Även om något "bara pekat uppåt" sedan 1996 motsäger det inte min kommentar. Du har heller inte förklarat VAD som pekat uppåt.

Min kommentar kan även tolkas så att man dom senaste 6 åren sett ett ökat hat/ogillande mot Apple ju mer av marknaden/uppmärksamheten man tagit och det var alltså det jag reagerade på.

Eller är det Apple-hatet som du menar har börjat peka uppåt sedan 1996?

Det som gör det ännu mer förvirrande är att eMac lanserade 2002 och INTE 1996.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Var det inte CPU-delen som förbättrats i iPad Retina, fast med samma grafikdel/GPU som i nya iPad?

Inte säker på vad du menar "nya" och "retina" iPad

iPad (3) och iPad (4) har som sagt båda samma skärm. iPad (4) fick dock en ny SoC (A6X) med dubbelt så snabb CPU och GPU som iPad (3).

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Trollande undanbedes vänligt men bestämt. Anmäl inlägg istf att fortsätta på spåret om ni anser att de bryter mot regler.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.