Black ops 2 med polsk kod!!

Permalänk

Black ops 2 med polsk kod!!

Hej har köppt black ops 2 från spelbutiken. När ja startade spelet så hände inget. Blev bara svart. Ändrade sedan till polskt o då gick det. Har sedan fått reda på att dom gett ut flera polska koder. Har tittat runt men inte hittat något som funkar. Spelbutiken kundservice är inte heller öppen idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zilleosse:

Hej har köppt black ops 2 från spelbutiken. När ja startade spelet så hände inget. Blev bara svart. Ändrade sedan till polskt o då gick det. Har sedan fått reda på att dom gett ut flera polska koder. Har tittat runt men inte hittat något som funkar. Spelbutiken kundservice är inte heller öppen idag.

Då får du vänta tills på Måndag och fråga dom då..

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk

Följande information är det vi fått från Steam:

Steam is aware of the bug and is working on a permanent fix.

First of all, you need to download both version on Steam, Polish and English. To do so, you only need to change language for your game (right click on game and go to properties and language), and Steam will upload all the files. Please notice; you need to change language for all of 3 modes (Single Player, Multi Player, Zombies). In the end of that process, Call Of Duty Black Ops 2 game folder will be and it needs to be 14.6gb. It will work only with that because it needs to download rest of Polish and English files so it can work properly. After you download all of those files, read the next steps carefully.

1. Go to your CoD Black Ops 2 (path example: C:\ Steam\steamapps\common\Call of Duty Black Ops II)

Go to „sound“ dir (path example: C:\ Steam\steamapps\common\Call of Duty Black Ops II\sound)
Click CTRL+F and type polish. It should find you 44 files with „polish“ in file name
Change polish to English, example: „cmn_root.polish.sabs“ to „cmn_root.english.sabs“
Then download THIS FILE (https://rapidshare.com/#!download|984p9|2156453479|english-te...)
Extract it and copy extracted file to your Call Of Duty Black Ops 2 root folder.
Now you can change your game language back to English
Start your game and enjoy it on full voiceovers and text on English.
Please note that your game folder NEEDS TO BE 14.6 GB with 44 polish files in sound directory. If it won’t download all files from once, try changing your language couple of times and restart Steam.

Med vänliga hälsningar / Best Regards
Tomas

Permalänk
Skrivet av Delcorona:

Följande information är det vi fått från Steam:

Steam is aware of the bug and is working on a permanent fix.

First of all, you need to download both version on Steam, Polish and English. To do so, you only need to change language for your game (right click on game and go to properties and language), and Steam will upload all the files. Please notice; you need to change language for all of 3 modes (Single Player, Multi Player, Zombies). In the end of that process, Call Of Duty Black Ops 2 game folder will be and it needs to be 14.6gb. It will work only with that because it needs to download rest of Polish and English files so it can work properly. After you download all of those files, read the next steps carefully.

1. Go to your CoD Black Ops 2 (path example: C:\ Steam\steamapps\common\Call of Duty Black Ops II)

Go to „sound“ dir (path example: C:\ Steam\steamapps\common\Call of Duty Black Ops II\sound)
Click CTRL+F and type polish. It should find you 44 files with „polish“ in file name
Change polish to English, example: „cmn_root.polish.sabs“ to „cmn_root.english.sabs“
Then download THIS FILE (https://rapidshare.com/#!download|984p9|2156453479|english-te...)
Extract it and copy extracted file to your Call Of Duty Black Ops 2 root folder.
Now you can change your game language back to English
Start your game and enjoy it on full voiceovers and text on English.
Please note that your game folder NEEDS TO BE 14.6 GB with 44 polish files in sound directory. If it won’t download all files from once, try changing your language couple of times and restart Steam.

Med vänliga hälsningar / Best Regards
Tomas

Var ligger root folder?

Permalänk

Call of Duty Black Ops II mappen. Ska allså inte läggas i någon annan mapp

Permalänk

Gjorde precis som det stod men går fortfarande inte

Permalänk

Fixade sig visst. Behövde bara lägga in root filerna igen. Tack som faaaaan!!:)

Permalänk

Det funkar inte för mig att ladda ner rapidshare filen.
help plz
samma problem som zilleosse

Permalänk
Medlem

Delcoronas fix funkade för mig med! Fram tills idag... Black Ops 2 uppdaterades idag och nu går det inte att välja språk i spelets egenskaper på Steam. Man kan bara starta det med polska!

Kontaktade G2PLAY.net, där jag köpt det, och dom skulle ge mig ersättning för att köpa ett nytt spel, men den version jag köpt har försvunnit från sidan och den var 70kr billigare än den version som nu finns ute.

Dom kommer inte kompensera mig för skillnaden och jag antar att jag även måste skapa ett nytt Steam-konto för att registrera ett nytt spel...

Visst, 70kr är inte så mycket pengar, men fortfarande jobbigt att sånt här ska hända.

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk

Så, någon som vet någon ny fix till problemet? Sitter själv här med ett polskt ex från spelbutiken...

Visa signatur

i5 3570k | Asus P8Z77-V PRO | Asus Radeon HD 7850 2GB | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Antec P280 | Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare | Antec EA-500 500W | CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 60GB SSD

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Minigreven:

Så, någon som vet någon ny fix till problemet? Sitter själv här med ett polskt ex från spelbutiken...

kontakta spelbutiken

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minigreven:

Så, någon som vet någon ny fix till problemet? Sitter själv här med ett polskt ex från spelbutiken...

Efter flera försök har nu spelbutiken erbjudit återköp på produkten. Så de kommer betala tillbaka pengarna, och därefter blir spelet ej längre brukligt.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Jag köpte mitt av spelbutiken, dom är inte nog kompetenta att fixa en lösning..
Men! Pontus som äger http://www.gamecarddirect.se/ kan sådant.
Så, skriv till honom och säg att ni köpt Black Ops 2 polska av honom, och
be om en fix så skickar han en!

Extrahera alla filer ur .rar filen ni får i gamemappen och se till att "polish" mappen är borta,
så ska det funka!

GL