Permalänk
Medlem

Integrerat Grafikkort

Hej!

Har I5 2500K och har klockat den till 4.2ghz och undrar om jag får bättre FPS om jag klockar den mer?
Testade det och har för mig att jag fick bättre resultat.

Har googlat men det är väl bara jag som är dum o kör utan grafikkort

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Jag vet faktisk inte om den integrerade grafiken påverkas av överklockning men ifall den inte gör det så borde det inte göra någon skillnad i spel eftersom grafikdelen flaskar rejält.

Permalänk
Medlem

Den integrerade grafiken har va jag vet en egen överclocknings "sak". i alla fall har min 3570K det på mitt ASUS sabertooth Z77.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

Jag vet faktisk inte om den integrerade grafiken påverkas av överklockning men ifall den inte gör det så borde det inte göra någon skillnad i spel eftersom grafikdelen flaskar rejält.

Funkar faktiskt ganska bra tycker jag
Så det är inte värt att överklocka mer?

Skrivet av simon253:

Den integrerade grafiken har va jag vet en egen överclocknings "sak". i alla fall har min 3570K det på mitt ASUS sabertooth Z77.

Aha, det kanske dom har men vågar man både klocka CPU och iGPU?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krawlezt:

Funkar faktiskt ganska bra tycker jag
Så det är inte värt att överklocka mer?

Aha, det kanske dom har men vågar man både klocka CPU och iGPU?

så länge inte temperaturen är för hör så inga problem. och du kan ju backa lite med CPU överclockningen om du tror det blir problem med spänningen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

så länge inte temperaturen är för hör så inga problem. och du kan ju backa lite med CPU överclockningen om du tror det blir problem med spänningen

Jag kan ha min CPU i 4.5ghz utan problem, dock går CPU fläkten på 2000-2500RPM hela tiden :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krawlezt:

Jag kan ha min CPU i 4.5ghz utan problem, dock går CPU fläkten på 2000-2500RPM hela tiden :/

jag tycker du ska sänka lite då

Visa signatur

Citera för svar!