far cry 3 vad tycker ni? ska det bokas? :)

Permalänk
Avstängd

far cry 3 vad tycker ni? ska det bokas? :)

Hej jag har spanat in far cry 3 ett tag nu kollat en del på trailers å så och funderar på att boka det och vad tycker ni? är det värt att köpa det? får man med något extra bonus i spelet? vore kul å höra vad ni tycker och har att säga om spelet:)
Med vänlig hälsning.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd

Blir att vänta på youtube klipp.

Multiplayern är lite väl för inspirerat av Call of Duty. Singleplayern är inte så intressant för mig, speciellt då AIn har wallhack och man som spelare ser AI genom väggar och annat. Plus onödig slakt av djur, tigrar attackerar inte människor sådär.

Editorn är gimpad och de har tagit bort fordon från MP.

Edit: multiplayern är gjord av Massive Entertainment... lol!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Eftersom det är coop så är det ett givet köp för min del

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Psychadaelic:

Eftersom det är coop så är det ett givet köp för min del

Du menar Coop Horde mode. (Där du och din vän slåss i en byhåla med vågor av fiender)
Inte campaign.

Eller ok, det har en form av coop mode, gjord för coop delen, men det är inget som saints row där ni springer runt och har kul i världen. "Gå dit, försvara gubbe X mot ZY fiender"

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du menar Coop Horde mode. (Där du och din vän slåss i en byhåla med vågor av fiender)
Inte campaign.

Eller ok, det har en form av coop mode, gjord för coop delen, men det är inget som saints row där ni springer runt och har kul i världen. "Gå dit, försvara gubbe X mot ZY fiender"

Vafan, jag trodde det var campaign coop

Permalänk
Medlem

Det är väl Coop campaign mode vad jag vet enligt DH trailern ifrån i somras :S

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Far cry 2 var bland de sämsta spelen jag spelat på länge, ska mycket till innan jag skaffar detta. Ska bli kul att se lite mer riktigt material när det kommer.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Var jag den enda som gillade FC2? hmm... nä jag ska inte boka det. Jag väntar på bioshock. Ser inte ut som så stor utveckling från fc2, så därför inget köp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Von_OttO:

Det är väl Coop campaign mode vad jag vet enligt DH trailern ifrån i somras :S

Nej.

http://www.game.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ArticleView?m...

Notera att det inte är en öppen värld i Coop, du gör uppdrag med laddningskärmar emellan likt andra spel.

Undvik tillsvidare.

Presterar som skräp och ser inte riktigt bättre ut än Crysis, samtidigt som det har mindre av allt, visst, öppen värld, men förhelvete utvecklare, använd LOD och occluders.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Gamereactor hade en konstig recension, 8/10. Först säger de att det är tråkigt och sen säger de att det är ett kul spel hela tiden. Om man kollar på metaceitic så har det mest fått 9/10 av olika recensenter. Fast Far Cry 2 fick också bra recensioner så det är svårt att veta vad man ska tro om Far Cry 3.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

FragZone har en recension på spelet också

http://www.fz.se/artiklar/recension/20121121/far-cry-3

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett bra spel. Gillade inte FC2 så om det är en stor skillnad på spelen så är det iaf garanterat att det inte
blir samma tråkiga gameplay som förra spelet.
Ganska gött att det är brorsan som tänkt köpa det från första början så jag behöver inte lägga några pengar heller

Permalänk
Medlem

Kommer inte köpa verkar vara mycket buggar, jag avvaktar vill också veta om man kan ändra FOV och andra PC-inställningar

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag hoppas Totalbiscuit gör en WTF-video om spelet snart, honom brukar man kunna lita på.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nej.

http://i.imgur.com/9yoNG.png

Presterar som skräp och ser inte riktigt bättre ut än Crysis, samtidigt som det har mindre av allt, visst, öppen värld, men förhelvete utvecklare, använd LOD och occluders.

Knappt godkänt ens med toppkort. Nja... blir nog inget köp.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

co-op enligt IGN är en mini kampanj men mest linjärt och segt tyvärr, däremot verkar singel player kampanjen extremt intressant.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Har själv redan beställt det och jag hoppas att jag kommer gilla det då jag älskade tvåan

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

Nej.

http://www.game.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ArticleView?m...

Notera att det inte är en öppen värld i Coop, du gör uppdrag med laddningskärmar emellan likt andra spel.

Undvik tillsvidare.
http://i.imgur.com/9yoNG.png

Presterar som skräp och ser inte riktigt bättre ut än Crysis, samtidigt som det har mindre av allt, visst, öppen värld, men förhelvete utvecklare, använd LOD och occluders.

Seriöst är spelet soppas grafik krävande?:O då kommer jag inte kunna köra high på det med mitt HD7950 överklockat då eller?

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Kommer inte köpa verkar vara mycket buggar, jag avvaktar vill också veta om man kan ändra FOV och andra PC-inställningar

varför verkar det vara mycket buggar? har du läst det någonstans?

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Har själv redan beställt det och jag hoppas att jag kommer gilla det då jag älskade tvåan

Tja stämmer det som tidigare kille har lagt upp att det kommer vara väldigt krävande i grafik mässigt?
killen la upp ett test.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

varför verkar det vara mycket buggar? har du läst det någonstans?

Kolla denna,

http://www.gametrailers.com/reviews/dyxtjr/far-cry-3-review

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Okej ska kolla men även om det stämmer så kommer dom rätta till det eller hur?

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd

seriöst jag tyckte inte alls det var buggigt iaf inte av den biten jag såg, alltså nästan halva klippet.
Tycker också det verkar vara ett grymt spel speciellt när han tar tag i den ormen som hoppar på honom.
såg faktiskt verkligt ut med ormen:P tycker också att det verkar vara riktigt kul att man kan döda djur och bli anfalld av dom:P
+ för mig är det en mycket bra grafik som det ser ut:)

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

seriöst jag tyckte inte alls det var buggigt iaf inte av den biten jag såg, alltså nästan halva klippet.
Tycker också det verkar vara ett grymt spel speciellt när han tar tag i den ormen som hoppar på honom.
såg faktiskt verkligt ut med ormen:P tycker också att det verkar vara riktigt kul att man kan döda djur och bli anfalld av dom:P
+ för mig är det en mycket bra grafik som det ser ut:)

hehe det e typ den senare halvan de börjar snacka om buggarna

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

hehe det e typ den senare halvan de börjar snacka om buggarna

haha du säger det:P dags att titta på nästa halva då
men hur som hellst så rättar dom ju till buggisar i efterhand:)

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

Okej ska kolla men även om det stämmer så kommer dom rätta till det eller hur?

Ha! Det är Ubisoft vi snackar om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hubbee:

Ha! Det är Ubisoft vi snackar om.

Näe det är jultomten vi snackar om:S läs vad jag "ts" har skrivit första inlägget på tråden så kanske du fattar.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

Okej ska kolla men även om det stämmer så kommer dom rätta till det eller hur?

Omöjligt att säga om ett spel kommer få sina buggar fixade efter release. Finns alldeles för många exempel på spel som aldrig blir fixade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

Nej.

http://www.game.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ArticleView?m...

Notera att det inte är en öppen värld i Coop, du gör uppdrag med laddningskärmar emellan likt andra spel.

Undvik tillsvidare.
http://i.imgur.com/9yoNG.png

Presterar som skräp och ser inte riktigt bättre ut än Crysis, samtidigt som det har mindre av allt, visst, öppen värld, men förhelvete utvecklare, använd LOD och occluders.

vill verkligen få svar på detta! är testet verkligen sant att det är så krävande spelet? :/

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Plus onödig slakt av djur, tigrar attackerar inte människor sådär

Okej låt oss säga att djuret känner sig hotat, attackerar det inte då?
Om du träder in i deras teritorie, hur tror du dom skulle reagera?
Ifall ett djur (exempel hund) har dålig erfarenhet av människor, påverkar det inte dem negativt då
dvs att kanske en hund varit med om misshandel eller sett andra hundar bli misshandlade/dödade av människor
vad tror du deras uppfattning om människor är då? Varför skulle dom inte bli aggressiva när dom ser människor då?

Att det är "onödigt" ser jag inte som ett problem. För det första är det bara ett spel, tror inte
att animerade figurer är verkliga levande organismer som dör när du skjuter dem i ett spel.
Syftet med att döda djuren är att få deras hud.
Så där har vi ju en förklaring till det "onödiga" slaktandet av animerade figurer.