Radeno HD7970 från Komplett, retur efter 8 månader

Permalänk
Medlem

Radeno HD7970 från Komplett, retur efter 8 månader

Hej!

Har haft ett XFX Radeon HD7970 Black Edition i ca. 8 månader. Vid ca. 80-85 grader stänger det ner sig och meddelandet "Grafikdrivrutinen har återställts" visas. Efter mycket tester och uppdateringar av mjukvara har jag nu skapat en returanmälan av kortet.

Dock är inte exakt den modellen jag köpte kvar i Kompletts sortiment. Jag antar att jag då kommer få ett kort som är likvärdigt mitt kort i prestanda? När jag köpte det kostade kortet 5300 kr. Får jag ta ett kort för samma pris, eller kommer jag få ett som de anser vara likvärdigt i prestanda?

Har hört mycket om att Komplett är svåra att handskas med när det kommer till returer av defekta datorkomponenter.

Frågar här eftersom jag hoppas att någon med erfarenhet av samma situation kanske har ett bra svar Om jag frågar Komplett får jag säkert ett partiskt och förskönat svar.

Permalänk
Medlem

ingen aning hur komplett kommer göra men hade det varit jag som du skickade till så hade jag skickat det på lagning/testning och funkar det så gör jag inget, och du har ju som sakt haft det i 8 månader?

eller så simpelt som att du har dam i datorn eller dålig luft flöde?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Skrivet av Adddeeee:

Hej!

Har haft ett XFX Radeon HD7970 Black Edition i ca. 8 månader. Vid ca. 80-85 grader stänger det ner sig och meddelandet "Grafikdrivrutinen har återställts" visas. Efter mycket tester och uppdateringar av mjukvara har jag nu skapat en returanmälan av kortet.

Dock är inte exakt den modellen jag köpte kvar i Kompletts sortiment. Jag antar att jag då kommer få ett kort som är likvärdigt mitt kort i prestanda? När jag köpte det kostade kortet 5300 kr. Får jag ta ett kort för samma pris, eller kommer jag få ett som de anser vara likvärdigt i prestanda?

Har hört mycket om att Komplett är svåra att handskas med när det kommer till returer av defekta datorkomponenter.

Frågar här eftersom jag hoppas att någon med erfarenhet av samma situation kanske har ett bra svar Om jag frågar Komplett får jag säkert ett partiskt och förskönat svar.

Du har inte rätt till kompensation motsvarande 5300kr. Antingen får du ett nytt 7970 eller varor som motsvarar vad ett 7970 kostar idag.
Det är inte "sniket" av komplett utan "rimligt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irrationell:

Du har inte rätt till kompensation motsvarande 5300kr. Antingen får du ett nytt 7970 eller varor som motsvarar vad ett 7970 kostar idag.
Det är inte "sniket" av komplett utan "rimligt".

Absolut. Rationellt om inte annat.

Men då löser det sig nog då!

Permalänk
Medlem

9. Garanti

9.1 Våra produkter levereras med de garantier som tillverkare eller leverantörer erbjuder oss. Innebörden är i första hand reparation om din produkt går sönder. Går produkten inte att reparera byts den mot en likvärdig produkt. Du kan som kund inte åberopa någon ytterligare produktgaranti från Komplett. Garantin överlåts till en eventuell andra hands köpare vilket innebär att du som köpt en produkt i andra hand kan få produkten reparerad hos oss.

9.2 Handlar du som privatperson och har du som ursprungskund rätt att reklamera din produkt inom 3 år från den dagen du mottog den.

9.3 Förbrukningsvaror som batterier, bläckpatroner och toners lämnas normalt 6 månaders garanti om inget annat anges på produktsidan.

9.4 Näringsidkare har ej rätt att åberopa reklamation efter garantitiden.

9.5 Serienumret måste vara intakt för att garantin skall gälla.

9.6 Kom ihåg att skador uppkomna pga för mycket damm i datorn förverkar garantin och reklamationsrätten. Vår rekommendation är att inte låta datorn stå på golvet utan att hänga upp den under skrivbordet. Gör rent den några gånger per år genom luft på burk och öka på så sätt datorns livslängd.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Du kommer få ett likvärdigt och då lär det bli denna dom skickar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=660800#extra

Har själv erfarenhet av detta från Komplett och jag fick då ett grafikkort ifrån nästa generation som var mycket snabbare men kostade hälften av vad jag gett men jag var nöjd iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olirc:

Du kommer få ett likvärdigt och då lär det bli denna dom skickar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=660800#extra

Har själv erfarenhet av detta från Komplett och jag fick då ett grafikkort ifrån nästa generation som var mycket snabbare men kostade hälften av vad jag gett men jag var nöjd iaf.

Tack så mycket minns du hur länge du fick vänta på ett svar/en ny produkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adddeeee:

Tack så mycket minns du hur länge du fick vänta på ett svar/en ny produkt?

Gick ganska snabbt, tror det tog allt som allt 14 dgr från insändandet av det defekta grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com