hjälp med att hitta ett bra gratis virusprogram

Permalänk

hjälp med att hitta ett bra gratis virusprogram

Tjena har suttit och googlat lite efter ett bra gratis virusprogram men har inte hittat nått bra.
Någon som har tips på ett bra? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Avast.

/thread

Permalänk
Medlem
Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

En (Självklart finns det flera) av de bästa gratis anti virus!

Permalänk
Medlem

håller med

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hur många sådana här trådar ska det egentligen skapas?!

01. Råd om Virusskydd
02. gratis skydd
03. Bästa antivirus-programmet just nu?
04. Virusprogram
05. Vilket är det bästa antivirus programmet
06. Gratis Antivirusprogram
07. antivirus program
08. Vilket är de bästa "gratis" antivirusprogrammet?
09. "Bästa" virusskydd?
10. Enklaste anti-virus utan större problem?
11. Förslag på antivirus skydd?
12. antivirus för windows

Detta var bara en liten del av alla trådar som finns i detta forum och då hade jag bara kommit till sida 2 av 17, när jag sökte på 2 väldigt simpla ord; gratis antivirus! Alltså. Seriöst. Lär er söka!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

TEXT
Lär er söka!

Göra en guide om hur man söker i forumet och lägga på startsidan eller när man håller på att skapa en ny tråd? XD

-Klick
-Skapa ny tråd
-Har du testat att söka först? Om svaret är nej, ta en koll på denna guide.
-Klick

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

AntiVir, AVG, Avast, Microsoft Security Essentials.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

En (Självklart finns det flera) av de bästa gratis anti virus!

Okej kanon tack!

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Hur många sådana här trådar ska det egentligen skapas?!

01. Råd om Virusskydd
02. gratis skydd
03. Bästa antivirus-programmet just nu?
04. Virusprogram
05. Vilket är det bästa antivirus programmet
06. Gratis Antivirusprogram
07. antivirus program
08. Vilket är de bästa "gratis" antivirusprogrammet?
09. "Bästa" virusskydd?
10. Enklaste anti-virus utan större problem?
11. Förslag på antivirus skydd?
12. antivirus för windows

Detta var bara en liten del av alla trådar som finns i detta forum och då hade jag bara kommit till sida 2 av 17, när jag sökte på 2 väldigt simpla ord; gratis antivirus! Alltså. Seriöst. Lär er söka!

Är ny här på forumet så hittade inte det.

Permalänk
Medlem

Avast känns som mer robust än AVG och MSE

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

AntiVir, AVG, Avast, Microsoft Security Essentials.

Hade AVG på DH sommaren -11, den gav virus så rekommenderar inte den.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Skrivet av DHW:

Hade AVG på DH sommaren -11, den gav virus så rekommenderar inte den.

Du va på DH och tanka porr?

Nahh skamt åt sido, har sjalv anvant AVG i snart 7 år utan få virus en anda gång. Så AVG for me!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Inte en till.

Avast free äger i den fria världen.

Permalänk
Medlem

Senast jag kollade låg Microsoft Security Essentials och AVG bäst till bland gratis antivirusen!

Edit: MSE är sjukt prestandasnål, väldigt enkel också!

Permalänk
Skrivet av DHW:

Hade AVG på DH sommaren -11, den gav virus så rekommenderar inte den.

Har använt det på DH 3ggr och aldrig fått virus med det, så vet inte vad du gjorde eller tankade.

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Avast känns som mer robust än AVG och MSE

Varför det? Flera jag känner har använt Avast och fått problem med den medan bland annat AVG och MSE funkat prima

Permalänk
Medlem

Anti-Virus.

Ett virusprogram är något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Senast jag kollade låg Microsoft Security Essentials och AVG bäst till bland gratis antivirusen!

Edit: MSE är sjukt prestandasnål, väldigt enkel också!

Var kollade du då?

MSE ger överlägset sämst skydd av alla antivirus, gratisprogram som betalprogram.

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-7/sepoct-20...

Permalänk
Medlem

Jag kör MalwareBytes för att plocka bort virus annars bara MSE.

Har dessutom Rkill redo för dagen man skulle få virus. Ba dra igång så stänger alla virus ner så man kan söka i lugn och ro

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Avast! Fast har inte använt kondom sen Windows 7 släpptes

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Lika bra att slänga in en nominering för comodo Internet security.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sen finns det ju en gratissvit http://free.agnitum.com/
Inte testat den själv men verkar vara ett intressant alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Varför det? Flera jag känner har använt Avast och fått problem med den medan bland annat AVG och MSE funkat prima

Det enda problem jag har haft med Avast var senaste update. Vilket Avast fixade på några dagar. Buggen var välkänd av Avast eftersom problemen härjade så fort Avast fick behörighet för W8. Även dem problemen för W8 skall nu vara lösta om man åtgärdar enligt beskrivningar som finns på Avast forum. Sedan är det sista uppdateringen för Avast 7 eftersom att nästa update som kommer för Avast är version 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerbo:

Sen finns det ju en gratissvit http://free.agnitum.com/
Inte testat den själv men verkar vara ett intressant alternativ.

Har jag testat en gång i tiden. Tyckte programmet var svårt att hantera. Alldeles för många krångliga menyer med mera. Kanske bättre åtgärdat idag. Som sagt jag har testat en del gratis versioner och den jag stannar med är Avast eftersom den skyddar datorn. Samt att jag kner mig mest bekväm med programmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Det enda problem jag har haft med Avast var senaste update. Vilket Avast fixade på några dagar. Buggen var välkänd av Avast eftersom problemen härjade så fort Avast fick behörighet för W8. Även dem problemen för W8 skall nu vara lösta om man åtgärdar enligt beskrivningar som finns på Avast forum. Sedan är det sista uppdateringen för Avast 7 eftersom att nästa update som kommer för Avast är version 8.

...?
Vad har det med "Avast är robustare än MSE/AVG" att göra?
Problemen jag menar är snarare att Avast käkar prestanda som bara den, och är grymt seg när den ska söka igenom systemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Har jag testat en gång i tiden. Tyckte programmet var svårt att hantera. Alldeles för många krångliga menyer med mera. Kanske bättre åtgärdat idag. Som sagt jag har testat en del gratis versioner och den jag stannar med är Avast eftersom den skyddar datorn. Samt att jag kner mig mest bekväm med programmet.

Ja smaken är olika som sagt! Jag känner mig bekvämare med MSE än Avast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

...?
Vad har det med "Avast är robustare än MSE/AVG" att göra?
Problemen jag menar är snarare att Avast käkar prestanda som bara den, och är grymt seg när den ska söka igenom systemet

Det gör den inte alls. Jag tror du har använt version 6 som var seg på en hel del punkter. Medan version 7 är en hel del av svagheterna med seghet som bortblåsta. Helhets scanningar påverkas över hur många filer som måste scannas på din dator. När jag utför boot-time tycker jag det går rätt så snabbt.

Orkar inte diskutera mer om ämnet. Använd det du gillar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle hålla mig borta från avg, då det är ett program som man inte kan avinstallera om man inte ger programmet internetåtkomst... ;-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip_888:

Är ny här på forumet så hittade inte det.

Ursäkten är inte godtagen. Två av de vanligaste orden man ställer i en sån här tråd, kan inte vara svårt att komma på vid en sökning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.