Permalänk
Medlem

Asus p8p67 DELUXE fast boot option?

Hej! Har det sagda moderkortet och har precis fixat en ssd. Samsung 830. Allting är uppdaterat och installerat. Såg en kille på youtube som gick in i uefi inställningarna och hade där "fast boot" men jag har ingen som inställning? Har uppdaterat bios också så det är inte det heller. Vill verkligen enabla den inställning för jag har typ 40 sek boot time just nu.

Permalänk
Medlem

Har samma moderkort som du och det tar typ 15sec för mig att starta datorn, bilden är svart i typ 10sec innan bios postar, har du samma sak?

Permalänk
Medlem

Alltså nästan hela processen är ju på bios för mig. Ända fram till välkommen loggan. Sen går det fort. Vill veta varför detta tar en sån jävla tid och varför jag inte ser en "fast boot" option i bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Alltså nästan hela processen är ju på bios för mig. Ända fram till välkommen loggan. Sen går det fort. Vill veta varför detta tar en sån jävla tid och varför jag inte ser en "fast boot" option i bios.

Jag har heller inge fast boot option och när jag pratade med ASUS om varför det tar så lång tid att starta datorn sa de att det bryr de sig inte om för att det behöver inte vara deras morderkorts "fel".

Permalänk

Alla mina asusbrädor har bootat långsammare än andra märken jag haft, ingen aning om varför dock

Permalänk
Medlem

Tyckte min dator bootade långsamt, men några 40s är det ju inte tal om, och precis som för er så är det själva BIOS-hoppet som tar tid.
Lärde mig inatt att SSD'n ska sitta i den 'vita' SATA-porten, INTE i den mörkblåa som jag hade valt. Inte haft möjlighet att prova med nya porten så kan inte säga hur mycket skillnad detta gör.