byta kylare på grafikkort

Permalänk

byta kylare på grafikkort

hej alla jag har försökt hitta svar på en sak om garanti men kan fan inte hitta det någon stans och hoppas på att jag kan få svar här så finns det amd och nvidia som man får byta kylare på utan att bli av med garanti på

Permalänk
Medlem

99.99% nej....kanske nått värsting företags CAD kort möjligen.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Rätta mig om jag har fel, men erbjuder inte EVGA det?

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

Jag ville köpa ett av EVGA:s graffa med fabriksmonterad vattenkylning men det skulle inte komma in förrän efter nyår och när jag frågade efter alternativ så sa Inets support att om jag köper separat vattenblock så ryker garantin. Om TS har rätt så är det antingen nåt Inetsupporten har missat eller så gäller det åtminstone inte på någon av de modeller som de säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Rätta mig om jag har fel, men erbjuder inte EVGA det?

Du verkar ha rätt, om jag tolkar detta rätt

http://www.evga.com/support/faq/afmviewfaq.aspx?topicid=64&fa...

Permalänk
Medlem

Enligt EVGAs FAQ så försvinner inte garantin men däremot vid RMA så måste kortet skickas tillbaka med originalkylaren monterad.
Finns det några fysiska skador på kortet så gäller inte garantin längre.

Permalänk

men sälger dem några amd kort med vattenkylning på

Permalänk

Jag VET att EVGAs garanti är kvar om man byter kylare, jag TROR att XFX' garanti är kvar om man byter kylare

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av BrutalOddball:

Jag VET att EVGAs garanti är kvar om man byter kylare, jag TROR att XFX' garanti är kvar om man byter kylare

No, den försvinner dessvärre på XFX.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

No, den försvinner dessvärre på XFX.

de hade det förut dock men dem ändrade det efter att de slutat göra nvidia kort tror jag.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

men sälger dem några amd kort med vattenkylning på

powercolor har haft några vattenkylda amd kort kika upp dem

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

de hade det förut dock men dem ändrade det efter att de slutat göra nvidia kort tror jag.

Så man får inte byta kylare på xfx korten längre det är bara evga för även om grafikkortet inte går sönder så skulle det ju va trevligt att ha garantin kvar.

Skrivet av mini-z1994:

powercolor har haft några vattenkylda amd kort kika upp dem

kan inte hitta några kort från amd som har vattenkylning på.