Gratis Viaplay blev 128 kr

Permalänk
Avstängd

Gratis Viaplay blev 128 kr

EDIT - Skrivit det i ett inlägg längre ner i tråden att jag vid kontakt snabbt fick tillbaka varenda öre.

Slog till med IDG Deals men det blev denna tråd i deras forum: http://eforum.idg.se/topic/338923-akta-er-for-idg-todays-deal...

Erbjudande om prova för 0 kr blev en kostnad på 128 kr. oseriöst och först klagomål till Viasat och sedan ARN om de inte fixar till det.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Länka till stället erbjudandet finns. Jag har svårt att se att Viaplay skulle hålla på med bedrägeri, men som du skrev i den andra tråden: Troligen massa redan förvalda val som man ska klicka ur. Så beror det lite på hur otydligt dessa var formulerade.

*edit*
Hittade länken själv. https://viaplay.se/account/register/itemId/package_tvandfilm

Och det står nedan: * Köper du TV eller TV + Film - paketet justeras detta pris till 0 kronor när du bekräftar din beställning. Och då misstänker jag att priset stod ganska tydligt när du klickade på bekräfta.

Nå som vederbörande nedan skriver, kontakta kundtjänst och försök att lösa problemet den enkla vägen först. Väldigt många idag skapar trådar innan de har pratat med det nämnda företag för att lösa sitt problem.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Har du provat att prata med deras kundtjänst?

Permalänk
Medlem

Har du läst deras avtal?

GRATIS PROVERBJUDANDEN

Efter Erbjudandets slut kommer du att debiteras för paketet med de gällande priser som finns förtecknade på Webbplatsen, om du inte aktivt väljer att säga upp abonnemanget. Skulle du välja att inte bli en betalande kund måste du säga upp abonnemanget under den fria perioden.

http://viaplay.se/viaplay/legal

Du måste själv säga upp abonnemanget efter en månad.

Permalänk
Avstängd

Trodde du allvarligt du skulle få gratis Viaplay livet ut eller? Ingenting är gratis.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Hur lyckades du välja både tv paketet + tv och film? Kontakta kundtjänst så fixar dom det, lyckades själv bara välja det ena

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Trodde du allvarligt du skulle få gratis Viaplay livet ut eller? Ingenting är gratis.

Som du hugger!
Han skriver ju i första inlägget;
"Erbjudande om prova för 0 kr"

Så han har absolut inte nämnt något om att han trott att han skulle få tjänsten gratis livet ut. Det går att på ett snyggt sätt visa hur han tänkte fel, och hjälpa honom.

Ta du dig en kopp kaffe till och stilla ner

OnT:
Om du lägger upp ditt problem snyggt för kundtjänst och får en hjälpsam person med bra humör så kan det hela fixa sig. Ring dit och håll en god ton, det är ju du som har missat någon viktig detalj vilket är riktigt tråkigt.
Men du får inget gjort om du klagar när det är din miss!

God lycka!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

128kr och klaga hos ARN? har inte de någon sorts administrationsavgift eller något på typ 200 någonting?

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

128kr och klaga hos ARN? har inte de någon sorts administrationsavgift eller något på typ 200 någonting?

Nej, ARN har ingen administrativ avgift men de bryr sig inte heller om fall med små belopp såtillvida det inte är en epidemi som drabbar väldigt många kunder som ringer in och klagar eller att ärendet kan vara av principiell betydelse, dvs ej tidigare prövad eller reglerad i lag.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

har sweclockers blivit någon form av klagoforum?
Man kan väl använda sig av forumet när man provat andra alternativ som kundtjänst mm först och verkligen har kollat igenom alla avtal och information.

Nu skriver folk här bl.a. när 2 år gamla grafikkort går sönder och man inte får ett nytt efter garantitid osv, detta börjar bli löjligt....

Permalänk
Medlem

Tycker Viaplay är grymt ffa på livesporten! Lätt värt 200 spänn för en annan som inte tittar på TV annars, slippa dyra TVabonnemang med 700 andra kanaler man inte vill ha.

Hör av dig till Viaplays kundtjänst, tror nog detta går att lösa.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Sweclockers är nya ARN

"Jag är missnöjd"

Permalänk
Avstängd

Jäklar vad en del hugger.

Självklart ska man klaga/tipsa varandra när något är galet. Mitt fel var enligt Viasat att gå genom IDG-Deals. Nu kollade jag banken så såg direkt att något var fel men om jag inte gjort det... I alla fall sjysst av Viasats kundtjänst att snabbt lösa problemet som var ännu mer omfattande än det jag beskrivit i denna tråd. Bla olika summor på mina sidor hos Viasat, e-post bekräftelsen och bankens hemsida.

Citat:

Tim, nov 17 12:56 (CET):

Hej John!

Tack för ditt mail.

Det verkar som att det blivit något fel vid din registrering av paket hos oss. Vi erbjuder mycket riktigt TV+Film-Paketet för 0:- första månaden för nya Viaplay-kunder.
Jag kollade upp ditt konto och det verkar ha skett en registrering av TV-paketet och TV+Filmpaketet för 49:- respektive 79:-, alltså en total summa av 128:-.

Jag har nu fixat detta för och sagt upp dessa två paket och betalat tillbaka dig 128:- till ditt konto!

För att ta del av Erbjudandet om en gratismånad TV+Film så hänvisar vi att man går in på Viaplay.se direkt och följer instruktionerna därifrån och ej genom någon "Rabattsida" eller liknande vilket verkar ha skett i ditt fall då detta kan ge upphov till dessa problem.

Vid ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig.

Ha en fortsatt trevlig lördag!

Med vänliga hälsningar
Tim
Viaplay Support
support@viaplay.se

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Jäklar vad en del hugger.

Självklart ska man klaga/tipsa varandra när något är galet. Mitt fel var enligt Viasat att gå genom IDG-Deals. Nu kollade jag banken så såg direkt att något var fel men om jag inte gjort det... I alla fall sjysst av Viasats kundtjänst att snabbt lösa problemet som var ännu mer omfattande än det jag beskrivit i denna tråd. Bla olika summor på mina sidor hos Viasat, e-post bekräftelsen och bankens hemsida.

Trevligt att det löste sig så smidigt :), verkar ha varit bra kundtjänst iaf.

Permalänk
Avstängd

Jo, men har inte fått tillbaka några pengar ännu. Använder alltid e-kort för att registrera/betala på Internet så kan vara det.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Jo, men har inte fått tillbaka några pengar ännu. Använder alltid e-kort för att registrera/betala på Internet så kan vara det.

Kundtjänst svarade dig den 17:e vilket var en lördag.

Pengarna ser du antagligen på tisdag eller onsdag.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Viaplays system verkar funka lite dåligt men kundtjänsten verkar fixa till det hela rätt smidigt. Så här blev det för mig när jag fick en gratismånad av Telia:

Skrivet av Mitt mail:

Question:
Hej,

Jag har fått en rabattkod från Telia pga krånglet med Premier League. I mailet från Telia står det:

"Vår kompensation är en rabattkod som ger tillgång till VIAPLAY t.o.m. 21 oktober 2012. VIAPLAY-kontot som du registrerar med denna kod kommer automatiskt avslutas efter 21/10."

I ett mail jag fick från er står det:

"Här kommer en bekräftelse på att du har fri tillgång till TV+Film+Sport-paketet på Viaplay i tre månader. Efter denna period förnyas ditt abonnemang automatiskt en månad i taget till ordinarie pris."

På Mina Sidor under Paketinfo står det:

Du har ett aktivt abonnemang. Det förnyas och betalas automatiskt varje månad enligt dina inställningar

Paket TV + Film + Sport
Pris 199.00 SEK
Nästa dragningsdatum 2012-10-18

Lite längre ner står det:

Dina aktiva produkter/filmer

Viaplay TV + Film + Sport Giltigt till 2012-10-29 02:02

---

Vad är det som gäller? Det står olika datum och uppgifter överallt.

Skrivet av Viaplay:

Tack för ditt mail!

Som det ser ut i våra system har du ett aktivt abonnemang som kommer att förnyas (debiteras) den 18/10 - 2012 Det kommer alltså inte avslutas automatiskt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Avstängd

Rena snurren det här. Tänkte prova TV/Film en månad och sedan kanske ta sportpaketet men har de inte alla hästar hemma så avstår jag. Kör med Netflix istället.

Visa signatur

Är absolut emot reklam för Online Kasino på Swecklockers

Permalänk
Medlem

ARN prövar inte fall under 500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

128kr och klaga hos ARN? har inte de någon sorts administrationsavgift eller något på typ 200 någonting?

De har däremot en policy om att inte ta upp ärenden under 500kr. Och om det gäller elektronik så är den gränsen 1000kr.

Permalänk
Avstängd

Det löste sig ju. Men har inte funnit något användningsområde för Viaplay ännu. Kanske om det funnits i Apple TV som fallet med NetFlix eller att det gått Airplaya från Android-telefon/platta. Har visserligen en Net TV från Philips men årsmodell 2011 kan inte visa varken Netflix eller Viaplay. 2012 kan.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Viaplay / Viasat lurar till ofrivilliga beställningar

Håller dock med i andemeningen att de har högst tvivelaktiga "försäljningsmetoder".
Man är ju van vid och det är brukligt att sidor/leverantörer på något sätt säkerställer att den som beställer en app, en film eller liknande verkligen
1. har för avsikt att beställa och
2 Är behörig att beställa. MEN på Viasat/Viaplay så är man bara inloggad (vilket kan råka ligga kvar i browsern) och råkar klicka på en tjänst man inte har så har man köpt den (ungefär så). Ingen fråga om du är 18 år, ingen fråga efter lösenord eller sista siffror på kreditkortet eller liknande så som alla andra sidor gör. Att man gör på detta sätt är så klart ingen slump utan väl utstuderat och man räknar med att få en massa ofrivilliga men dock betalande felbeställningar. Man tillåts inte heller ta bort sitt kreditkort från servern fast man redan harbetalt och inte vill handla mer, undrar varför...
Jag råkade lämna min ganska mogna 10-åriga son vid datorn. Han klickade på en fotbollsmatch och vips så hade han köpt fotbollspaketet för över 400 kr.
Jag talade med kundtjänst men de tycker inte att jag skulle låtit honom titta genom mitt konto. Men varför har man då barnspärr?!!
Jag tycker som jurist att det är vidrigt, det var ingen avsikt att beställa, han som ingått avtal var underårig och Viaplay/Viasat har inte gjort någonting för att säkerställa att det var en legitim beställning. När jag sedan ber dem ta bort mitt kreditkort så att inga fler felaktiga beställningar kan göras stänger de hela mitt konto (för det är enda sättet) fast jag just fått betala 400-500kr. INTE OK tycker jag och dessutom högst tveksamt juridiskt ok heller.
Nu har jag avslutat alla abonnemang, har haft film mm sedan dec och kommer aldrig mer befatta mig med företaget och kommer så fort jag får chansen att informera världen om vad de har för rutten kundfilosofi. Ska även försöka få ARN att pröva ärendet.

Permalänk
Skrivet av rossijuristen:

Håller dock med i andemeningen att de har högst tvivelaktiga "försäljningsmetoder".
Man är ju van vid och det är brukligt att sidor/leverantörer på något sätt säkerställer att den som beställer en app, en film eller liknande verkligen
1. har för avsikt att beställa och
2 Är behörig att beställa. MEN på Viasat/Viaplay så är man bara inloggad (vilket kan råka ligga kvar i browsern) och råkar klicka på en tjänst man inte har så har man köpt den (ungefär så). Ingen fråga om du är 18 år, ingen fråga efter lösenord eller sista siffror på kreditkortet eller liknande så som alla andra sidor gör. Att man gör på detta sätt är så klart ingen slump utan väl utstuderat och man räknar med att få en massa ofrivilliga men dock betalande felbeställningar. Man tillåts inte heller ta bort sitt kreditkort från servern fast man redan harbetalt och inte vill handla mer, undrar varför...
Jag råkade lämna min ganska mogna 10-åriga son vid datorn. Han klickade på en fotbollsmatch och vips så hade han köpt fotbollspaketet för över 400 kr.
Jag talade med kundtjänst men de tycker inte att jag skulle låtit honom titta genom mitt konto. Men varför har man då barnspärr?!!
Jag tycker som jurist att det är vidrigt, det var ingen avsikt att beställa, han som ingått avtal var underårig och Viaplay/Viasat har inte gjort någonting för att säkerställa att det var en legitim beställning. När jag sedan ber dem ta bort mitt kreditkort så att inga fler felaktiga beställningar kan göras stänger de hela mitt konto (för det är enda sättet) fast jag just fått betala 400-500kr. INTE OK tycker jag och dessutom högst tveksamt juridiskt ok heller.
Nu har jag avslutat alla abonnemang, har haft film mm sedan dec och kommer aldrig mer befatta mig med företaget och kommer så fort jag får chansen att informera världen om vad de har för rutten kundfilosofi. Ska även försöka få ARN att pröva ärendet.

du hitta inte någon äldre tråd att bumpa upp?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Nu strider kanske mitt inlägg mot någon regel men varför blir inte trådar låsta efter typ 3 år eller något? Jag apgarvar just nu åt bumpen dock. Så humor på hög nivå.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd

Undrar lite varför folk blir irriterade när gamla trådar får liv istället för fler trådar om samma sak. Ofta händer det att man söker efter något på google och då dyker en gammal SWEC-tråd upp. Man vill föra diskussionen vidare och vips undrar någon varför man skriver i en gammal tråd.

Skrivet av Tomika:

Nu strider kanske mitt inlägg mot någon regel men varför blir inte trådar låsta efter typ 3 år eller något? Jag apgarvar just nu åt bumpen dock. Så humor på hög nivå.

Kanske inte denna tråd är jätterelevant men en del gamla trådar är det efter flera år så tycker inte det är ett bra förslag.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasBoot_swe:

du hitta inte någon äldre tråd att bumpa upp?

Bättre det än att ha femtio liknande trådar om precis samma sak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Bättre det än att ha femtio liknande trådar om precis samma sak.

Skickades från m.sweclockers.com

Om det gått 3 år tycker jag man kan skapa en ny tråd.
Inte precis som hela förstasidan vimmlar av VIASAT !!! trådar.

Bumpa trådar såhär är meningslöst.

Permalänk
Skrivet av rossijuristen:

Håller dock med i andemeningen att de har högst tvivelaktiga "försäljningsmetoder".
Man är ju van vid och det är brukligt att sidor/leverantörer på något sätt säkerställer att den som beställer en app, en film eller liknande verkligen
1. har för avsikt att beställa och
2 Är behörig att beställa. MEN på Viasat/Viaplay så är man bara inloggad (vilket kan råka ligga kvar i browsern) och råkar klicka på en tjänst man inte har så har man köpt den (ungefär så). Ingen fråga om du är 18 år, ingen fråga efter lösenord eller sista siffror på kreditkortet eller liknande så som alla andra sidor gör. Att man gör på detta sätt är så klart ingen slump utan väl utstuderat och man räknar med att få en massa ofrivilliga men dock betalande felbeställningar. Man tillåts inte heller ta bort sitt kreditkort från servern fast man redan harbetalt och inte vill handla mer, undrar varför...
Jag råkade lämna min ganska mogna 10-åriga son vid datorn. Han klickade på en fotbollsmatch och vips så hade han köpt fotbollspaketet för över 400 kr.
Jag talade med kundtjänst men de tycker inte att jag skulle låtit honom titta genom mitt konto. Men varför har man då barnspärr?!!
Jag tycker som jurist att det är vidrigt, det var ingen avsikt att beställa, han som ingått avtal var underårig och Viaplay/Viasat har inte gjort någonting för att säkerställa att det var en legitim beställning. När jag sedan ber dem ta bort mitt kreditkort så att inga fler felaktiga beställningar kan göras stänger de hela mitt konto (för det är enda sättet) fast jag just fått betala 400-500kr. INTE OK tycker jag och dessutom högst tveksamt juridiskt ok heller.
Nu har jag avslutat alla abonnemang, har haft film mm sedan dec och kommer aldrig mer befatta mig med företaget och kommer så fort jag får chansen att informera världen om vad de har för rutten kundfilosofi. Ska även försöka få ARN att pröva ärendet.

Du får snarare ha ett sansat samtal med dom och inte hetsa upp dig (för det löser inget).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar