Nvidia släpper Geforce Drivers 310.61 Beta – bundlar Assassins Creed III med Kepler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Jag vet inte mer mot föregående versioner men det kommer även vara dubbelt, och även fyrdubbelt så hög upplösning på texturer mot konsolerna http://www.pcgamer.com/2012/11/16/assassins-creed-3-pc/ .

Det är alltså inte en ren port över vilket är kul. Gameplay > grafik men lite extra grafik klagar man inte påö

Fast texturer påverkar ju sällan prestandan, om man inte överskrider sin VRAM gräns.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv

Så om man inte spelar dom spelen så är det ingen idé att installera denna?

Permalänk
Inaktiv

När ska AMD vakna ur sin koma? Börjar bli riktigt trött på min 12.11-BETA8 drivrutin!
http://benchmark3d.com/amd-catalyst-12-11-beta-8-9-01-8

Driver Packaging Version: 9.01.8-121115a-149712E-ATI
Catalyst Version: 12.11
2D Driver Version: 8.01.01.1278
Direct3D Version: 9.14.10.0942
OpenGL Version: 6.14.10.11991
Catalyst Control Center Version: 2012.1115.1254.23085

Improves performance up to 5% in Max Payne 3
Includes single GPU performance updates for Far Cry 3
Improves CrossFire scaling for Planetside 2 (Crossfire scaling is still limited to ~30% at 2560×1600)
Resolves the Skyrim lighting issue (missing a lighting pass) for the AMD Radeon HD 7900 Series
Resolves the hang encountered playing Dishonored on the AMD Radeon HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 Series
AMD Catalyst 12.11 Beta 8 for Linux includes significant performance improvements for Left for Dead 2

Dold text

Ser inget nytt för Hitman: Absolution eller Assassins Creed III.

Permalänk
Medlem

En vän beställde ett färdigt system från cdon idag, så jag mailade dem precis och frågade om även färdiga system får ta del av erbjudandet.. får väl se vad dom säger

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att testa dessa ihop med mitt GTX 670 i BF3 ! mumma!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Tycker AMD var mer generösa när det gäller att ge bort spel :]

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men han springer fortfarande runt med en 1911 utan spänd hane *skratt*

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

och du e säker att de va drivrutinen som orsakade bluescreen??

När bf3 crashar vad står det för orsak?. Kommer de upp att drivrutinen slutat fungera`? elr står det bara i battlelog att spelet crashat?.
tänkte så man kan säkerställa om de e jusst drivrutinerna. för det har varit lika tok med medal of honor och bf3 sista dagarna med crasher, oftast crashar flera st på servern samtidigt. o.s.v

BF3 fryser bara, kan inte göra något förutom att trycka ctrl-alt-del.

Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe
Faulting module path: C:\Windows\system32\nvwgf2um.dll

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Någon som har testat denna i Win 8? Senaste beta drivaren krashade drivarna konstant, och konstant så menar jag varje 0,1 sekund. Blev en system restore för att enns lösa problemet och vill inte göra det igen, för mycket jobb att återställa alla program.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

BF3 fryser bara, kan inte göra något förutom att trycka ctrl-alt-del.

Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe
Faulting module path: C:\Windows\system32\nvwgf2um.dll

Samma här de är lika med alla dom senaste beta updateringarna, bara i bf som de händer så..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Släpp fulla versionen nu snälla vill inte ha Beta de bara blir grafikfel hela tiden >.<

Fast fungerar inte beta-versionerna så kommer inte "fulla" versionen fungera heller, oftast så är det den senaste betan som går igenom WHQL och körs som fullversion. Inte märkt några fel med dom senaste betaversionerna åtminstone, brukar alltid hoppa på den senaste utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Bör kommer whql versionen ut någon som vet?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Har inte tid att kolla igenom alla svaren nu men för er som har problem med förra betan och att battlefield kraschade så löste jag det igenom att avinstallera allting som hängde med den tidigare drivrutinen starta om datorn med nätverkssladden utdragen och sedan installera betan på nytt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Fast fungerar inte beta-versionerna så kommer inte "fulla" versionen fungera heller, oftast så är det den senaste betan som går igenom WHQL och körs som fullversion. Inte märkt några fel med dom senaste betaversionerna åtminstone, brukar alltid hoppa på den senaste utan problem.

Varje gång jag testat en Beta drivrutin så har det uppstått grafikbuggar i en del spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Släpp fulla versionen nu snälla vill inte ha Beta de bara blir grafikfel hela tiden >.<

Man måste ha beta o.s.v för att testa nya saker

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Man måste ha beta o.s.v för att testa nya saker

Det har varit Beta ganska länge nu

Permalänk
Medlem

Man kan inte få dom bundlade spelen retroaktivt?
Känner sig lite smått lurad nästan eftersom man köpte ett 670 vid release, och då fick man banne mig inga spel på köpet!
Kanske bara jag som är snål haha!

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpitZen:

Man kan inte få dom bundlade spelen retroaktivt?
Känner sig lite smått lurad nästan eftersom man köpte ett 670 vid release, och då fick man banne mig inga spel på köpet!
Kanske bara jag som är snål haha!

Ja, det är bara du som är snål haha

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Det har varit Beta ganska länge nu

Testing tar sin tid

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Får också problem i BF3 med nyaste beta drivisarna 310.54 & 310.61, återgår till färdiga: 306.97

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Ja, det är bara du som är snål haha

Haha må så vara, är ganska sugen på att testa AC3 dock

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

känns som jag fått sämre fps än med beta driversen innan if black ops 2. Har ett gtx480

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Testing tar sin tid

Längre tid än tidigare, tråkigt nog

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan ladda ner 3an? har skrivit in koden etc!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Är det bara jag som inte kan ladda ner 3an? har skrivit in koden etc!

du måste ha ett konto hos uplay,och logga in!

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk

GTX480 SLI fryser i spel med 310.61

Hej!

Någon klok person på forumet som kan hjälpa mig? Jag installerade 310.61 Beta i går kväll och efter det fryser mina spel efter några sekunder om jag har SLI aktiverat. Jag har kört den tidigare betan 310.54 i mina GTX480 SLI(stock speed/Voltage) helt utan problem och tänkte att ju kunde vara trevligt med en SLI-profil optimerad för CoD BO2 som jag kör ibland. Det var inte bra. Nu fryser de spel jag testat (BO2 och GW2) efter några sekunder om jag har SLI påslaget i Nvidia kontrollpanel. Jag har såklart avinstallerat 310.61 och återinstallerat 310.54 (även försökt rensa systemet med program typ Driver Sweeper) men problemet kvarstår. Testade även 306.97 WHQL med samma resultat. Kan det vara så dålig timing att det uppstod ett hårdvarufel exakt samtidigt som jag testade den nya drivisen eller har jag missat något? Jag tog ur och satte i SLI-bryggan för att vara säker på att det inte blivit oxid där men mer har jag inte hunnit ännu. (Brukar även använda MSI Afterburner men att stänga av det hjälper inte heller.)

Det sista jag gjorde i går kväll var att i desperation slå om PhysX i Nvidia kontrollpanel från CPU till "Auto" och då slutade GW2 att frysa.. Jag testade visserligen bara ca 10 minuter men tidigare frös spelet efter ca 10 sekunder.. Jag brukar ha PhysX inställt på CPU och det har tidigare inte varit några problem med det. Var det bara en slump att det plötsligt funkade eller kan inställningen påverka stabiliteten i SLI på något vis? (Jag brukar aldrig använda PhysX i spel)

Tacksam för hjälp

Matias

Visa signatur

"Second mouse gets the cheese"

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det är ingen "CoD" säljmodell att använda samma motor på 5 spel, det kallas hållbar affärsmodell. Se på Unreal engine 3 som kommit på väldigt många spel som exempel. Man kan inte byta motor hela tiden, det kostar för mycket. Däremot kan man uppdatera motorn och lägga in nya funktioner för att hålla den fräsch.

Jag håller med om att Assassins creed börjar bli lite same old nu. Jag tycker dock att Ubisoft släpper mycket mer innovativa spel än EA och vågar pröva lite annorlunda.

Jo, sant. Det är väl bara det att jag inte tycker AC imponerar så mycket längre. Jag menade inte att det är en "CoD" säljmodell bara för att motorn är samma, bara att det är så läget är med CoD. AC är en egen typ av spel som inte lider av att jämföras så som fpser blir. Det är lättare attt jämföra cod, bf etc.

Ok, jag ska erkänna att jag bara tröttnat på AC för jag inte tycker storyn känns så intressant längre för min del, men spelserien har mer potential än prince of persia spelen någonsin haft.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Är det bara jag som inte kan ladda ner 3an? har skrivit in koden etc!

jag får inte heller till det med att ladda ner spelet! är inloggad och har letat som en j**** galning i 3 timmar efter nån form av aktiveringsruta...hur gör man ?? är det någon som har fått det att fungera och som kan berätta i detalj hur man gör? ubisoft verkar ju anta att alla automatiskt kan allting när det kommer till att hitta saker på ubisoft-sidan....

tack på förhand till den som vill hjälpa till!