Permalänk

Kvasikristaller

Hejsan!

Jag har ett skolarbete men hittar inte riktigt informationen jag behöver om just "kvasikristaller".
Mina funderingar är VAD man använder kvasikristaller till idag. Och vad man KAN använda det till i framtiden. Alltså VAR och HUR man kan använda dessa kristaller. Jag vet att det används inom stålindustri som en armering för stålet, i rakblad och ögonnålar, som används inom ögonkirurgi.

Det kanske är helt fel forum att fråga sådana frågor på, men det måste ju finnas någon som kan detta

Tack på förhand

Permalänk

Tydligen helt fel forum att posta sådant här eller ?

Permalänk
Medlem

Generellt så tycker folk inte om att göra andras skolarbeten

du kanske kan hitta något här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quasicrystal

Permalänk

Det är inte så att jag inte FÖRSÖKT. Jag har redan antecknat det jag hittat, men det är det... och det är inte så att jag vill att ni skriver hela uppsatsen åt mig. Jag vill bara har typ : används för att göra glass, metall, trä, plast, musik jag vet inte.

Citat:

Generellt så tycker folk inte om att göra andras skolarbeten

du kanske kan hitta något här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quasicrystal

Jag har redan kollat där, men jag gillar dock inte wikipedia. Föredrar att använda annan källa, eller åtminstone ha en annan källa att checka av att wikipedia verkligen har rätt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mufasa133:

Det är inte så att jag inte FÖRSÖKT. Jag har redan antecknat det jag hittat, men det är det... och det är inte så att jag vill att ni skriver hela uppsatsen åt mig. Jag vill bara har typ : används för att göra glass, metall, trä, plast, musik jag vet inte.

Jag har redan kollat där, men jag gillar dock inte wikipedia. Föredrar att använda annan källa, eller åtminstone ha en annan källa att checka av att wikipedia verkligen har rätt.

Om du scrollar ner på sidan har du 35 källhänvisningar, 9 böcker och artiklar i ämnet och 11 länkar till externa sidor som tar upp kvasikristaller. Räcker inte det som referenser?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Om du scrollar ner på sidan har du 35 källhänvisningar, 9 böcker och artiklar i ämnet och 11 länkar till externa sidor som tar upp kvasikristaller. Räcker inte det som referenser?

Jag känner spontant att det finns en poäng i denna kommentar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zotamedu:

Om du scrollar ner på sidan har du 35 källhänvisningar, 9 böcker och artiklar i ämnet och 11 länkar till externa sidor som tar upp kvasikristaller. Räcker inte det som referenser?

Skrivet av KristoferO:

Jag känner spontant att det finns en poäng i denna kommentar

Lite smått känns det så ja:D
Bara nån som inte vill göra sin hemläxa själv utan ska få andra att svara på frågorna..

TS: Förstå oss inte fel, vi hjälper gärna till med att förklara och hänvisa men vi gör inga hemläxor åt andra.