Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Kändes lite snopet att jag inte hade denna mobil idag när jag var på Nitro Circus.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att använda två lumia 920 som ögon och hjärnhalvor för en liten robot som ska kunna se på natten. Kanske är lite trixigt att få dem att funka tillsammans dock. Blir spännande om jag får ork att testa koppla ihop dem för äkta 3D bildbehandling av videoströmmarna. Om det ens går att få den att recorda ett segment strömmat om och om igen i en ändlös loop som inte fyller minnet och kunna plocka enstaka bilder eller delsegment ur videoströmmarna ( ett för var 'öga' ) för att behandla för vidare logiska operationer, tex avgöra var hinder finns och finna bästa vägen över ett 3D landskap, mäta avstånd utifrån gpsernas relation till varandra och omgivningens topografi osv.

Jag är inte någon moddare egentligen men med Lumia 920 öppnas ett helt nytt fält inom robotforskningen som ligger inom rimlig prisnivå för den talangfullt intresserade. Detta kanske borde läggas i en helt egen tråd när jag tänker efter, det kanske tillochmed redan finns en sådan tråd.

Jag antar att jag är så sugen på Lumia 920 att jag behöver skriva av min frustration över leveranstiden här för att klara av vardagen.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Vad är poängen? Det blir inte billigare än att betala 349kr i mån i 24 mån och slippa kontanter. Du är bunden hur som helst.

EDIT: Citerade fel person.

Poängen är att sänka månadskostnaden såklart?
Att det är samma totalsumma är väl irrelevant.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Ljudupptagningen verkar också spela i en egen liga. Det ska inte låta så här bra och krispt på en mobil
Mest förvånad över dom lägre frekvenserna än dom högre. Ibland låter det som att man är där.

Höj ljudet ordentligt på den här videon, helt magiskt va bra den tar upp allt ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Ljudupptagningen verkar också spela i en egen liga. Det ska inte låta så här bra och krispt på en mobil
Mest förvånad över dom lägre frekvenserna än dom högre. Ibland låter det som att man är där.

Höj ljudet ordentligt på den här videon, helt magiskt va bra den tar upp allt ljud.

Den verkar ha någon bantad version av Rich Recording som sitter i Nokia 808. Jag tror den enda skillnaden är att 920 har mono istället för stereo. Men bra låter det hur som helst.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Den verkar ha någon bantad version av Rich Recording som sitter i Nokia 808. Jag tror den enda skillnaden är att 920 har mono istället för stereo. Men bra låter det hur som helst.

Ja det stämmer att det är mono och inte stereo så som 808 har. Men enligt Nokia så skall den ha bättre ljud än 808. Så förbättrad och bantad kan man säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Ja det stämmer att det är mono och inte stereo så som 808 har. Men enligt Nokia så skall den ha bättre ljud än 808. Så förbättrad och bantad kan man säga

Stereo kändes ändå lite överflödigt med mikrofonerna så nära varandra.

Hittade ett klipp från 808 som jag tyckte lät bra. Letar liknande klipp från 920 för att jämföra.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Vilken operatör skall man välja? Halebop, tele2? Eller fins det flera som erbjuder 4g? Telenor har för 449 med obegränsad surf. Dock står det inget om 4g. Bor i Stockholm..

Telia?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Yttligare en som spelat in en konsert.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Yttligare en som spelat in en konsert.
vaCJJeBCCWM

Även om hårdrock inte är min grej så måste man verkligen erkänna att det låter otroligt bra. Jag står och väljer emellan Samsung Ativ S och Nokia Lumia 920 och börjar få svårare och svåare att motivera Samsungen.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Var i en butik och provade Lumia 920 idag och kameran är verkligen helt otrolig när det handlar om bilder i mörker. Jämförde med min Galaxy S3 och det var verkligen skillnaden mellan bild och ingen bild alls. Verkligen helt otroligt alltså! Nu vill jag bara att de kombinerar tekniken med den som finns i 808 Pureview. Det hade varit häftigt!

När det gäller vikten så var det inte något problem. Problemet som jag ser det är att den är så kantig. Runda former hade gjort den betydligt smidigare att använda. Särskilt när det gäller att få ner eller ur den från fickan.

Skrivet av Nisse-Tuta:

Nu har Generalen fått sin 920. Han har gjort lite mörkertest o sånt, men här är hans Unboxing
http://www.youtube.com/watch?v=aC9YE5QMYn0&feature=youtube_gd...

EDIT: Fan alltså, han är lite virrig men hans mörkertest är fan det bästa och tydligaste jag sett!
http://www.youtube.com/watch?v=rtCgFW39BL8&feature=youtube_gd...

EDIT2:
Fuck it, slänger in hans ois-test med, uppfriskande med ett ordentligt test o inte en massa pillandes med nycklar i "labbmiljö".
http://www.youtube.com/watch?v=P3HyX36w6-U&feature=youtube_gd...

Haha, den snubben är ju störtskön! Helt klart en kontrast mot alla youtuberecensenter som rabblar upp specifikationer och liknande som om de läste ur ett excelblad..
Tycker Nokia borde låta han sköta produktlanseringar framöver, för här har vi någon som vet hur man övertygar folk

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Skrivet av NiV3Rt:

Var i en butik och provade Lumia 920 idag och kameran är verkligen helt otrolig när det handlar om bilder i mörker. Jämförde med min Galaxy S3 och det var verkligen skillnaden mellan bild och ingen bild alls. Verkligen helt otroligt alltså! Nu vill jag bara att de kombinerar tekniken med den som finns i 808 Pureview. Det hade varit häftigt!

När det gäller vikten så var det inte något problem. Problemet som jag ser det är att den är så kantig. Runda former hade gjort den betydligt smidigare att använda. Särskilt när det gäller att få ner eller ur den från fickan.

Haha, den snubben är ju störtskön! Helt klart en kontrast mot alla youtuberecensenter som rabblar upp specifikationer och liknande som om de läste ur ett excelblad..
Tycker Nokia borde låta han sköta produktlanseringar framöver, för här har vi någon som vet hur man övertygar folk

I vilken butik testade du den? Och i vilken stad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

I vilken butik testade du den? Och i vilken stad?

Nån butik i Mall Of Asia i Manila
De sålde den inte där utan visade upp dem för att marknadsföra Windows 8. I Nokias egna butiker har jag dock inte sett någon WP8 telefon ännu.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Av det jag har läst här inne så är Nokia Music totalt värdelöst! Men i andra forum (USA,England) så verkar dom verkligen gilla Nokia Music!

Läser man detta så verkar den ändå helt ok!

http://conversations.nokia.com/2012/11/17/10-things-you-didnt...

Jag har inte läst någon här som tycker att Nokia Music är värdelöst. Däremot har vi varit många inkl. mig som påpekat att Nokia Music inte är en ersättare till Spotify. Därmed inte sagt att det är dåligt. Jag gillade det riktigt mycket på min Lumia 800 bortsett från uppstartstiden som likt alla andra program för WP7.5 inte är jätterolig. Den biten är dock mycket bättre på WP8 kan jag tänka mig.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

när jag bokade min hos tre (5 nov) så stod det leverans vecka 47 på min! sen har det ökat på hela tiden! undrar om man får den i veckan!?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk

Nästa vecka så smäller det!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Vilken operatör skall man välja? Halebop, tele2? Eller fins det flera som erbjuder 4g? Telenor har för 449 med obegränsad surf. Dock står det inget om 4g. Bor i Stockholm..

Telia erbjuder 4G till en kostnad av 50:-/månad utöver den vanliga avgiften.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av NiV3Rt:

Problemet som jag ser det är att den är så kantig. Runda former hade gjort den betydligt smidigare att använda. Särskilt när det gäller att få ner eller ur den från fickan.

Det är balans som gäller
3 rundade kanter, 3 hårda kanter

Jag känner lite tvärtom där, jag ser fram emot en hård kant när den ligger i jeansen. Min 4 är nästan så man kan greppa tag i den från "utsidan" och pusha ut den. Med en större och hårdare kant så ska det bli lättare i teorin.

Men man får väl tappa nåt kilo med så man inte märker av dom extra mm när man stoppar ner den i byxan

Permalänk

Ser bra ut:

"STOCKHOLM (Direkt) Nokias flaggskeppsmodell, WP8-telefonen Lumia 920, har fått en bra start på sin lanseringsfas, enligt ett antal inofficiella rapporter. Modellen har sålt ut på de flesta ställen.

Det skriver ABG Sundal Collier i ett marknadsbrev på måndagen.

"Lumia 920 drar till sig intresse, tillfredsställer de tidiga användarna och hjälper till att återuppväcka märket", skriver ABG Sundal Collier.

I USA är Lumia 920 den bäst säljande telefonen hos AT&T, bättre än Samsungs populära Galaxy S3. I Australien är modellen slut i förbeställningsfasen inför lanseringen den 29 november.

ABG Sundal Collier bedömer vidare att Nokia i mitten av 2013 kan vara redo att lansera WP8-modeller i prissegmentet 150-200 dollar och då kunna utnyttja sin massiva distributionsapparat på nya tillväxtmarknader."

Källa Nyhetsbyrån Direkt.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd

Någon som kört med sin Lumia 920 ett tag nu?

Jag fick en Lumia 920 i fredags från jobbet i test syfte. Min telefon bootar om sig 1-2 gånger om dagen samt att batteriet tar slut efter en dags användande och då använder jag inte min telefon extremt mycket under helgen.

Är det någon annan som upplever samma sak?

Permalänk
Medlem

Använder du Gmail? I så fall kan detta vara problemet: http://www.ubergizmo.com/2012/11/gmail-and-windows-phone-8-bu...

Ska finnas en fix för det hela, men kommer tyvärr inte ihåg vart jag läste det någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Någon som kört med sin Lumia 920 ett tag nu?

Jag fick en Lumia 920 i fredags från jobbet i test syfte. Min telefon bootar om sig 1-2 gånger om dagen samt att batteriet tar slut efter en dags användande och då använder jag inte min telefon extremt mycket under helgen.

Är det någon annan som upplever samma sak?

Verkar vara något WP8 problem. Både folk med Lumia 920 och HTC 8X har rapporterat om detta. Finns länkar till diverse forum där problemet diskuteras hos TheVerge: http://www.theverge.com/2012/11/18/3660974/htc-8x-lumia-920-r...

Vet dock inte om det finns någon workaround än, men Microsoft lär jobba på en fix.

Permalänk
Skrivet av NiV3Rt:

Nån butik i Mall Of Asia i Manila
De sålde den inte där utan visade upp dem för att marknadsföra Windows 8. I Nokias egna butiker har jag dock inte sett någon WP8 telefon ännu.

Nån butik? Det finns ju några att välja på där. Sjukt stor galleria, var där i Juni. Men nokia har varit snabba på att visa upp Lumiorna på Filippinerna. Alla som såg på min L800 där var imponerade av den. (inte så konstigt, dom flesta har kina-pirattelefoner där, märkte jag. )

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk

Kan den här luren verkligen vara 1000 kr bättre än Galaxy S3 eller Nexus 4? Nästan 2000 kr bättre än One X? Lumia 900 rasade i och för sig i pris men det är ju inte heller så roligt för den som köpte tidigt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Ibland undrar man om dom inte bara läst 40 reviews sen klistrat ihop sin egna.
Bra betyg dock.

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Kan den här luren verkligen vara 1000 kr bättre än Galaxy S3 eller Nexus 4? Nästan 2000 kr bättre än One X? Lumia 900 rasade i och för sig i pris men det är ju inte heller så roligt för den som köpte tidigt.

Hur långt är ett snöre?

Först har du olika OS, olika design, olika prestanda, etc etc
Vad är bäst för dig?

För mig så står jag hellre och packar bajs i Thailand än att köpa en Android mobil men vi alla är olika.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Hur långt är ett snöre?

Först har du olika OS, olika design, olika prestanda, etc etc
Vad är bäst för dig?

En som inte rasar ner till halva priset och överges samma år den kom ut skulle vara trevligt då jag gärna har kvar telefoner länge. Lumia 900 gick ett tragiskt öde till mötes och det väcker skepsis. Telefonen ser imponerande ut MEN den är saftigt prissatt, annat kan man inte säga.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

För mig så står jag hellre och packar bajs i Thailand än att köpa en Android mobil men vi alla är olika.

Förstår att du har stor erfarenhet av båda.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro