Vad är ditt favoritvapen och hatvapen?

Permalänk

Vad är ditt favoritvapen och hatvapen?

Skriv gärna en motivation också.

Mitt personliga favoritvapen är AKM, den skjuter hårt, är träffsäker nära och på avstånd(PGA att man kan zeroa den) men också för att den och ammunitionen är någorlunda lätttillgänglig.

Vapnet jag ogillar mest är L85an då den har ett s.k. thermal-scope vilket i min mening förstör spelet genom att det är lätt som en plätt att upptäcka faror och liknande, både dag och natt. Vilket också är anledningen till att jag spelar på en "private hive" som har tagit bort den( och andra obalanserade vapen ).

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk

Själv gillar jag M4A1 CCO och CZ550, båda vapnen är lätta att använda och ammunition är inte helt omöjlig att hitta (lite svårare att hitta till CZ).

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Gillar M16A4 med CCO (spelar på Zombies.nu), mycket trevlig rekyl alternativt M14 AIM. Vapnet jag icke gillar är nog MR43.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lisianthus:

Skriv gärna en motivation också.

Mitt personliga favoritvapen är AKM, den skjuter hårt, är träffsäker nära och på avstånd(PGA att man kan zeroa den) men också för att den och ammunitionen är någorlunda lätttillgänglig.

Håller med om AKM, dom jag spelar med kan inte fatta att jag föredrar AKM före t.ex M4A1.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Vilket som helst med CCO, är allergisk mot järnsikten, finns några bra men de flesta är hopplösa, AKM är väll undantaget.
Hatar verkligen AS50 och M107, just för att dessa antitankvapen inte har nån relevans i detta spel, och de används mest av griefers, det finns ingen anledning att skjuta en zombie med dem, iom att då får man resten av zombiserna i stan efter sig.

Permalänk
Medlem

Winchester och yxan ligger högt upp iom underskattningen.
M14 AIM + DMR är dröm kombon, close, mid och ranged samt ammon, den finns överallt och hyser 20 kulor per mag.

Sen är jag svag för M107:an också fast jag ogillar AS50 - Varför? -Jo ljudet och pipan på M107 är ju helt underbara
Enfield, crowbar och doublebarreled är dom jag hatar mest för att dom drar till sig zeds från grannlandet, är buggade eller bara suger hårt.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem

M16A4 ACOG <3

Visa signatur

HP 23xi x2 | Intel i5 2500K@4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | ASUS GTX770 DirectCU II
ADATA SP900 256GB SSD | Corsair Force 3 128GB SSD | Samsung 840-Series 120GB SSD
Corsair DDR3 1333MHz 3x4GB RAM | Fractal Design Define R3 | Fractal Design R3 Newton 600W

Permalänk

DMR är mitt absoluta favoritvapen, föredrar den framför as50 och m107 av någon anledning.

Vad jag hatar att hitta är nog makarov, crossbow och crowbar.

Permalänk
Medlem

M16A4 ACOG med både vanliga samt SD magasin så jag kan skjuta zombies med SD ammon.

Som bonus en L85 och AS50 i coyoteryggsäcken. DMR går bort för mig då jag siktar dåligt med den. Hinner ofta få in en träff, sen missar jag några skott medan motståndaren springer och gömmer sig för att disconnecta.