Netonnet börjar sälja datorkomponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Väldig otur för dig.
Har handlat från Komplett ett antal gånger och tyckt de varit bra.

Kan inte mer än hålla med har handlat av komplett sammanlagt 12ggr med start 2004 & har aldrig haft problem med något vare sig leveranser eller produkterna!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Bara bra med konkurrens för oss konsumenter så tummen upp NetOnNet

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Medlem

Gör mig riktigt glad! Äntligen ett ställe i Borås att handla datorkomponenter på!

Permalänk

komponenter

Skrivet av reconnnn:

Dem tog bort alla komponenter och allt annat som inte fanns på typ sida, media markt ...
Deras sortiment gick från bra och roligt till samma som alla andra. Det är så jag upplevde det iallafall.

Anledningen till att komponenter lass ner var för att det inte gick så bra;)

Jag jobbade på NetOnNet 2009-2011 i borås butiken och själv anser jag att vårat sortiment är lika bra nu som innan, den enda skillnaden nu är att det är ett mycket bredare sortiment.

Har du några ideer på hur vi åter skulle kunna förbli roliga och förbättra oss så att vi håller oss unika?
Tack i förväg!

Själv tycker jag att det är oerhört roligt att NetOnNet ännu en gång är igång med komponenter och man kommer absolut att handla lite

Jobbar nu på Data hårdvara som publicerare på NetOnNet

MVH / Alexander

Permalänk
Medlem

En skillnad på senare år är väl att man börjat mer med hushållsmaskiner, typ mixers hårtorkar och sådant. Även mer leksaker som radiostyrda helikoptrar. Så utbudet på prylar har väl inte blivit mindre direkt, bara att de minskade just på datorkomponenter och ökade på andra grejer.

Permalänk
Medlem

Kollade just igenom lite av deras sortiment... Finns sjukt mycket från litte äldre till splitters nya saker, Inte tar dem överpris heller
Netonnet lär få en del kunder av deras beslut!

Permalänk
Medlem

riktigt bra priser på de grejer jag kollat ..så ligger dom bra till i pris o frakt fritt ...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bideberg92:

Anledningen till att komponenter lass ner var för att det inte gick så bra;)

Jag jobbade på NetOnNet 2009-2011 i borås butiken och själv anser jag att vårat sortiment är lika bra nu som innan, den enda skillnaden nu är att det är ett mycket bredare sortiment.

Har du några ideer på hur vi åter skulle kunna förbli roliga och förbättra oss så att vi håller oss unika?
Tack i förväg!

Själv tycker jag att det är oerhört roligt att NetOnNet ännu en gång är igång med komponenter och man kommer absolut att handla lite

Jobbar nu på Data hårdvara som publicerare på NetOnNet

MVH / Alexander

De senaste åren har varit som någon tidigare sagt en massa konstiga leksaker och liknande. Vilket jag personligen inte känner något större behov av. Blev lite besviken när jag för någon vecka sen var ute efter en SSD och ville ha den samma dag. Kollade NetOnNet online och fanns verkligen inget intressant. Det fanns inte heller någon annan som hade något av intresse som var öppet.

Ser verkligen fram emot att bli NetOnNet kund igen. Tycker det är smidigt att kunna köpa online och sen om något går fel så kan man lämna tillbaks i varuhuset.

Det som är trevligt med era lagershops enligt mig är att allt finns framme och om man vet vad man ska ha så är det bara att gå fram och plocka det. Inget behov av att prata med en säljare eller liknande.

Kollade in netonnet.se för en stund sen och måste säga att utbudet blev direkt bättre :D. Men tyckte det verkade som det mesta enbart såldes online vilket är lite synd. Men det kanske är något som ändras fram till jul?

Permalänk

Kommer drömma mardrömmar om RMA ärenden hos netonnet inatt

Permalänk
Medlem

Då kanske det är värt att bry som om NetOnNets existens igen. Tycker det mest blev pannkaka av alltihop efter att Siba köpte en större del. Behövde man en fläkt, kylare, kylpasta eller något annat lite kvickt var NetOnNet tidigare alltid när till hands(eller bils kanske).

Permalänk
Medlem

Jätte bra nyheter..

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Trevliga nyheter köpte en hel del där innan dom slutade sälja datorkomponenter,kommer lätt köpa där igen.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av reconnnn:

De senaste åren har varit som någon tidigare sagt en massa konstiga leksaker och liknande. Vilket jag personligen inte känner något större behov av. Blev lite besviken när jag för någon vecka sen var ute efter en SSD och ville ha den samma dag. Kollade NetOnNet online och fanns verkligen inget intressant. Det fanns inte heller någon annan som hade något av intresse som var öppet.

Ser verkligen fram emot att bli NetOnNet kund igen. Tycker det är smidigt att kunna köpa online och sen om något går fel så kan man lämna tillbaks i varuhuset.

Det som är trevligt med era lagershops enligt mig är att allt finns framme och om man vet vad man ska ha så är det bara att gå fram och plocka det. Inget behov av att prata med en säljare eller liknande.

Kollade in netonnet.se för en stund sen och måste säga att utbudet blev direkt bättre :D. Men tyckte det verkade som det mesta enbart såldes online vilket är lite synd. Men det kanske är något som ändras fram till jul?

Vad kul att så många är positiva till vår återkomst inom datorkomponenter!

Utan att säga för mycket så kommer det se bättre ut i slutet på nov

/ Mattias - NetOnNet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias.lif:

/ Mattias - NetOnNet

Japp, det har saknats hos er

Kul att det kom tillbaka, blir nog många fler beställningar från er nu, speciellt med att ni har fraktfritt

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mattias.lif:

/ Mattias - NetOnNet

Jätteroligt att ni satsar på datorkomponenter.

Ett tips dock. Designen på webbshoppen är horribel.. Inte användarvänlig för två öre.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag märkte aldrig att dom slutade, jag fattar inte detta, jag handlade där i år.

Permalänk
Medlem

Kanon ett lokalt ställe att handla komponeter på till vettiga priser, saknade det när plockades bort förra gången.

Var inne och tittade på webben nu, vad det har kommit till mycket på ett par dagar.

Designen på webben tycker jag är helt OK och lätt hittat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias.lif:

Jag vill också sälla mig till de som är positiva, det hände oftare att jag handlade på NetOnNet innan i princip alla komponenter försvann ifrån sortimentet. Minns att det var i samband med att Siba blev ägare, och mina erfarenheter av Siba är väl kanske inte sådär strålande, men det behöver ju inte gå ut över NetOnNet
Hursom är det roligt att ni tar upp datorkomponenter i sortimentet igen, större chans att jag handlar hos er igen då.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat mycket på Netonnet - även datorkomponenter förr. Dock inte haft behov av deras servicekedja...förrän nu. Jag är än så länge inte imponerad. Det måste bli bättre.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Ja, det var på tiden...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Nej tack

Inte så länge SIBA är ägare tänker jag handla där, jag betalar hellre lite mer (eller kanske till och med mindre) och köper mina prylar hos Inet, Webhallen eller Dustin mm.
Allt SIBA tar i blir till skit....tyvärr.

Permalänk
Medlem

Ja det blev sämre efter att SIBA tog över, dom slutade t.ex med att sälja RAM.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

SKITBRA! =D Men det är väl ingen som beställer grejer från netonet på internet eller? =P Enda anledningen att handla på netonet är ju att butiken (för min del iaf) finns i närheten, har bra öppettider, bra utbud och jävligt bra pris. Servicen är kass men har man bråttom och behöver ha en ny hårddisk NU eller helst för en timma sen så äger ju netonet

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Danielli:

Var nånstans ligger det två stycken NetOnNet 60 meter från varandra?! Det verkar jättedumt att konkurrera så pass med sig själv.

30m = 30 minuter, Uppsala & Barkarby

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Trevligt, förutom att de ville ha 3veckor för att undersöka lyset på mitt tangentbord som jag kunde filmat bara. Bankade lite på tangentbordet så de funkade lite bättre och lät det stanna hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Uppriktigt fråga, vad har Inet som gör dom så bra? Inte bäst priser, inte bäst sortiment, inte bäst service. Inte ens sammantaget står dom ut på nått sätt.

Ur personlig åsikt så är det så här.
Köpte av komplett i många år, datorprylar men mestadels hårddiskar. Då jag uppgraderar/skaffar nya minst ~5 ggr så ofta som jag byter dator/innehåll (utöver hdds).
Bytte från Komplett och dess dyra frakt till Inet för ~7 år sedan. Oftast så har de haft konkurrenskraftigt pris på de hdds jag varit ute efter.
Så då har det blivit Inet. Och än idag så kollar jag väl där i första hand, fast är inte blint trogen. Har varit "otrogen" X antal ggr.

Men tror det blir en vana, samma som att det finns folk som "alltid" handlar på Coop, Ica osv.
Vi är vanedjur helt enkelt. Har väl tex varit undersökningar över hur mycket svensken skulle tjäna på att byta/kolla upp sitt försäkringsbolag varje år. Men ändå gör inte folk det.

Edit: Angående service så kan jag inte svara.
Personligen så har jag varit befriad från sådana ärenden de senaste åren. Det enda jag behövt reklamera var en IBM 40GB 60GXP (gick direkt tilll IBM då disken var över ett år gammal) och ett Hiper 580 nätagg som OverClockers bytte utan problem (jag hade tur att fläkten började härja innan nätagget gjorde det och drog med något annat i datorn). Så har bara behövt reklamera rätt kända produkter (Angående problem). Fast sedan man blivit mer påläst angående märken/serier har jag klarat mig.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Vad trevlig, alltid kul med konkurrens. En fördel de har är att de har mycket i lager som man själv kan gå o klämma på. Det har lett till en del impulsköp från mig mer än en gång

Permalänk

Bra där NoN, har verkligen saknat komponenter hos er. Lagershoparna är det bästa jag vet, inga tjatiga okunniga säljare mao.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltid kul med fler seriösa aktörer. Jag uppskattade CDONs satsning och nu går alltså netonnet in.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Det blir nog en tur dit i morgon, lagresaldot visar grönt på en massa komponenter, däremot så verkar det som internet saldot är dåligt, då dom säkert har tömt centrallagret för att fylla lagerhyllorna
Det tar ju som sagt bara 30minuter att åka till två av butikerna för mig.
Hål i plånboken blir det nog

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...