Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Svaret finns tre inlägg upp:

Tackar Missade det. Var inne på mobilen när jag skrev det så orkade inte läsa igenom tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Du kommer säkerligen behöva bunta ihop några oanvända kablar någonstans, så det kan behövas lite tålamod och planering att få det fint - med det behövs å andra sidan alltid i små chassin. Om du bara använder två lagringsenheter (och ett långt grafikkort) så rekommenderar vi att den tomma lagringsburen används som uppsamlingsplats för kablar, då blir det ganska enkelt prydligt

Jag tackar för tipset.

Blir nog så att jag satsar på en Integra R2 då.

Blir nog fint det

Permalänk
Medlem

Hej jag undrar om ni försämrade kvalitén på erat r3 chassi. Hade ett r2 chassi innan som kändes mycket stabilare i plåtarna och även fötterna.

Mitt gummi på mina fötter har börjat lossna och repar mitt golv. Finns det något ställe där man kan köpa nya fötter? Eller ev. få r2s fötter för dom var mycket mer välgjorda än på r3an.

Varför har ni tunnat ut plåtarna och bytt till ett mjukare material föressten? Spara in pengar? Är verkligen inte lika nöjd med mitt r3 som jag va med r2an.

Mvh nino

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av nino:

Hej jag undrar om ni försämrade kvalitén på erat r3 chassi. Hade ett r2 chassi innan som kändes mycket stabilare i plåtarna och även fötterna.

Mitt gummi på mina fötter har börjat lossna och repar mitt golv. Finns det något ställe där man kan köpa nya fötter? Eller ev. få r2s fötter för dom var mycket mer välgjorda än på r3an.

Varför har ni tunnat ut plåtarna och bytt till ett mjukare material föressten? Spara in pengar? Är verkligen inte lika nöjd med mitt r3 som jag va med r2an.

Mvh nino

Tjena,

Tråkigt att höra att du upplever en sådan kvalitetsförsämring. Plåttjockleken har varit samma för både R2 och R3; R3:an fick dock en annan, mer reptålig, lack, vilket orsakar en lite annan känsla i plåten. Även fötterna bör ha varit identiska, men tex olika temperaturer vid frakten kan ju ha påverkat limmet olika.

Jag vet inte riktigt hur vi har det med extra reservfötter, men kontakta supporten på support@fractal-design.com så kan de förhoppningsvis skicka ut nya till dig.

mvh,
Fractal Design

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Mycket trevligt. Måtte nu Fractal Design nappa på detta

Skickades från m.sweclockers.com

Har förfinat skissen lite. Fick släppa 140mm fläktarna i fronten för att ge mer plats åt nätagget. Samt göra den något större än tidigare, tror jag landade på 20Bx36,5Hx37,5D (mindre volym än prodigy utan handtag).

Tycker själv det skulle vara rätt fint. Under tusenlappen och jag tar en direkt.

Skisser

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

Har förfinat skissen lite. Fick släppa 140mm fläktarna i fronten för att ge mer plats åt nätagget. Samt göra den något större än tidigare, tror jag landade på 20Bx36,5Hx37,5D (mindre volym än prodigy utan handtag).

Tycker själv det skulle vara rätt fint. Under tusenlappen och jag tar en direkt.

Skisser

Mycket snygg, må jag säga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då en XL R2 dykt upp på Prisjakt så är det lätt att anta att en sån modell snart lanseras. Har ni några datum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomtebloss:

Hejsan, efter många om & men vågade jag tillslut byta ut mitt kvalités chassi Antec p182 till ett Fractel design XL eftersom jag ville ha ett större.

men jag är lite besviken på hårddiskdämpningen i detta chassit, man hör och känner nästan i hela borden hur skivorna snurrar i mekaniska hårddiskarna.

så vart det verkligen inte med mitt antec, och jag har inte spännt skruvarna alls hårt.

Någon som upplevt samma fenomen eller finns det någon lösning? bättre gummi dämpning mellan hårddiskarna och hållaren?

Har tre st mekaniska diskar som sitter längst ner mot fronten.

Vad har du för gammla tröskvärk till HDD?
Mina WD Black & Green låter ingen ting i någon av mina burkar från FD.
Däremot så är p183 & mini p180 de sämsta lådorna som jag har byggt i, p182 är väl i samma serie...

Edit: kom på att jag har en Velocirapptor i min R4, den hörs inte heller, Kan XL ha sämmre ljuddämpning?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Den vita fönstersidan till R4 (FD-AC-WND-DEF4-WH) finns inte på inet, men komplett får in den den 16:e november, stämmer det?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är väldigt intresserad av ett Define Mini R2. Jag har i dagsläget ett Silverstone TJ-08e som jag inte alls är nöjd med. Dålig passform, högljutt och dålig lösning för hårddiskar.

Jag har kollat lite nu på Define Mini och det verkar ju vara drömmarnas mATX-chassi. Men som vanligt så finns det alltid saker att förbättra och Define Mini är väl ganska gammalt om jag inte minns fel, så det känns som att det är dags för en upphottad version av chassit Gärna med 2 USB 3-portar i fronten, borttagen 5,25"-plats och en dörr som går att placera på vilken sida man vill med 270 graders vinkling

Så när kommer då Fractal Design Mini R2? Jag vill ju inte köpa ett Define Mini och sedan om en månad se att en ny version har kommit.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av altair4:

Då en XL R2 dykt upp på Prisjakt så är det lätt att anta att en sån modell snart lanseras. Har ni några datum?

Vi kan ej uttala oss om möjliga framtida produkter, det är först genom lanseringen som våra produkter blir officiella.

Skrivet av AMD_PERA:

Den vita fönstersidan till R4 (FD-AC-WND-DEF4-WH) finns inte på inet, men komplett får in den den 16:e november, stämmer det?

Tyvärr har vi inte fått in några beställningar från distributörer på denna panel, så den kommer troligtvis utgå ur sortimentent utan att produceras.

R4:an säljs ju nu även med panel från start, så antalet potentiella kunder för en extra sidopanel för den vita är ganska lågt; den svarta passar ju även Arc Midi, vilket ökar intresset.

Som det ser ut just nu har vi tyvärr ingen annan lösning för de med en vit R4 än att sälja och köpa en ny med fönster från start.

Skrivet av sQuille:

Hej!

Jag är väldigt intresserad av ett Define Mini R2. Jag har i dagsläget ett Silverstone TJ-08e som jag inte alls är nöjd med. Dålig passform, högljutt och dålig lösning för hårddiskar.

Jag har kollat lite nu på Define Mini och det verkar ju vara drömmarnas mATX-chassi. Men som vanligt så finns det alltid saker att förbättra och Define Mini är väl ganska gammalt om jag inte minns fel, så det känns som att det är dags för en upphottad version av chassit Gärna med 2 USB 3-portar i fronten, borttagen 5,25"-plats och en dörr som går att placera på vilken sida man vill med 270 graders vinkling

Så när kommer då Fractal Design Mini R2? Jag vill ju inte köpa ett Define Mini och sedan om en månad se att en ny version har kommit.

Vi är alltid ute efter att förbättra våra produkter, så att det så småningom kommer en ny revision av även Define Mini är inte orimligt - det kommer dock inte finnas någon sådan i handeln innan slutet på året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Tyvärr har vi inte fått in några beställningar från distributörer på denna panel, så den kommer troligtvis utgå ur sortimentent utan att produceras.

R4:an säljs ju nu även med panel från start, så antalet potentiella kunder för en extra sidopanel för den vita är ganska lågt; den svarta passar ju även Arc Midi, vilket ökar intresset.

Som det ser ut just nu har vi tyvärr ingen annan lösning för de med en vit R4 än att sälja och köpa en ny med fönster från start.

Vad tråkigt, jag köpte min vita R4 på Alina i Uppsala, För att de inte hade den svarta inne
Viste inte att det fanns R4 med fönsterpanel då.
Jag beställde precis fönstersidor till några av mina andra FD chassier, en vit R3, en svart R2 samt till min ena ARC, det var då jag upptäkte att ARC och Define R4 hade samma dörrsida men tyvärr så är ju Arc Svart.
Kommer det någon till Define mini, kanske eller blir det till nästa revision?
Stolt ägare till 7st Fractal Design Chassier.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fractal Design:

Vi kan ej uttala oss om möjliga framtida produkter, det är först genom lanseringen som våra produkter blir officiella.

---

Vi är alltid ute efter att förbättra våra produkter, så att det så småningom kommer en ny revision av även Define Mini är inte orimligt - det kommer dock inte finnas någon sådan i handeln innan slutet på året.

Är det bara jag som tycker att det ni skrev här är lite motsägelsefullt?
Först skriver ni ju att ni inte får uttala er om "möjliga framtida produkter" medan ni sedan skriver att det inte är omöjligt att det kommer ut en (R2) av Define mini.

Vad ni nu har för rutiner angående det här på FD har jag ju ingen aning om, men lite konsekventa kan ni ju gärna vara.

Min spåkula visar att det finns en stor chans att det kommer ett R2 (med tanke på det senare svaret som FD gav här)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Node 605

Någon som vet om en FD Newton R3 600w kommer att få plats i en node 605 eller kommer fläkten vara för stor för själva "hålet"??

Dålig formulering i mening
Visa signatur

Oh no! I dropped the lift key! / Team Rocket Grunt

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av SteveSullivan:

Någon som vet om en FD Newton R3 600w kommer att få plats i en node 605 eller kommer fläkten vara för stor för själva "hålet"??

Det går utmärkt. Fläkten (och gallret) på nätagget är visserligen något större än gallret på chassit, men det finns en liten luftspalt mellan chassivägg och PSU, så det kommer inte orsaka problem.

Permalänk

Hej fractal,

Jag har ett Define XL vars powerknapp har gått sönder, det vill säga den svarta plastbiten över brytaren (ena sidan av fästanordningen på undersidan gick sönder). Dessutom har jag ett behov av att erhålla en tumskruv likt de som håller fast sidoplåtarna på baksidan.

Har ni en mail som jag kan skicka mina adressuppgifter till för att få dessa?

Mvh

Permalänk

Vattenkylning

Jag vet att det frågas ofta om vattenkylning(ex h60) till Node 605, men om man använder ett mitx moderkort går det då att klämma in en färdig vattenkylning i platsen framför moderkortet??

Visa signatur

Oh no! I dropped the lift key! / Team Rocket Grunt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbreaker:

Hej fractal,

Jag har ett Define XL vars powerknapp har gått sönder, det vill säga den svarta plastbiten över brytaren (ena sidan av fästanordningen på undersidan gick sönder). Dessutom har jag ett behov av att erhålla en tumskruv likt de som håller fast sidoplåtarna på baksidan.

Har ni en mail som jag kan skicka mina adressuppgifter till för att få dessa?

Mvh

Gissar på support@fractal-design.com

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Hej Fractal.

Tänkte lämna lite feedback:
Jag köpte nyligen ett Arc mini som jag är förhållandevis nöjd med, chassit är snyggt och plåtdetaljerna känns rejäla och internt funkar den riktigt bra, även om plasten känns väldigt plastig på sina ställen. Det som förstör upplevelsen mest är den riktigt plastiga och sunkiga "knapp och uttags"-panelen i toppen, On-knappen är väldigt plastig och har ingen bra känsla alls, kombinationen röd och blå LED är inte jättevacker, samt att USB-jacken sitter inte sitter rakt i sina urtag.

Annat trevligt med chassit är att jag utan problem får in höga minnen tillsammans med en Corsair Hydro H100i (dubbelradiator samt tillhörande fläktar), och att ett Gigabyte GTX670 Windforce går precis in.

Oavsett så gillar jag designen på era chassin, keep on the good work!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Måste dyka in och ge lite beröm till er på Fractal Design

Skickade in en RMA på två fläktar vid lunchtid och får svar från er inom 3 timmar där ni löser min RMA helt utan krångel och problem.
Är väldigt nöjd med ert hanterande av det här ärendet. Tänk om det vore så här lätt alla gånger.
Tackar!

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Willbreaker:

Hej fractal,

Jag har ett Define XL vars powerknapp har gått sönder, det vill säga den svarta plastbiten över brytaren (ena sidan av fästanordningen på undersidan gick sönder). Dessutom har jag ett behov av att erhålla en tumskruv likt de som håller fast sidoplåtarna på baksidan.

Har ni en mail som jag kan skicka mina adressuppgifter till för att få dessa?

Mvh

Som Mocka skrev, support@fractal-design.com

Skrivet av SteveSullivan:

Jag vet att det frågas ofta om vattenkylning(ex h60) till Node 605, men om man använder ett mitx moderkort går det då att klämma in en färdig vattenkylning i platsen framför moderkortet??

Kommer tyvärr fungera ganska dåligt - radiatorn slår i fläktkontrollern och fläkten slår i kortläsaren. Båda går visserligen att skruva bort, då det är inte helt omöjligt.

Skrivet av 13th.Marine:

Hej Fractal.

Tänkte lämna lite feedback:
Jag köpte nyligen ett Arc mini som jag är förhållandevis nöjd med, chassit är snyggt och plåtdetaljerna känns rejäla och internt funkar den riktigt bra, även om plasten känns väldigt plastig på sina ställen. Det som förstör upplevelsen mest är den riktigt plastiga och sunkiga "knapp och uttags"-panelen i toppen, On-knappen är väldigt plastig och har ingen bra känsla alls, kombinationen röd och blå LED är inte jättevacker, samt att USB-jacken sitter inte sitter rakt i sina urtag.

Annat trevligt med chassit är att jag utan problem får in höga minnen tillsammans med en Corsair Hydro H100i (dubbelradiator samt tillhörande fläktar), och att ett Gigabyte GTX670 Windforce går precis in.

Oavsett så gillar jag designen på era chassin, keep on the good work!

Tack för din feedback!

Skrivet av muf3:

Måste dyka in och ge lite beröm till er på Fractal Design

Skickade in en RMA på två fläktar vid lunchtid och får svar från er inom 3 timmar där ni löser min RMA helt utan krångel och problem.
Är väldigt nöjd med ert hanterande av det här ärendet. Tänk om det vore så här lätt alla gånger.
Tackar!

Kul att höra!

Permalänk

Hej!

Köpte förra veckan ett Define R4 (fönster modellen) från Inet.se, har sedan tidigare ett Arc midi och vill få ner ljudnivån lite. Mycket trevligt chassi att bygga i förutom 2 mindre anm:

1: Får ej plats med dubbelradd i taket om man inte använder LP minnen

2: När jag skulle montera mitt psu (HX1000) så tog topparna i från nitarna så att det inte gick att skruva fast (nitarna längst bak på botten) Var tvungen att fila ner dem för att kunna montera agget. Kanske bara mitt chassi som är/var så, men värt att ta en titt på kanske.

Är i övrigt mycket nöjd med produkter från Er, keep up the good work!!!

Mvh Danne

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Passar en Corsair H100i att montera i ett Define R3 ? Utan att göra några egna hål dvs?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | CPU: i7 2600k Kylare: Corsair H100i | Moderkort: Asus Maximus IV Gene-Z | Minne: Corsair Vengance 8GB 1600Mhz | GPU: EVGA GTX780 SC | PSU: Corsair AX 850w | HDD1: Corsair Force GT 120gb | HDD2: 2TB WD Green | HDD3: Samsung 840 256gb | HDD:4 Samsung 1TB | Skärm: Dell U2311H IPS

Permalänk
Entusiast

Bland alla frågor vill jag passa på att lägga in ett stort tack för hjälpen med ett reklamationsfall med CDON. De vägrade följa konsumentköplagen med blandade konstiga undanflykter men som tur var räddade Jonas på Fractal Design julen åt mig med ett välriktat mail. Tack så hemskt mycket.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Köpte ett fractal define r4 i söndags från cdon och fick den på tisdag. Lådan som chassit kom i var inte skadat. Köpte chassiet för det skulle vara lätt att montera i. Tyvärr blev det en riktigt besvikelse. Sidopanelen på vänster sida sett framifrån satt enormt hårt. Skruvarna krävdes att jag använde verktyg för att få ut, anledningen var att de var både hårt och snett i skruvade. Sedan när jag försökte ta av sidan behövde jag ta i allt vad jag kunde för att skjutsa panelen och öppna chassit(två händer).

Har försökt att få på och av sidopanelen flera gånger nu, och visst går det, MEN det är riktigt trögt. Sidopanelen glider inte in utan måste tvingas på plats med våld. När man försöker skruva i skruvarna för att "låsa"sidan (som om den inte sitter fast av sig själv) så måsta man trycka på chassit för att få skruvhålen att överlappa. Har även försökt byta och använda andra sidans panel men även här strular det. Det verkar alltså som att problemet har att göra med huvuddelen av chassit och inte sidopanelerna. Problemet kan bero på att chassits tak sviktar vid bortre fläktplatsen.

Värt att notera är att andra sidan av chassit går lätt att få av och på, även skruvarna skruvas lätt in och ut.

För övrigt så har den vita färgen innuti chassit delvis flagnat vid expasionsportarna. T.ex. verkar det som att färgen inte hunnit torka innan skruvarna skruvades fast. Anledningen är att färg hänger med när man lossar på skruvarna.

Jag har inte kontaktat cdon än på grund utav att jag förstår som de tar relativt lång tid på sig, speciellt nu under jultider. Chassit fungerar men är verkligen inte i topp kvalitet. Därför rådfrågar jag er vad jag borde göra. Vill helst om möjlighet att få klart allt innan jul!

Permalänk
Skrivet av Burain:

Köpte ett fractal define r4 i söndags från cdon och fick den på tisdag. Lådan som chassit kom i var inte skadat. Köpte chassiet för det skulle vara lätt att montera i. Tyvärr blev det en riktigt besvikelse. Sidopanelen på vänster sida sett framifrån satt enormt hårt. Skruvarna krävdes att jag använde verktyg för att få ut, anledningen var att de var både hårt och snett i skruvade. Sedan när jag försökte ta av sidan behövde jag ta i allt vad jag kunde för att skjutsa panelen och öppna chassit(två händer).

Har försökt att få på och av sidopanelen flera gånger nu, och visst går det, MEN det är riktigt trögt. Sidopanelen glider inte in utan måste tvingas på plats med våld. När man försöker skruva i skruvarna för att "låsa"sidan (som om den inte sitter fast av sig själv) så måsta man trycka på chassit för att få skruvhålen att överlappa. Har även försökt byta och använda andra sidans panel men även här strular det. Det verkar alltså som att problemet har att göra med huvuddelen av chassit och inte sidopanelerna. Problemet kan bero på att chassits tak sviktar vid bortre fläktplatsen.

Värt att notera är att andra sidan av chassit går lätt att få av och på, även skruvarna skruvas lätt in och ut.

För övrigt så har den vita färgen innuti chassit delvis flagnat vid expasionsportarna. T.ex. verkar det som att färgen inte hunnit torka innan skruvarna skruvades fast. Anledningen är att färg hänger med när man lossar på skruvarna.

Jag har inte kontaktat cdon än på grund utav att jag förstår som de tar relativt lång tid på sig, speciellt nu under jultider. Chassit fungerar men är verkligen inte i topp kvalitet. Därför rådfrågar jag er vad jag borde göra. Vill helst om möjlighet att få klart allt innan jul!

Maila direkt till fractal, dom kommer hjälpa dig rätt fort.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av igor123:

Tjenare!

Passar en Corsair H100i att montera i ett Define R3 ? Utan att göra några egna hål dvs?

Du måste tyvärr borra själv för att kunna montera H100i

Mvh,
Fractal Design

Permalänk
Medlem

Precis monterat min första R4a. Har tidigare monterat flera R3or.

+

  • Utrymmet bak gör stor skillnad.

  • Resetknappens position.

  • Slippa sladdriga gummipackningar som lossnar

-

  • Saknades en skruv för nedre delen av övre hårddiskburen

  • Plåten ovanpå chassiet flexar mycket nu pga ökade ytan.

  • Fortfarande lika svårt att få fast blurayläsare, utan att fippla 7 minuter så att skruvhålen hamnar i bra position.

Förslag till förbättring

  • Varför inte göra så man kan vända på hårddiskburen 180 grader, dvs ta ut diskarna bakifrån?

  • För oss som har lite utrymme mellan SLI och hårddiskburen (när den är normalmonterad) vore det nice att kunna montera en 120mm fläkt i buren eller liknande som blåser mellan korten.

  • Snålt med viktiga extraskruvar. Lätt hänt att 1 st går sönder eller som i mitt fall saknas vid leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Hej!

Jag är väldigt intresserad av ett Define Mini R2. Jag har i dagsläget ett Silverstone TJ-08e som jag inte alls är nöjd med. Dålig passform, högljutt och dålig lösning för hårddiskar.

Jag har kollat lite nu på Define Mini och det verkar ju vara drömmarnas mATX-chassi. Men som vanligt så finns det alltid saker att förbättra och Define Mini är väl ganska gammalt om jag inte minns fel, så det känns som att det är dags för en upphottad version av chassit Gärna med 2 USB 3-portar i fronten, borttagen 5,25"-plats och en dörr som går att placera på vilken sida man vill med 270 graders vinkling

Så när kommer då Fractal Design Mini R2? Jag vill ju inte köpa ett Define Mini och sedan om en månad se att en ny version har kommit.

Är inne på exakt samma spår som dig. Har väntat lännnge nu i hopp om att få en ny version av detta chassi men ingen har dykt upp än. Får hoppas det dyker upp en efter Jul!!!

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Skrivet av Lannzy:

Är inne på exakt samma spår som dig. Har väntat lännnge nu i hopp om att få en ny version av detta chassi men ingen har dykt upp än. Får hoppas det dyker upp en efter Jul!!!

XL version 2 har ju dykt upp, så borde inte vara långt borta (om det chassit säljer bra vid säga).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar