Dell XPS 10 - importera från UK?

Permalänk
Medlem

Dell XPS 10 - importera från UK?

Går i tankarna på att skaffa mig en Windows 8 platta, och har fastnat för Dells XPS 10 platta då den inte är alltför dyr (£399) har Snapdragon S4 som enligt mig är ett bättre val än Tegra 3, och byggkvalitén på Dells XPS serie har varit i en klass för sig av det jag har sett på senaste tiden.

Den säljs tyvärr inte i Sverige ännu, men jag hade tänkt försöka importera den ifrån Dell UK. Är det någon som har några erfarenheter av att göra det? Fungerar det bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lär väl fungera men du riskerar tull&höga fraktavgifter.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk

Tull blir det inte. Eftersom han handlar inom EU?

Skrivet av Jekean:

Lär väl fungera men du riskerar tull&höga fraktavgifter.

Permalänk
Medlem

UK tillhör Eu så man lär knappast riskera tull eller moms om den köps i england.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Nehene. Men vad stoppar han då?!

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Nehene. Men vad stoppar han då?!

Men vilken jäkla attityd du har då..

Han vill väl helt enkelt ha erfarenhet av folk som köpt från dell@andra länder?

"men jag hade tänkt försöka importera den ifrån Dell UK. Är det någon som har några erfarenheter av att göra det? Fungerar det bra?"

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Hej

Ja, desværre tilbyder vi ikke på nuværende tidspunkt XPS 10 i Norden.

Jeg vil blot informere dig om, at hvis du skal bestille via UK, skal du have en leveringsadresse i UK, da vi ikke kan sende bestillinger til adresser udenfor det respektive land hvori bestillingen er foretaget.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Men vilken jäkla attityd du har då..

Han vill väl helt enkelt ha erfarenhet av folk som köpt från dell@andra länder?

"men jag hade tänkt försöka importera den ifrån Dell UK. Är det någon som har några erfarenheter av att göra det? Fungerar det bra?"

Precis, och enligt DellCare precis ovanför så går det ju tydligen inte Var dessutom tur att jag kollade här först för jag testade också innan jag kollade tråden igen och märkte att Dells UK shop har fält för Town och County, vilket hade varit lätt att missa och kunde ha lett till ett jobbigt problem i kombination med kortbetalning.

Permalänk
Medlem

Moms blir det väl alltid på 25%?

Town & County = t.ex. Göteborg, Västra götaland

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Skrivet av Niblie:

Moms blir det väl alltid på 25%?

Town & County = t.ex. Göteborg, Västra götaland

Moms betalas i avsändarlandet inom EU. Så nej, ingen svensk moms.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Skrivet av StefanLundgren:

Moms betalas i avsändarlandet inom EU. Så nej, ingen svensk moms.

Det beror helt på om man handlar som företag eller privatperson samt om den man handlar av har en stor eller liten försäljning till ditt land (Sverige i detta fallet). I detta fallet blir dock momsen 20% eftersom Dell UK endast fraktar nationellt.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]