Processorn för dålig för mitt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Processorn för dålig för mitt grafikkort?

Har gjort trådar tidigare men inte fått några tips som kan hjälpa mig så jag börjar fundera om min processor gör så mitt grafikkort blir sämre(flaskhalsar) Sitter på en https://www.inet.se/produkt/5309963/intel-core-i7-960-3-20ghz och ett ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII. Borde jag köpa ny processor och isåfall vilken? Vill ju uppgradera rejält ifall jag köper ngt nytt lixom

Permalänk
Medlem

Jag tror inte den processorn flaskar någt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

De tror inte jag heller. Har inte så jädrans koll nuförtiden på alla datorprylar. Men rätt störande att man fick mer ostabil FPS med ett 670 än ett 465 så man måste ju utvärdera alla möjliga saker Ska man ha Hyper Threading av eller på föresten? Nu pratar vi om Battlefield 3 också, så klart!

Permalänk
Medlem

Din CPU är inte för dålig, dock du kan ju även klocka den ganska friskt om du har ok CPU kylare, finns för övrigt ingen CPU som passar moderkortet som ger nångon boost i spel, för vissa typer av renderingsprogram m.m japp, men inte spel.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300