Android - Stöd för Bluetooth möss?

Permalänk
Medlem

Android - Stöd för Bluetooth möss?

Titeln förklarar min fråga rätt bra. Har Android stöd för Bluetooth-möss?

Android-version: 4.1

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Ja och nej. Du kan behöva roota(antagligen). Det beror på vad för version utav Android du har samt vilken enhet, bara googla du hittar säkert.

Permalänk
Medlem

Du kan göra det mesta på android om du orkar lägga ner tiden

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

på min Eee Pad Transformer TF101 fungerar det galant utan extra appar eller rootning. bara tuta o köra

Permalänk
Medlem

Hmm, gäller samma sak med en vanlig trådad USB-mus om man använder en USB-MicroUSB konverterare?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Har mobilen stöd för usb otg (vilket krävs för att man ens ska ha usb stöd) brukar det fungera med mus och tangentbord, även usb minne/hårddisk då givetvis vilket den huvudsakliga tanken med usb otg är.

Men återigen, vad rör det sig om för mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Har mobilen stöd för usb otg (vilket krävs för att man ens ska ha usb stöd) brukar det fungera med mus och tangentbord, även usb minne/hårddisk då givetvis vilket den huvudsakliga tanken med usb otg är.

Men återigen, vad rör det sig om för mobil?

Surfplatta, Nexus 7.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tackar för informationen. Måste be om ursäkt för att jag inte bara använde Google för att kolla upp det själv, men just ikväll hade jag varken orken eller tiden. Den här tråden kan ju även vara till hjälp för någon annan desperat Googlare.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti