Värsta orsaken som du inte har fått garanti?

Permalänk
Medlem

Värsta orsaken som du inte har fått garanti?

Formulerade säkert titeln fel, men det jag vill få fram är varför folk inte har fått varan lagad eller ny (hårdvara).

För mig hände det i.a.f för ca 1 månad sen då mitt grafikkort helt plötsligt dog när jag va ute på nätet. Kortet har behandlats bra och har bara tagit ur mitt chassi en gång då jag bytte chassi. Kortet va köpt på inet och dem vägrar ersätta eller laga för att det tydligen saknas något klistermärke som har lossnat...
Dem ville inte ens ÖPPNA kortet för att dem påstår att jag har gjort något med det. Kortet har alltid legat på bra tempratur (MAX 68 grader) och har aldrig blivit överklockat...

Såå... berätta era historier ^^

Permalänk
Skrivet av fridh96:

Formulerade säkert titeln fel, men det jag vill få fram är varför folk inte har fått varan lagad eller ny (hårdvara).

För mig hände det i.a.f för ca 1 månad sen då mitt grafikkort helt plötsligt dog när jag va ute på nätet. Kortet har behandlats bra och har bara tagit ur mitt chassi en gång då jag bytte chassi. Kortet va köpt på inet och dem vägrar ersätta eller laga för att det tydligen saknas något klistermärke som har lossnat...
Dem ville inte ens ÖPPNA kortet för att dem påstår att jag har gjort något med det. Kortet har alltid legat på bra tempratur (MAX 68 grader) och har aldrig blivit överklockat...

Såå... berätta era historier ^^

Mobiltelefon, som tur va en billig zte blade som skärmen slutade fungera på, lämnade in den på garantin (via telia) och fick beskedet att den var vattenskadad så garantin täckte inte det, skulle dessutom betala felsökningsavgiften på ett par hundra kronor. Eftersom jag visste att vattendetektorerna man kunde se inte var utlösta när jag lämnade in den plockade jag av baksidan innan jag betalt för felsökningen och gissa vad jag fick se.. papplapparna för skruvarna var kvar så de hade inte ens öppnat upp telefonen utan bara skrivit vattenskadad på lappen direkt..
Lätt förbannad fick jag killen i butiken att ringa de företaget som gjort felsökningen och de svarade att det inte behövdes eftersom vattenindikatorer var lösta vilket både försäljaren och jag kunde se att de inte var, då ända de story till att detektorerna som vad dolda i telefonen var lösta men att bilderna på detta hade försvunnit i systemet (yea right...), dock kunde han inte förklara varför telefonen inte ens var uppskruvad om de nu hade sett dessa vattenindikatorer, efter någon lam ursäkt om sommarjobbare eller nått sånt tog dom in telefonen igen och 3 veckor senare hade jag en ny i min hand utan att betala ett öre.

Dock har jag tappat den lilla tilltro jag hade till dessa reparationsfirmor efter detta...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fridh96:

Formulerade säkert titeln fel, men det jag vill få fram är varför folk inte har fått varan lagad eller ny (hårdvara).

För mig hände det i.a.f för ca 1 månad sen då mitt grafikkort helt plötsligt dog när jag va ute på nätet. Kortet har behandlats bra och har bara tagit ur mitt chassi en gång då jag bytte chassi. Kortet va köpt på inet och dem vägrar ersätta eller laga för att det tydligen saknas något klistermärke som har lossnat...
Dem ville inte ens ÖPPNA kortet för att dem påstår att jag har gjort något med det. Kortet har alltid legat på bra tempratur (MAX 68 grader) och har aldrig blivit överklockat...

Såå... berätta era historier ^^

Sånt klistermärke kan förverka den frivilliga garanti, men aldrig reklamationsrätten. Var produkten under 6 månader gammal skulle Inet ha bevisat att du hade tagit sönder grafikkortet (att ta bort en klisterlapp förstör inte ett grafikkort). Om grafikkortet var äldre än 6 månader får istället du bevisa att det är ett ursprungsfel. Fanns det märken på skruvskallarna eller annat som indikerade att det hade varit isärplockat?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fridh96:

Formulerade säkert titeln fel, men det jag vill få fram är varför folk inte har fått varan lagad eller ny (hårdvara).

För mig hände det i.a.f för ca 1 månad sen då mitt grafikkort helt plötsligt dog när jag va ute på nätet. Kortet har behandlats bra och har bara tagit ur mitt chassi en gång då jag bytte chassi. Kortet va köpt på inet och dem vägrar ersätta eller laga för att det tydligen saknas något klistermärke som har lossnat...
Dem ville inte ens ÖPPNA kortet för att dem påstår att jag har gjort något med det. Kortet har alltid legat på bra tempratur (MAX 68 grader) och har aldrig blivit överklockat...

Såå... berätta era historier ^^

Hur öppnar man ett grafikkort?

OnT:
Skulle reklamera ett par skor som gått sönder efter någon månad. Enligt tjejen i kassan gällde inte garantin på skor eftersom det är en "förbrukningsvara" *facepalm*
Efter lite prat med chefen löste det sig!

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Hur öppnar man ett grafikkort?

OnT:
Skulle reklamera ett par skor som gått sönder efter någon månad. Enligt tjejen i kassan gällde inte garantin på skor eftersom det är en "förbrukningsvara" *facepalm*
Efter lite prat med chefen löste det sig!

Mjoo... Egentligen är ju ALLT en förbrukningsvara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Sånt klistermärke kan förverka den frivilliga garanti, men aldrig reklamationsrätten. Var produkten under 6 månader gammal skulle Inet ha bevisat att du hade tagit sönder grafikkortet (att ta bort en klisterlapp förstör inte ett grafikkort). Om grafikkortet var äldre än 6 månader får istället du bevisa att det är ett ursprungsfel. Fanns det märken på skruvskallarna eller annat som indikerade att det hade varit isärplockat?

Eftersom grafikkortet inte har varit isär skruvat så finns det inget som visar att det ahr varit det, men dem tittar ju bara på klistermärkena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fridh96:

Eftersom grafikkortet inte har varit isär skruvat så finns det inget som visar att det ahr varit det, men dem tittar ju bara på klistermärkena.

Köp ett klistermärke och sätt tillbaka det?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt