Permalänk

Bästa Ruter till Telenor 4G

Hej

Har just skaffat en 4G från Telenor

Men för att fler i hushållet ska kunna använda det samtidigt så behövs en BRA ruter det finns lite trådar om det men en hel del nytt har tillkommit

Så min fråga Vilka är Bäst ! pris inte viktigt Prestanda det viktigaste !

Tusen Tack för Råd !

Permalänk
Skrivet av macsåklart:

Hej

Har just skaffat en 4G från Telenor

Men för att fler i hushållet ska kunna använda det samtidigt så behövs en BRA ruter det finns lite trådar om det men en hel del nytt har tillkommit

Så min fråga Vilka är Bäst ! pris inte viktigt Prestanda det viktigaste !

Tusen Tack för Råd !

Kom just från Kjell & Company. Dom har en router för
strax över 1 000 kr. Bäst i test enligt PC för Alla.
http://www.inet.se/produkt/5401607/dovado-4gr-3g-4g-router

Permalänk

Hej Gammal man ( rätt gammal själv ! den värkar kanon !

Permalänk
Skrivet av macsåklart:

Hej Gammal man ( rätt gammal själv ! den värkar kanon !

Kanske ändå bättre förslag. Telenor erbjuder 80 Mbit för 349 kr per månad inklusive
en värstingrouter.
http://www.telenor.se/privat/mobilt-bredband/4g-premium.html
http://www.telenor.se/privat/hemmalosningar/bredband-stor.htm...

Telia klarar bara 40 Mbit för 299 kr/månad där jag bor.

Permalänk

Jag har kört på Dovado routern senaste året. Den funkar kanon, aldrig nåt strul.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Inaktiv

Kör också Dovado routern. Nu utan 3G eller 4G iofs men den fungerade bra då som nu matad med kabel.

Enda problem jag har med den routern är att ändrar du nått så måste man starta om routern så configgen läses in. Ett smärre problem men ack så störande när man ändrar nått litet.

Permalänk

Det låter som Dovado är vad som sökes !

Har haft den lilla dongeln i 2 dagar nu ! är det normalt att hela tiden ligga på 65- 78 Mbit ner ?
Bor Centralt Gågatan på stan i V-ås sitter en 4G mast på Skrapan huset mitt emot ( Flax )

Permalänk
Medlem

Ibland kommer man upp i den hastigheten beroende på vart man befinner sig och vid viss tidpunkt samt att större städer går det lite snabbare. Medel hastigheten för min del ligger på 20 ner och 5 upp med Telenor vilket jag tycker är helt okej. Fungerar för mina behov. Kör enbart dongel.

Permalänk
Inaktiv

Jo hade 80MBit/s när jag testa på dagen och ca 50MBit/s när jag testa hastigheten efter arbetstid. Så helt klart beroende på hur många som är och surfar samtidigt. Fick ut 80MBit/s när routern stog i fönstret, så en bra placering gör mycket också.

Permalänk
Medlem

tänk på att de sänker din hastighet till 0.5 mbit om du använt mer än 100GB de senaste 30 dagarna. det är inte mycket. lite över 3 gb per dag

Visa signatur

i7-950 @ 4Ghz | XFX 6950 @ 915 MHz CF 1.2V | Corsair AX 750W | Asus Sabertooth X58 | SSD Intel 520 180GB | Corsair XMS3 18GB 1600Mhz DDR3 | Fractal Design R3 | 4x Western Digital Green Power 2TB

Permalänk
Skrivet av Bobbles:

tänk på att de sänker din hastighet till 0.5 mbit om du använt mer än 100GB de senaste 30 dagarna. det är inte mycket. lite över 3 gb per dag

Som jag ser enda Nackdelen med 4G men Telenor har haft på Tapeten att höja till 300GB / 30d Hoppas det är SNART !