Permalänk
Medlem

mobo asrock extreme 3 gen 3

Hej har ett asrock extreme 3 gen 3, o vill har hjälp med vilka minnen jag ska har ? Corsair XMS3 DDR3 PC10666/1333MHz dom eller Corsair Value Select DDR3 PC10600/1333MHz CL9 8GB ? jag ska fylla ut alla slota till 16 gb ram min . Eller bara 2 modul så de blir 8 gb ram min vad tror ni? någon som har ett asrock extreme 3 gen 3?

Permalänk

Ta dom billigaste ingen större skillad alla ddr3 ska funka

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

vad har du för minne ?

Permalänk
Medlem

jag spela ju mycket å spela dom senaste spel , räcker 2 modul = 8gb eller 16 gb ?

Permalänk

Jag har ett Asrock extreme 3 gen 3 och beställde med Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE. Mest för att de var så billiga. Men de funkar skit bra, glöm inte ställa in i bios så du får ut max MHZ ur ramet och kör även varannan port på moderkortet så du får "Dual channel". Är också positivt att de är så pass låga ifall man vill köra en eftermarknadskylare.

Permalänk
Medlem

pr1ckskytt , min bios är helt knäpp kan inte röra något för de hoppa å bläddra av sig sj typ vet ej vad de är mus pekaren rör sig sj

Permalänk
Medlem

har du varit med om de problemet ? ända sen från börja har de varit så ,hur löser man de ?

Permalänk
Skrivet av delux_84:

pr1ckskytt , min bios är helt knäpp kan inte röra något för de hoppa å bläddra av sig sj typ vet ej vad de är mus pekaren rör sig sj

Okej, har aldrig hänt mig. Har du provat med ett annat tangentbord och mus?

Permalänk
Medlem

nej har aldrig testat de , jag få fundera på de då

Permalänk
Medlem

Corsair XMS3 DDR3 PC10666/1333MHz CL9 2x8GB 16gb räcker de med dom annars ??

Permalänk
Medlem

för med dom behöver jag inte ändra i bios ?

Permalänk
Skrivet av delux_84:

för med dom behöver jag inte ändra i bios ?

Har för mig att den ligger på 1333 MHZ som standard. Men känns ju bra om du kan ändra inställningar i bios iaf..

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av delux_84:

har du varit med om de problemet ? ända sen från börja har de varit så ,hur löser man de ?

Uppdatera BIOS så borde det lösa sig, hade liknande problem med mitt Z68 Extreme4 Gen3.

Permalänk
Medlem

hur har jag kopplat ett annat tagent bord nu gå de i bios , de vore jätte bra om ni kan visa hur man ändra i bios kan inte , vet inte hur man gör ??

Permalänk
Medlem

Jag menar så man få minerna till att jobba fullt ut som man använder allt av dom ?

Permalänk
Skrivet av delux_84:

hur har jag kopplat ett annat tagent bord nu gå de i bios , de vore jätte bra om ni kan visa hur man ändra i bios kan inte , vet inte hur man gör ??

Okej, så det funkade med ett annat tangentbord?
Kan kolla exakt, eventuellt ta bilder när jag kommit hem sitter på jobbet just nu.