Ska man plocka upp Rift:Storm Legion?

Permalänk
Avstängd

Ska man plocka upp Rift:Storm Legion?

Lirade Rift när det släpptes för ett bra tag sedan, har nu spelat mig trött på GW2, och även börjat lira WoW igen, pga SoR.

Tänkte höra med er hur det ser ut på Rift fronten nu när nya expansionen kommer.
Är det mycket folk kvar? Eller har det dött ut? Vill knappast lägga pengar på ett spel som är halvdött

Permalänk

enligt wikipedia: (oktober 2012) As for Rift the game is now down to a total of 8 servers for the United States & 10 servers for Europe. A huge difference from the 58 US & 41 European servers they had at launch back in March 2011.

däremot slog tanken mig också igår, lirade också en del när det släpptes

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreyas86:

enligt wikipedia: (oktober 2012) As for Rift the game is now down to a total of 8 servers for the United States & 10 servers for Europe. A huge difference from the 58 US & 41 European servers they had at launch back in March 2011.

däremot slog tanken mig också igår, lirade också en del när det släpptes

Det lät ju inte allt för bra, får nog hoppa det och "försöka" gilla Guild Wars 2 igen

Permalänk
Medlem

Om du gillar pve är det ett klockrent spel.
Däremot kanske inte bästa pvp fixen och pvp servrar är på väg att försvinna.
Beror lite på vad du diggar helt enkelt.

Permalänk

Jag spelade lite i början , tog en paus och sen spelade och raidade lite lätt och sen paus. Nu tänker jag nog testa det igen då jag har tröttnat på wow och allt och endast spelar LOL o UT Så rift blir det till veckan. Fanns några streams på twitch.tv också och de verkar ha lyckats med pve,souls och player housing etc. Så de ska bli skoj

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Det är grymt!
Lirar för fullt, kan verkligen rekommendera det.

Angående servrar så hade de från början förberett sig att ha 17 servrar för NA/EU.
Dock så sålde dem mer än de hade förväntat sig och fick öppna massa extra servrar som de förväntade sig själva att få stänga ner.
De har även bytt ut hårdvaran och nästan dubblat server-capen på varje server sedan dess, därför behövs det inte lika många servrar.
T ex så är jag med i en helsvensk guild med flera hundra members. Sedan har de släppt conquest som är 200v200v200 PvP-match. Nog finns det spelare allt, har även ökat sen expansionen släpptes. Ibland är det kö in på Icewatch t ex.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpaa88:

Det är grymt!
Lirar för fullt, kan verkligen rekommendera det.

Angående servrar så hade de från början förberett sig att ha 17 servrar för NA/EU.
Dock så sålde dem mer än de hade förväntat sig och fick öppna massa extra servrar som de förväntade sig själva att få stänga ner.
De har även bytt ut hårdvaran och nästan dubblat server-capen på varje server sedan dess, därför behövs det inte lika många servrar.
T ex så är jag med i en helsvensk guild med flera hundra members. Sedan har de släppt conquest som är 200v200v200 PvP-match. Nog finns det spelare allt, har även ökat sen expansionen släpptes. Ibland är det kö in på Icewatch t ex.

Finns det någon vetting open-world PvP nu eller är det bara "minigames" som vanligt?

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Lirade Rift runt release och diggade det hårt. Efter ett tag tröttnade jag på min rouge och avslutade min sub. Har lirat lite från och till sen dess på min Mage, tröttnade dock runt lvl 38. Avslutade sub igen men fick ett ryck igen för en dryg månad sen och startade en Warrior och fy fan va skoj jag har, snart 50. Blir och skaffa expansionen så fort ekonomin tillåter. Vad det gäller population så är den god, träffar rätt mycket folk medans man levlar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av siefer:

Lirade Rift runt release och diggade det hårt. Efter ett tag tröttnade jag på min rouge och avslutade min sub. Har lirat lite från och till sen dess på min Mage, tröttnade dock runt lvl 38. Avslutade sub igen men fick ett ryck igen för en dryg månad sen och startade en Warrior och fy fan va skoj jag har, snart 50. Blir och skaffa expansionen så fort ekonomin tillåter. Vad det gäller population så är den god, träffar rätt mycket folk medans man levlar

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket shard spelar du på? Har en mage lvl 50 på blight men funderar på flytta den till icewatch. VIll ha mycket folk och mycket guilds!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"