Billigaste 7" som är "good enough" för eböcker

Permalänk
Medlem

Billigaste 7" som är "good enough" för eböcker

Hej,

enda krav är att den har wifi och att det fungerar med att låna från biblioteket (eLib).

Permalänk

Beställde en platta från Kina (aliexpress.com) till 9-åriga syrran. Kostade ca 400 kr. Billigare blir det nog inte

Permalänk

Eller en Nexus 7 om du är berädd att betala lite mer. Den går för cirka 2000kr men du får SÅ mycket mer! Du kommer snabbt märka hur mycket användning man har för en platta när du väl har en

Permalänk
Medlem

Annars en nexus 7(kanske lite över budget) men hyffsat billig och du har en surfplatta/läsa e-böcker/titta på media/spela spel

Edit:Asch Simon, du hann före mig;)
skriver på en platta så det går lite söligare utan t-bord

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Man vill nog också ha kapacitiv skärm också helst, jag köpte en resistiv till dottern och den blir jag galen på. Det märks också att hon är van kapacitiva när hon använder den.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Nexus 7 säger även jag. Köpte den i första hand för att läsa e-böcker, och det är den mycket bra till! Har läst två romaner hittills.

Varför en platta och inte en traditionell e-boksläsare? Läsning i nattmörker! Funkar klockrent på lägsta ljusstyrkan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vill du ha en för samma pris som nexus 7 men med 10" så kan du köpa denna: Point of View ProTab 3 XXL 10,1

Jag är själv sugen på en sån.

Eller en Point of View ProTab 2 för runt 1700kr räcker säkert för dina behov. Om du nu vill ha en på 10". Det är ju smidigt med 7" men vissa kan tycka att det är för litet. Beror helt enkelt på vad man ska ha den till. Men det finns fina grejer för runt 2k som är med kapaciitiv skärm som enligt mig är ett måste idag. Även om man jagar billigt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

http://www.ainol-novo.com/ainol-novo-7-crystal-7-inch-android...

Kraftfull nog att när du väl blir sugen på göra annat med med plattan så duger den och håller sig runt 1k sträcket.

Permalänk
Medlem

Cube U30GT:
http://www.youtube.com/watch?v=W4zvuckeHjM

Denna också för strax över tusenlappen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

U30GT MINI från säljare på Aliexpress ca 900sek + ev moms o tull
1024x600 eller 170dp, samtidigt rapp nog att klara av allt du vill göra på en padda!