Tele2 Kompis Student?

Permalänk
Medlem

Tele2 Kompis Student?

Hejsan Swec.

NU så har jag köpt mig en iPhone 5 för någon vecka sedan med abonnemanget Tele2 Kompis Student.
Detta kostar alltså 269:-/månaden:
"- 3 GB fri surf ingår
- 0 kr/min inom Tele2 & Comviq
- 3 000 fria SMS till alla nät
- 0 kr i inträdesavgift"
http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te...

Men nu så har jag stött på ett problem, jag har tydligen fått betala för alla sms:n jag har skickat även fast jag har
3000 fria sms till alla nät.
Jag ringde då Tele2:s kundservice och hörde med dom, och de sa att det var Mercenat som tydligen hade gjort fel
och att det inte stämmer, men man kan se på "Mitt Tele2" att jag har 0/3000 SMS (vilket jag tolkar som att jag anävnt 0/3000 sms)

Men istället så kommer jag få en fet faktura.
Har någon mer erfarenhet om detta och hur ska jag gå till väga?

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Jag hade stått på mig mot Tele2. Det är av dem du köpt abonnemanget, inte av CSN. Om de totalvägrar så kan du ju alltid höra med CSN vad dom säger. Det är ju knappast så att de vill lura studenter på pengar. Men ge inte upp! En sista väg är alltid ARN för det är solklart att det är falsk marknadsföring om de inte ger med sig. Om inte annat kräv att säga upp det då du tecknat avtal på någonting som inte gäller.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Lyckades även hitta detta:
http://www.tele2.se/mecenat-kompis-student-surf.html

Och där står det klart och tydligt "3000sms/ månaden alla nät"

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Skrivet av Trazer:

Jag hade stått på mig mot Tele2. Det är av dem du köpt abonnemanget, inte av CSN. Om de totalvägrar så kan du ju alltid höra med CSN vad dom säger. Det är ju knappast så att de vill lura studenter på pengar. Men ge inte upp! En sista väg är alltid ARN för det är solklart att det är falsk marknadsföring om de inte ger med sig. Om inte annat kräv att säga upp det då du tecknat avtal på någonting som inte gäller.

Problemet är ju att det är Mecenat som lurat honom och inte Tele2. Klickar man på "beställ" på Mecenats sida så länkas man till Tele2 där man kan göra beställningen. Där kan man se att det inte ingår fria SMS till andra operatörer i abonnemanget Kompis student. http://www.tele2.se/con_module_compare_subscription.aspx?from...

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Problemet är ju att det är Mecenat som lurat honom och inte Tele2. Klickar man på "beställ" på Mecenats sida så länkas man till Tele2 där man kan göra beställningen. Där kan man se att det inte ingår fria SMS till andra operatörer i abonnemanget Kompis student. http://www.tele2.se/con_module_compare_subscription.aspx?from...

Jo fast det är ju ändå Tele2 som han har avtalet med, om han då blivit lurad av deras återförsäljare (vet inte om man kan kalla Mecenat som återförsäljare iom att dom bara länkar till tele2 men men). Sedan så står det även 0/3000st förbrukade på tele2.se

Jag har själv ett Tele2 Kompis Student och har 3000 fria sms per månad. Så konstigt att länken du skrev säger ej gratis sms medan länken TS skrev säger 3000 fria. Vilken Soppa...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Jo, tycker personligen att detta är mycket underligt.
Jag har iallafall tagit kontakt med Mecenat (1-5dagar ska det ta)
och sedan så hade pappa tydligen tecknat en tilläggs tjänst som gav mig 3000sms/månaden (som fortfarande inte fungerar som det ska)
vilket jag kommer säga åt honom att ta bort för jag tror stenhårt på att jag ska få det gratis.

För man känner ju sig i stort sätt lurad och man blir osäker
Hittade även en gammal tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/870055-hur...

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Skrivet av Trazer:

Jo fast det är ju ändå Tele2 som han har avtalet med, om han då blivit lurad av deras återförsäljare (vet inte om man kan kalla Mecenat som återförsäljare iom att dom bara länkar till tele2 men men). Sedan så står det även 0/3000st förbrukade på tele2.se

Jag har själv ett Tele2 Kompis Student och har 3000 fria sms per månad. Så konstigt att länken du skrev säger ej gratis sms medan länken TS skrev säger 3000 fria. Vilken Soppa...

Jo det står ju Mecenats sida att det ingår 3000 fria SMS men på Tele2s sida att det kostar 69 öre per SMS. Tror inte man kan se Mecenat som en återförsäljare då man bara länkas vidare till Tele2 då man skall beställa.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Jo det står ju Mecenats sida att det ingår 3000 fria SMS men på Tele2s sida att det kostar 69 öre per SMS. Tror inte man kan se Mecenat som en återförsäljare då man bara länkas vidare till Tele2 då man skall beställa.

nu står det ju faktiskt också på en tele2 sida att det är 3000 gratis per månad på ett ställe och på ett annat ställe står det 69öre ....

http://www.tele2.se/mecenat-kompis-student-surf.html

och här står det inte

http://www.tele2.se/con_module_compare_subscription.aspx?from...

och på den här tiden var det ju 3000 gratis sms

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/870055-hur...

Permalänk
Skrivet av fax110:

nu står det ju faktiskt också på en tele2 sida att det är 3000 gratis per månad på ett ställe och på ett annat ställe står det 69öre ....

http://www.tele2.se/mecenat-kompis-student-surf.html

Det är ju Kompis Surf Student, verkar inte finnas längre. Den länken hittar man väll inte på beställningssidan?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Det är ju Kompis Surf Student, verkar inte finnas längre. Den länken hittar man väll inte på beställningssidan?

såhär står det när man ska "beställa" från mecenat

Kompis Student

- 3 GB fri surf ingår
- 0 kr/min inom Tele2 & Comviq
- 3 000 fria SMS till alla nät
- 0 kr i inträdesavgift
- Ord.pris: 99 kr/mån
Kompis Student utan surf >
Studentpris: 69 kr/mån

notera det där längst ner "kompis student utan surf" som är en länk till ett abbonemang utan suft,

alltså måste detta vara ett kompis student surf som har fel namn?

Kompis Student utan surf nu ska ju visserligen båda ha 3000 gratis sms,
Kompis Student
Samtal till Tele2 & Comviq 0 öre/min 0 öre/min
MMS till Tele2 & Comviq 0 öre/st 0 öre/st
SMS till alla nät 3 000 fria/mån 3 000 fria/mån
Ringa till övriga nät 69 öre/min 69 öre/min
MMS till övriga nät 99 öre/st 99 öre/st
Öppningsavgift 79 öre/samtal 79 öre/samtal
Mobilsurf 15 kr/MB 3 GB fri surf ingår
Månadsavgift 19 kr/mån
(ord 49 kr/mån) 69 kr/mån
(ord 99 kr/mån)
Inträdesavgift 0 kr (ord 99 kr) 0 kr (ord 99 kr)
Bindningstid 12 mån 12 mån

antingen ska du slippa betala / få ersättning eller nånting av nån av dom så är det bara !

har även hittat detta

http://www.mecenat.se/online-images/editor/partner/tele2/term...

som är en länk från mecenat till "fullständiga vilkor" bilder ser ut att vara äkta och nånting som tele2 skickat till mecenat notera också datumet som är ganska nyligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

såhär står det när man ska "beställa" från mecenat

Kompis Student

- 3 GB fri surf ingår
- 0 kr/min inom Tele2 & Comviq
- 3 000 fria SMS till alla nät
- 0 kr i inträdesavgift
- Ord.pris: 99 kr/mån
Kompis Student utan surf >
Studentpris: 69 kr/mån

notera det där längst ner "kompis student utan surf" som är en länk till ett abbonemang utan suft,

alltså måste detta vara ett kompis student surf som har fel namn?

Kompis Student utan surf nu ska ju visserligen båda ha 3000 gratis sms,
Kompis Student
Samtal till Tele2 & Comviq 0 öre/min 0 öre/min
MMS till Tele2 & Comviq 0 öre/st 0 öre/st
SMS till alla nät 3 000 fria/mån 3 000 fria/mån
Ringa till övriga nät 69 öre/min 69 öre/min
MMS till övriga nät 99 öre/st 99 öre/st
Öppningsavgift 79 öre/samtal 79 öre/samtal
Mobilsurf 15 kr/MB 3 GB fri surf ingår
Månadsavgift 19 kr/mån
(ord 49 kr/mån) 69 kr/mån
(ord 99 kr/mån)
Inträdesavgift 0 kr (ord 99 kr) 0 kr (ord 99 kr)
Bindningstid 12 mån 12 mån

antingen ska du slippa betala / få ersättning eller nånting av nån av dom så är det bara !

har även hittat detta

http://www.mecenat.se/online-images/editor/partner/tele2/term...

som är en länk från mecenat till "fullständiga vilkor" bilder ser ut att vara äkta och nånting som tele2 skickat till mecenat notera också datumet som är ganska nyligen

Vill egentligen bara TS bästa men i bilden du länkade så står det 3000 fria sms till tele2 och Comviq. Kan det vara så att TS har skickat sms till andra än till dessa operatörer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Vill egentligen bara TS bästa men i bilden du länkade så står det 3000 fria sms till tele2 och Comviq. Kan det vara så att TS har skickat sms till andra än till dessa operatörer?

men det står ju faktiskt

i månads avgiften ingår 3000sms till alla nät
i månads avgiften ingår 3000 till teli2/comviq,

det står ju både och? + att dom verkar vara dumma i huvudet också, Efter dom 3000sms kostar det 69öre till alla andra nät och 99öre till tele2/comviq wtf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

men det står ju faktiskt

i månads avgiften ingår 3000sms till alla nät
i månads avgiften ingår 3000 till teli2/comviq,

det står ju både och? + att dom verkar vara dumma i huvudet också, Efter dom 3000sms kostar det 69öre till alla andra nät och 99öre till tele2/comviq wtf?

Ah det var fria mms till -.-

Nvm, tar tillbaka det jag sa Men ligg på och bråka, jag anser att du har rätt i ärendet.

Permalänk
Medlem

MECENAT

TELE2

Skulle hellre lägga en hundring mer och få så mycket mer för priset.

EDIT: Verkar som de höjt priset på Volym mellan sedan jag beställde, skiljer nu 150kr istället för ~100kr

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av fax110:

såhär står det när man ska "beställa" från mecenat

Kompis Student

- 3 GB fri surf ingår
- 0 kr/min inom Tele2 & Comviq
- 3 000 fria SMS till alla nät
- 0 kr i inträdesavgift
- Ord.pris: 99 kr/mån
Kompis Student utan surf >
Studentpris: 69 kr/mån

notera det där längst ner "kompis student utan surf" som är en länk till ett abbonemang utan suft,

alltså måste detta vara ett kompis student surf som har fel namn?

Kompis Student utan surf nu ska ju visserligen båda ha 3000 gratis sms,
Kompis Student
Samtal till Tele2 & Comviq 0 öre/min 0 öre/min
MMS till Tele2 & Comviq 0 öre/st 0 öre/st
SMS till alla nät 3 000 fria/mån 3 000 fria/mån
Ringa till övriga nät 69 öre/min 69 öre/min
MMS till övriga nät 99 öre/st 99 öre/st
Öppningsavgift 79 öre/samtal 79 öre/samtal
Mobilsurf 15 kr/MB 3 GB fri surf ingår
Månadsavgift 19 kr/mån
(ord 49 kr/mån) 69 kr/mån
(ord 99 kr/mån)
Inträdesavgift 0 kr (ord 99 kr) 0 kr (ord 99 kr)
Bindningstid 12 mån 12 mån

antingen ska du slippa betala / få ersättning eller nånting av nån av dom så är det bara !

har även hittat detta

http://www.mecenat.se/online-images/editor/partner/tele2/term...

som är en länk från mecenat till "fullständiga vilkor" bilder ser ut att vara äkta och nånting som tele2 skickat till mecenat notera också datumet som är ganska nyligen

Jo det är onekligen förvirrade. Har Tele2 skickat det dokumentet till Mecenat tycker man att det får bjuda på SMSen. Nackdel för TS är ju dock att där man gör själva beställningen på Tele2s hemsida, står att det att det kostar 69 öre till övriga operatörer. http://www.tele2.se/mecenat/mobiltelefoner/apple-iphone-5-16g...
(Dra muspekaren över " i ":et vid "valt abonnemang")

Måste ju vara många som drabbats av detta tycker man.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Ah det var fria mms till -.-

Nvm, tar tillbaka det jag sa Men ligg på och bråka, jag anser att du har rätt i ärendet.

Det står en sak på mecenat och en annan på tele2... Jag skulle säga att tele2 har rätt i detta ärendet, då han inte har kollat noga nog vad som faktiskt ingick.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Det står en sak på mecenat och en annan på tele2... Jag skulle säga att tele2 har rätt i detta ärendet, då han inte har kollat noga nog vad som faktiskt ingick.

men detta som verkar komma från tele2 då? finns visserligen på mecenat's hemsida men ser helt ärligt ut som att tele 2 har gjort den

http://www.mecenat.se/online-images/editor/partner/tele2/term...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

men detta som verkar komma från tele2 då? finns visserligen på mecenat's hemsida men ser helt ärligt ut som att tele 2 har gjort den

http://www.mecenat.se/online-images/editor/partner/tele2/term...

Det du kollar på är kompis student endast, om du tar abonnemanget med en iPhone verkar det som en helt annan prisplan (kolla mina bilder längre upp)

Dock om du kollar kommentarerna på mecenat får du detta

Citat:

Fråga:
Här står det att kompis student har fria sms till alla nät, men när man klickar på till köp och kommer till tele2s hemsida står det att det bara är fria sms till tele2? Vilket gäller?

Mecenat
Fria SMS till alla nät gäller. 11 timmar sen

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Har Mecenat angett fel uppgifter är det de som får ta smällen, Tele2 kan inte klandras förutsatt att de uppgifter de lämnat är riktiga.
Det vore samma sak som att läsa i en recension på nätet att "Samsungs nya TV ABC123 har inbyggd glassmaskin och månraket." Köpa en sådan TV, upptäcka att vad som stod i recensionen inte stämmer och sedan kräva av Samsung att de håller vad recensionen lovat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det vore samma sak som att läsa i en recension på nätet att "Samsungs nya TV ABC123 har inbyggd glassmaskin och månraket." Köpa en sådan TV, upptäcka att vad som stod i recensionen inte stämmer och sedan kräva av Samsung att de håller vad recensionen lovat.

Då skulle ju inte samsung stå för kostnaden då de inte jobbar (kontrakt) med de personerna som gjorde recensionen.
Om vi nu säger att de hade det så är det falsk marknadsföring och skulle förlora mer än vinna på det.

Du kanske skulle formulerat dig om personal i butik säger det, då vore det skillnad och då står butiken till svars.
Sen tar man ju allt med en nypa salt som finns på nätet

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Usch vad svårt det är att veta hur man ska göra, är det någon mer som har
samma abonnemang "kompis Student"?
http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te...

Får ni 3000 gratis sms/ månaden eller?

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Usch vad svårt det är att veta hur man ska göra, är det någon mer som har
samma abonnemang "kompis Student"?
http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te...

Får ni 3000 gratis sms/ månaden eller?

Om du kollar på mecenats sida så ser du att någon har frågat samma fråga som du har, och fick svaret att det ska vara 3000 sms per månad.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jahopp, nu har vi ringt igen och han sa precis samma sak som de sa förra gången,
men denna gång gick han in på Mecernat och tittade och konstaterade att det faktiskt stod så.
Och då sa han att det står så i mitt avtal även fast det inte skulle ha gjort det, så nu ska jag få
ett äldre abonnemang som länkats förut som hette "Tele2 Kompis Surf Student" vilket inehållet 3000sms/månaden.
Men enligt dom så ska de inte ingå i huvudtaget och att Mecenat har skrivit fel.

Sedan skulle jag få kostnaden jag skulle ha fått för alla SMS:en jag skickat eftersom jag fått felaktig information.
Får tacka så mycket för alla inlägg och hjälpen jag fick

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk

Men din pappa kan väll inte teckna student till dig? Du måste ingå i Mecenat för att kunna teckna ett sådant abonemang eller? Det kan inte vara så att du egentligen fått vanlig Kompis eller liknande.

Permalänk

3000 fria/mån till comviq/tele2 kunder står det ju om man läser om abbonemanget på tele2s hemsida. Att läsa det "finstilta" innan man beställer kan vara en bra idé ^^

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av huskeyninja:

Men din pappa kan väll inte teckna student till dig? Du måste ingå i Mecenat för att kunna teckna ett sådant abonemang eller? Det kan inte vara så att du egentligen fått vanlig Kompis eller liknande.

Det spelar ingen roll, jag är student och han min målsman, så abonnemanget står på honom
fast jag är student, så något fel på så vis skulle bara vara konstigt då det kostar 69:-/månaden.

Skrivet av poorclocker:

3000 fria/mån till comviq/tele2 kunder står det ju om man läser om abbonemanget på tele2s hemsida. Att läsa det "finstilta" innan man beställer kan vara en bra idé ^^

Jo, kanske att tänka på nästa gång, men fortfarande underligt att det står så och att mecenat
har bekräftat det i kommentarerna att det ingår 3000sms/ månaden till alla nät

Kan väl också kanske ligga lite goodwill inblandat också men ja, det löste sig tillslut.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Avstängd

Det är inte fria sms till samma nät då? Och 69 till andra?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Hejsan Swec.

NU så har jag köpt mig en iPhone 5 för någon vecka sedan med abonnemanget Tele2 Kompis Student.
Detta kostar alltså 269:-/månaden:
"- 3 GB fri surf ingår
- 0 kr/min inom Tele2 & Comviq
- 3 000 fria SMS till alla nät
- 0 kr i inträdesavgift"
http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te...

Men nu så har jag stött på ett problem, jag har tydligen fått betala för alla sms:n jag har skickat även fast jag har
3000 fria sms till alla nät.
Jag ringde då Tele2:s kundservice och hörde med dom, och de sa att det var Mercenat som tydligen hade gjort fel
och att det inte stämmer, men man kan se på "Mitt Tele2" att jag har 0/3000 SMS (vilket jag tolkar som att jag anävnt 0/3000 sms)

Men istället så kommer jag få en fet faktura.
Har någon mer erfarenhet om detta och hur ska jag gå till väga?

Det verkar som om Mecenat har skrivit fel uppgifter eller så har dem fått fel uppgifter från Tele2 (vilket jag inte skulle tro i detta fall).

Jag jobbar som säljare på tele-avdelningen på Elgiganten och jobbar med alla sorts abonnemang. Vad jag vet så skiljer det sig inte mellan Student abonnemang och vanliga abonnemang (såsom Kompis och Kompis Student), förutom priset självklart.

Det är sant att 3000 SMS/MMS ska ingå i abonnemanget, däremot så gäller det bara inom Tele2/Comviq. Så det står fel information på Mecenats hemsida, vart dem har fått det ifrån kan man undra. Däremot så kan det ha varit några ändringar i abonnemanget, vilket jag inte tror. För ca en vecka sen har dem ändrat namnet och ett par saker på abonnemanget, mer surf mm (Från Kompis Surf till Kompis).

Det du kan göra är att ringa tillbaka till Tele2 och förklara läget, dem brukar vara väldigt snälla med att hjälpa till med ev. problem. En till sak som kan vara värt att tänka på är att räkna ut ungefär vad dina samtal och sms till andra operatörer kommer att kosta, kolla te.x. upp hur mycket det kostade dig tidigare. Kan vara smart att byta abonnemangsform, man kanske inte vill känna sig begränsad, sen så kan det i slutändan vara billigare än med Kompis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av netsoft:

Det verkar som om Mecenat har skrivit fel uppgifter eller så har dem fått fel uppgifter från Tele2 (vilket jag inte skulle tro i detta fall).

Jag jobbar som säljare på tele-avdelningen på Elgiganten och jobbar med alla sorts abonnemang. Vad jag vet så skiljer det sig inte mellan Student abonnemang och vanliga abonnemang (såsom Kompis och Kompis Student), förutom priset självklart.

Det är sant att 3000 SMS/MMS ska ingå i abonnemanget, däremot så gäller det bara inom Tele2/Comviq. Så det står fel information på Mecenats hemsida, vart dem har fått det ifrån kan man undra. Däremot så kan det ha varit några ändringar i abonnemanget, vilket jag inte tror. För ca en vecka sen har dem ändrat namnet och ett par saker på abonnemanget, mer surf mm (Från Kompis Surf till Kompis).

Det du kan göra är att ringa tillbaka till Tele2 och förklara läget, dem brukar vara väldigt snälla med att hjälpa till med ev. problem. En till sak som kan vara värt att tänka på är att räkna ut ungefär vad dina samtal och sms till andra operatörer kommer att kosta, kolla te.x. upp hur mycket det kostade dig tidigare. Kan vara smart att byta abonnemangsform, man kanske inte vill känna sig begränsad, sen så kan det i slutändan vara billigare än med Kompis.

Jo, då måste det vara något åt goodwill hållet, men tycker att det är konstigt att mecernat
har skrivit fel och att de besvarade en fråga som gavs i kommentarsdfälltet att det ingåt 3000sms till alla/månaden.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Jo, då måste det vara något åt goodwill hållet, men tycker att det är konstigt att mecernat
har skrivit fel och att de besvarade en fråga som gavs i kommentarsdfälltet att det ingåt 3000sms till alla/månaden.

Jag har för mig (rätt osäker) att när jag beställde för ca en månad sedan iPhone 5 via mecenat så ingick det inte fria sms till annat nät än Comviq/Tele2 och detta var då med abonnemanget kompis.
Valde istället Volym Mellan för 389:-

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II