Galaxy Note 10.1 LTE från Telia?

Permalänk
Medlem

Galaxy Note 10.1 LTE från Telia?

Tja!

Funderar på att beställa plattan i rubriken ovan hos telia med ett extra sim då jag har ett abonnemang hos dem sedan tidigare med 10Gb data som jag inte förbrukar.

Vilket då enligt deras sajt skulle kosta 269:- i månaden (varav 69:- för extra sim). Enligt vad jag fattat så är extrasim bara en månads uppsägningstid på så skulle jag inte vilja ha det så kan jag ta bort det och bara betala 200:- i månaden för själva plattan.

Bindningstiden är 24 månader. Men tar man 200:- * 24 mån så är ju det = 4800:- totalt... Medan kontantpriset är 5495:-

Har jag fattat fel tror ni? För min uppfattning är att saker alltid brukar bli en smula dyrare med sådana här abonnemang? Eller är det helt enkelt en bus-bra deal?

Länk:
https://www.tewss.telia.se/privat/mobilt-bredband/surfplattor...

Permalänk
Medlem

Funderar på precis samma sak, köper man den kontant i butik får man ju betala 4990 typ. Ska nog svänga förbi vid någon telia butik på söndag eller måndag och spana in läget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telia:

Hej!
Tack för din förfrågan.
Köper du Samsung Galaxy Note 10.1 4G tillsammans med ExtraSim betalar du 269 kronor per månad och bindningstiden är 24 månader. Du betalar alltså 69 kronor per månad och 200 kronor i förhöjd avgift under bindningstiden. Den totala kostnaden blir då 6456 kronor.

Väljer du det andra alternativet att köpa surfplattan kontant med ExtraSim i 24 månader betalar du totalt 7151 kronor. Surfplattan kostar i detta fall 5495 kronor.

Använder du ditt ExtraSim för samtal, sms och mms betalar du enligt följande:
69 öre/min
99 öre/samtal i öppningsavgift
69 öre/sms
1,99 kr/mms
69 kr/mån

När det gäller datamängd så delas datamängden mellan ditt mobilabonnemang och ExtraSim. Övrig trafik delas alltså inte med ditt huvudabonnemang.
Läs mer om tjänsten ExtraSim här:
https:/¤/¤www.¤tewss.¤telia.¤se/¤privat/¤adminpackage/¤setupPackage.¤do...

Fick ovanstående som svar från telia, så jag beställde en.

Permalänk
Medlem

åhå tack för svar