Maxa CoD BO2, eller inte.

Permalänk
Medlem

Maxa CoD BO2, eller inte.

Hej, så som rubriken lyder så tänkte jag skriva min dators specifikationer för jag tänkte se vad ni tror att den skulle klara av.

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA
Moderkort: MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155
Nätagg: Fractal Design Newton R2 1000W PSU
Processor: Intel® Core i7-2700K Processor 3.5 Ghz

I spelet kan man välja på olika nivåers AA, och standard är 4x men enligt vad jag tycker så borde den väl klara iallafall 8x? (det hackar lite då)

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLingon:

Hej, så som rubriken lyder så tänkte jag skriva min dators specifikationer för jag tänkte se vad ni tror att den skulle klara av.

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA
Moderkort: MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155
Nätagg: Fractal Design Newton R2 1000W PSU
Processor: Intel® Core i7-2700K Processor 3.5 Ghz

I spelet kan man välja på olika nivåers AA, och standard är 4x men enligt vad jag tycker så borde den väl klara iallafall 8x? (det hackar lite då)

Tacksam för alla svar!

låter helt normalt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Till och med om man ska säga BF3 klarar av det där galant.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Troll? Obvious

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Ladda ner 310.54 beta. Det var runt 25% bättre prestanda i Black Ops 2 om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ladda ner 310.54 beta. Det var runt 25% bättre prestanda i Black Ops 2 om jag minns rätt.

Men jag tror jag skaffade 310.60 beta, borde inte det inkluderas i den då kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLingon:

Men jag tror jag skaffade 310.60 beta, borde inte det inkluderas i den då kanske?

BO2 kräver en del och du kommer inte få perfekt flyt överallt, jag får heller inget perfekt flyt på mitt GTX 680

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Så ni tycker inte att det borde klara 8x? Och om inte, skulle ni vilja rekommendera något jag kan köpa för att göra det bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Till och med om man ska säga BF3 klarar av det där galant.

Ja jag kör BF3 ultra i 60 fps

Permalänk
Medlem

Jag har ett 570 och i5 2500k och maxar allt 16x med runt 125fps så din dator borde klara att maxa utan problem

Visa signatur

Intel 2500k--Nvidia GTX 570--MSI P67A-C45 B3--Samsung 830 128gb--Fractal Design Define R4 Black Pearl--1tb seagate--Antec 650w--Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Entusiast

8xMSAA är extremt tungt, spelar ingen roll vilket spel du väljer om det släppts inom en 2års-ram.

Samtidigt så är det en väldigt onödig inställning dvs 4xMSAA räcker oftast gott och väl fast om jag hade GPU-kraften och alternativet att kunna göra det så skulle jag gärna sett 8xMSAA som ett alternativ i Battlefield 3 för jag tycker inte att 4xMSAA fixar biffen ordentligt i Battlefield 3

Edit: Glöm vad jag sa, gick nyss in på spelet för jag hade glömt vad min framerate var och den snittade på 80-90FPS i en eldstrid och "droppade" som allra lägst till 62FPS ås frågan är helt enkelt vad du upplever är "hackigt"? Om det ädr är hackigt för dig så har du extrema krav men om det är typ 30FPS så förstår jag dig och då är det något fel med antingen mjukvaran eller hårdvaran.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLingon:

Ja jag kör BF3 ultra i 60 fps

de e dåligt optimerat, nöj dig med 4x

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Nån annan som provat 4xTXAA?, jag tycker bara allt blir suddigt.

Permalänk
Medlem

Då kanske jag är extremt känslig, men det droppar dom lägst 51fps ungefär. Men när jag menar hackigt, så menar jag tex på nuketown, nån snurrande atomgrej uppe på en byggnad. Den snurrande grejen hackar typ 7 ggr på ett varv

En annan liten fråga, för att få högre fps, behöver jag bättre skärm då eller?
(Minecraft ligger på 125, konstigt?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLingon:

Då kanske jag är extremt känslig, men det droppar dom lägst 51fps ungefär. Men när jag menar hackigt, så menar jag tex på nuketown, nån snurrande atomgrej uppe på en byggnad. Den snurrande grejen hackar typ 7 ggr på ett varv

En annan liten fråga, för att få högre fps, behöver jag bättre skärm då eller?
(Minecraft ligger på 125, konstigt?)

Har du vsync på?, vsync gör så det laggar i BO2 av nån anledning.

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråd då ämnet känns nära...

Jag får ganska tunga FPS drops i BO2. Specielt när jag är nära någon i eldstrid. Kör 4xmxaa (eller vad det nu heter), resten på top. Borde inte min dator (sidnatur) klara av att maxa detta spel?!

Det jag märkt är att grafikkortet knapt jobbar när man spelar. Verkar konstigt?!

Såg posten om V-Synk, måste prova med den.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Jag lånar denna tråd då ämnet känns nära...

Jag får ganska tunga FPS drops i BO2. Specielt när jag är nära någon i eldstrid. Kör 4xmxaa (eller vad det nu heter), resten på top. Borde inte min dator (sidnatur) klara av att maxa detta spel?!

Det jag märkt är att grafikkortet knapt jobbar när man spelar. Verkar konstigt?!

Såg posten om V-Synk, måste prova med den.

GPU mässigt är det gränsfall på att "maxa" med x4 msaa, VRAM mässigt är det som troligen är anledningen till massiva drops BO2 tar i 1920x1080 med de inställningarna ~2GB VRAM och går ibland över, sett det vara uppe i 2,3GB VRAM på mitt 7970.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood