Föra över bilder från digitalkamera till surfplatta

Permalänk
Medlem

Föra över bilder från digitalkamera till surfplatta

Nu har jag köpt en Asus Transformer Pad Infinity TF700T 64GB och undrar om det går att föra över bilder från min digitalkamera till plattan.
Plattan har ju ingen usb utan bara hdmi, funkar det med hdmi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmas:

Nu har jag köpt en Asus Transformer Pad Infinity TF700T 64GB och undrar om det går att föra över bilder från min digitalkamera till plattan.
Plattan har ju ingen usb utan bara hdmi, funkar det med hdmi?

Rätta mig om jag har fel, men har plattan/dockan inte en SD-kortläsare?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Nej du kan inte föra över bilder via HDMI till din surfplatta. den borde du ha SD-läsare så att ett SD kort borde väll kunna kopplas in?

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Om SD-kortläsare finns så är faller det som det självklara valet för dig; om det inte gör det - finns USB? Skaffa en USB SD konverter.

Alternativt rekommenderar jag dig att prova Cloud tjänster.

www.dropbox.com

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Skrivet av Gode:

Alternativt rekommenderar jag dig att prova Cloud tjänster.

www.dropbox.com

Jag kanske bara är lite seg efter maten, men hur skulle dropbox vara ett alternativ för att föra över bilder från en kamera?

Om du inte har kortläsare eller fullstor USB-bort på plattan, så kan du prova med en USB - On The Go adapter, liknande denna: http://smartphonepedia.com/images/detailed/usb-otg-adapter.pn...
Då kan du plugga in adaptern i plattans micro-usb, och plugga in kamerans usb-kabel i adaptern.

Edit: En sådan kanske lämpar sig bättre för just din platta: http://www.amazon.com/40PIN-Adapter-Transformer-TF101-Infinit...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag kanske bara är lite seg efter maten, men hur skulle dropbox vara ett alternativ för att föra över bilder från en kamera?

Om du inte har kortläsare eller fullstor USB-bort på plattan, så kan du prova med en USB - On The Go adapter, liknande denna: http://smartphonepedia.com/images/detailed/usb-otg-adapter.pn...
Då kan du plugga in adaptern i plattans micro-usb, och plugga in kamerans usb-kabel i adaptern.

Edit: En sådan kanske lämpar sig bättre för just din platta: http://www.amazon.com/40PIN-Adapter-Transformer-TF101-Infinit...

Tack för snabba svar, jag får nog köpa en sån där adapter. Någon som vet om den finns att köpa i sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag kanske bara är lite seg efter maten, men hur skulle dropbox vara ett alternativ för att föra över bilder från en kamera?

Jag antog helt enkelt att TS har en dator med USB, där bilderna från kameran kan föras över till, för att sedan synkas med paddan via molnet.

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gode:

Jag antog helt enkelt att TS har en dator med USB, där bilderna från kameran kan föras över till, för att sedan synkas med paddan via molnet.

Tanken var att enkelt kunna föra över bilder från kameran till plattan när jag är ute och reser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmas:

Tanken var att enkelt kunna föra över bilder från kameran till plattan när jag är ute och reser.

En molntjänst kan då vara ett bra alternativ att säkerhetskopiera dina bilder då du har tillgång till nätet. Så avfärda inte det helt.

Vad gäller topic så har du redan fått det bästa rådet Ang direkt överföring mellan kamera och passa.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold