ASUS P8Z77-I Deluxe USB3 Portar ej fungerande

Permalänk
Inaktiv

ASUS P8Z77-I Deluxe USB3 Portar ej fungerande

Hejsan!
Av mina usb3 portar på moderkortet funkar bara 2.

De inringade i rött funkar inte. När jag ansluter en USB så lyser stickan som vanligt, men den dyker inte upp i datorn som den ska, jag kan alltså inte ansluta till den.
Jag har försökt med flera andra USB enheter och fått samma resultat.

Jag har installerat Chipset drivrutinerna och så vitt jag vet alla USB drivrutiner som behövs.

Finns det något mer jag kan testa för att felsöka, eller måste jag skicka in det?

Permalänk
Medlem

om du känner att du verkligen testat allt vad gäller ominstallationer för USB - drivrutiner os.v, så kan du ju som sista utväg testa att flasha BIOS De kan ju va något om inte är som det ska i systemets mjukvara...

Annars tror inte ja att du kan göra så mycket mer än att skicka in det

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Din bräda har två olika USB3 kontrollers, Intels och Asmedia. Har du installerat Asmedia drivarna från ASUS?

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77I_DEL...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d_m_r:

Din bräda har två olika USB3 kontrollers, Intels och Asmedia. Har du installerat Asmedia drivarna från ASUS?

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77I_DEL...

Vet inte hur jag kunde missa det, men hundra tusen tack till dig!<3
Hade inte installerat asmedia USB drivers, besviken på mig själv.
Återigen, tack!

Permalänk

Då fick jag löst mitt problem också!
Tackar så mycket!

Visa signatur

i7 2700K | ASUS P8Z77-V |Corsair Vengeance 32GB @1600Mhz | Intel 250gb SSD x2 | | EVGA GTX 1070 FTW | Asus VG278 27" | NZXT Phantom Pink | Logitech G400 | Logitech Ultra-X flat | Logitech G930 |