Permalänk

Jag skrev först:
"lätt femma på den här!"
Men givetvis kan det misstolkas så jag förtydligar:
en tung femma på denna

Riktigt awesome bygge till en mancave.

edit: Och jag hade inte läst diskussionen om stål kontra aluminium, men att den är gjort i stål tycker jag bara gör det ännu coolare. Aluminum kan väl lätt deformeras om det utsätts för punkttryck?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gitarrpoet:

Jag skrev först:
"lätt femma på den här!"
Men givetvis kan det misstolkas så jag förtydligar:
en tung femma på denna

Riktigt awesome bygge till en mancave.

edit: Och jag hade inte läst diskussionen om stål kontra aluminium, men att den är gjort i stål tycker jag bara gör det ännu coolare. Aluminum kan väl lätt deformeras om det utsätts för punkttryck?

tror det underlättar med (bondjärn)då det är första gången han svetsar,antar att han inte har en AC/DC,och har svetsat alu förut,det är lite svårare;)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Vad för säte kommer du sätta in ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Den kommer lätt gå över 100kg.
Bara min dator uppmäter en vikt av 37kg

Jo det kommer det lätt göra.
Tror du kommer landa på runt 150kg Skulle vilja se dig flytta på den sen XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

helt otroligt snyggt, kommer följa detta! vilka idéer du givit mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Jo det kommer det lätt göra.
Tror du kommer landa på runt 150kg Skulle vilja se dig flytta på den sen XD

Nej nej, det är inte jag som gör stolen!
Säger bara att hela bygget kommer bli tyngre än 100kg, då datorer och de där stålbalkarna inte är lätta. Och misstänker att det är en ganska tung dator trådskaparen har. Tror knappast han kommer montera på en laptop på denna terminalstol

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Det enda jag kommer att tänka på är möjligheterna för att bygga välkylt när det är en sån massiv rigg.
Gott om plats och inte beroende av att det ska vara smått o flashigt (snyggt kan det fotfarande va men kan smacka på med en rejäl låda utan att det ser groteskt ut).

Tänkte på detta monster:
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=6...

kommer aldrig behövas bytas det chassit bara innanmätet.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Det enda jag kommer att tänka på är möjligheterna för att bygga välkylt när det är en sån massiv rigg.
Gott om plats och inte beroende av att det ska vara smått o flashigt (snyggt kan det fotfarande va men kan smacka på med en rejäl låda utan att det ser groteskt ut).

Tänkte på detta monster:
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=6...

kommer aldrig behövas bytas det chassit bara innanmätet.

Vore han riktigt ambitiös, så skulle han köpa en moderkortsplatta, sen bygga in chassit i hela uppsättningen, alltså inget separat chassi. Utan hela stolen blir chassiet.
Skulle de kunna vara bakom/under sätet/stolen och sen insugsfläktar på ena sidan, utblås på andra.

Det våre ju otroligt coolt!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skäggig legend

LEGEN wait for it- geekDARY!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Riktigt nice...Jag skulle nog gjort den Vit blank med lila pärlemoeffekt.

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Musikälskare

Måste vara höjden av nördighet, man har en "station" att sitta i

Big creds

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rjtheman:

Riktigt nice...Jag skulle nog gjort den Vit blank med lila pärlemoeffekt.

Den kommer se ut som Barnängens schampoo i den färgen
Svart med lila pärlemor, mycket bättre! Och massvis med klarlack!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

DU Du KANSKE KAN FRKLARA VARFÖR NOLLOR KÖR FALLANDE SVETS ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Varför kan man inte köra fallande?

För man får inte full genombränning. Men det är inte het sant heller. Då det finns pinnar osv som är godkända för fallande sömmar.
Sen används det nästan bara rör tråd vid tillverkning av tjockare material samt konstruktion svetsning då vanlig MAG/MIG inte är godkänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

DU Du KANSKE KAN FRKLARA VARFÖR NOLLOR KÖR FALLANDE SVETS ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Varför kan man inte köra fallande?

Sträckenergin blir för låg för tjocka material så du får en sämre hållfasthet. Dessutom en större risk för inneslutningar.
Men kör du tunnplåt så kan du köra fallande då hållfastheten sällan är så kritisk och svetsen håller rätt temperatur ändå.

Permalänk
Medlem

Fan kul att du tryckte dit Existenz på skärmen!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Är du Batman eller bygger du den bara åt honom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watchmen:

För man får inte full genombränning. Men det är inte het sant heller. Då det finns pinnar osv som är godkända för fallande sömmar.
Sen används det nästan bara rör tråd vid tillverkning av tjockare material samt konstruktion svetsning då vanlig MAG/MIG inte är godkänt.

det är det jag menar,finns även vanlig mag/mig tråd för fallande svetsning så då måste alla på till ex elga vara noobs!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Nej nej, det är inte jag som gör stolen!
Säger bara att hela bygget kommer bli tyngre än 100kg, då datorer och de där stålbalkarna inte är lätta. Och misstänker att det är en ganska tung dator trådskaparen har. Tror knappast han kommer montera på en laptop på denna terminalstol

Oj, jag som kollade lite väl snabbt innan jag svara

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Otroligt häftigt! Blir avis som bara den..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

Vad för säte kommer du sätta in ?

Tänkte först en sparco stol men sen fick jag förslag om en bilstol, och då spekulera jag lite i det, och kom fram till att det kan bli riktigt fränt me en eletrisk stol från en nyare bmw 740/750 i läder, med stolsvärme, reglage för hur man vill ha stolen med mera med mera
http://system.recopart.se/bilder/delart/Y/2179734_1_Y.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Måste vara höjden av nördighet, man har en "station" att sitta i

Big creds

hahah ja verkligen x) jag skrattar varje gång när ja kollar alla kommentarer till detta projektet xD kul o se allas gissningar

Permalänk
Hjälpsam

Ang lack, min rekommendation är hammarlack, heavy duty look samt att det är stryktåligt. Med tanke på vad stationen kommer väga och vilken volym den utgär så är det risk att det blir en hel del skav om den skal flyttas lite.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Skit fräckt!

Hoppas detta är början till nått större.
Stora problemet här jag ser är väl framför allt tyngden från det hela.
Men någon gång måste man börja med en prototyp !

Håll oss uppdaterad!

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk

Jo den lär väga en del, blir det för påtagligt får man såga isär den och montera ihop med bultar så den går att plocka ner i småbitar vid ev. flytt.

Funderade lite över sittställningen, har DU funderat något över den ^^? Finns det några justeringsmöjligheter eller är man låst i en position? Kanske kan vara värt att fundera över..

Permalänk
Medlem

Nu kanske de är sent påtänkt, men hade du satsat på maximal komfort, skulle du tagit ett lastbilssäte med pneumatisk stötdämpare. BMWs egna bilsäten kostar nog mer än de smakar, då de inte är mycket bekvämare än Volvo-stolar i läder.

Lastbilssäten med pneumatikdämpare, det är underbarare än den dyraste fåtölj!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Skulle också rekommendera hammarlack, enkelt och pensla hemma,sen blir resultatet mkt bra om man är noggrann. Lång torktid dock. Kul projekt för övrigt, hoppas du orkar slutföra.

Permalänk

Riktigt häftig idé, ska definitivt följas!

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

vill ha en update

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk
Medlem

Om du lyckad med detta blir jag aven sjuk! Det ser så vackert ut!

Permalänk

nice!! hoppas den blir bra!!