Hur får jag DayZ att funka?

Permalänk
Medlem

Hur får jag DayZ att funka?

Har installerat arma 2 nu och arrowhead men fattar inte riktigt vad jag ska göra nu. Googlar och det verkar finnas 100 tals sätt att fixa det på?

Skulle vara fint om någon sa ett legit sätt hur jag kan fixa det så jag äntligen kan lira det!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar dayz commander, där kan du ladda ner modden o det du behöver

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Lättaste sättet är att ladda ner PlaySix eller DayZ Commander, finns massa guider och sedan bara köra på, de sköter det mesta med updates m.m. åt dig

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ladda ner DayZcommander. Gå in på DayZcommander och ladda ner DayZ-modden samt arma2oa beta samt andra maps om du är intresserad av det.

http://www.dayzcommander.com/

Sen har du en serverbrowser i DayZcommander som du kan använda för att joina servrar men du kan även använda ingamebrowsern.

Edit: Ser att jag uppenbarligen inte var först , Godnatt hursomhelst

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

En till viktig fråga: ÄR det någon skillnad? om jag kör med playsix, kan jag lira med folk som har dazycommander?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Ladda ner DayZcommander. Gå in på DayZcommander och ladda ner DayZ-modden samt arma2oa beta samt andra maps om du är intresserad av det.

http://www.dayzcommander.com/

Sen har du en serverbrowser i DayZcommander som du kan använda för att joina servrar men du kan även använda ingamebrowsern.

Edit: Ser att jag uppenbarligen inte var först , Godnatt hursomhelst

ahh nice. flera maps?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

ahh nice. flera maps?

Ja, det finns några olika. Ja, det spelar ingen roll vilket program man kör

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

kommer väl snart att komma som standalone ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

kommer väl snart att komma som standalone ?

Yes, skulle komma ut innan års skiftet.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimaro:

Yes, skulle komma ut innan års skiftet.

vad är det för speciellt med det om man redan har spelet?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Man blir antagligen tvungen o köpa standalone versionen om man inte vill fortsätta spela samma gamla version hela tiden. Pengar in till utvecklaren och förhoppningsvis en mycket stabilare upplevelse. Jag fattar inte att man väljer Arma2 som bas till en mod. Jag menar ett ganska dåligt spel med en mycket dålig och buggig grafikmotor tillför ju inte mycket gott till ett så kul koncept som DayZ

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Man blir antagligen tvungen o köpa standalone versionen om man inte vill fortsätta spela samma gamla version hela tiden. Pengar in till utvecklaren och förhoppningsvis en mycket stabilare upplevelse. Jag fattar inte att man väljer Arma2 som bas till en mod. Jag menar ett ganska dåligt spel med en mycket dålig och buggig grafikmotor tillför ju inte mycket gott till ett så kul koncept som DayZ

arma 3 borde ha zzombie mod

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Dayzcommander funkar itne för mig, så använde PLay with six

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Standalonen ska komma ut innan årskiftet som någon skrev, anledningen till standalone är att dom kan göra allt som dom vill (nästan iallafall)
Kommer tyvär vara samma standard map (chernarus) som orginal på den med, fast den kommer vara uppdaterad, men efterssom Rocket vill ha en DayZ community så supportar han custom maps hade han skrivit någonstans, så troligtvis kommer alla kartor till dayz modden funka till dayz spelet
det kommer köra minecraft modellen också, billigt och uppdateras "konstant" (inte bara 1 release sen buggfixar)

men rekomenderar även jag DayZCommander

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Standalonen ska komma ut innan årskiftet som någon skrev, anledningen till standalone är att dom kan göra allt som dom vill (nästan iallafall)
Kommer tyvär vara samma standard map (chernarus) som orginal på den med, fast den kommer vara uppdaterad, men efterssom Rocket vill ha en DayZ community så supportar han custom maps hade han skrivit någonstans, så troligtvis kommer alla kartor till dayz modden funka till dayz spelet
det kommer köra minecraft modellen också, billigt och uppdateras "konstant" (inte bara 1 release sen buggfixar)

men rekomenderar även jag DayZCommander

det jag tycker dom borde fixa asap är hur zombisarna springer. stör mig lite halvt på att de ska springa i circlar innan dom kommer till dig men annars så är det gutt (Y)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

det jag tycker dom borde fixa asap är hur zombisarna springer. stör mig lite halvt på att de ska springa i circlar innan dom kommer till dig men annars så är det gutt (Y)

det är för att även ifall du springer rakt på mot en zombie så är den inställd på at jaga dig, och jaga dig gör den genom att springa bakom dig

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

det jag tycker dom borde fixa asap är hur zombisarna springer. stör mig lite halvt på att de ska springa i circlar innan dom kommer till dig men annars så är det gutt (Y)

Mitt problem med hur zombierna springer börjar inte förrän de faktiskt är framme vid en. Jag vet inte hur många gånger jag skjutit ett hagelskott rätt ut i tomma luften eftersom jag väntat lite för länge med skottet eftersom jag vill ha zombien nära så jag absolut inte kan missa.. yeah right. När den är cirka 1-2 meter ifrån mig så teleporterar den sig mer eller mindre till min sida. Precis i kanten av skärmen!

Jag skulle kunna hata på zombierna i DayZ en heeel dag men jag ska försöka låta bli. Dom är helt enkelt så buggiga att dom knappt klarar av att fylla sitt syfte. Vet inte om ni kollat nåt på Sidestrafes videos på Youtube? Han klagar på zombierna från dag ett han spelar det. O han var en av dom första som började göra gameplay videos av DayZ. I ett alpha stadie brukar man ju se till att kärnan i spelet fungerar bra innan man börjar addera funktioner. Inte i DayZ verkar det som.. Att det efter nåt år eller så inte gjorts nånting åt zombierna är i mina ögon ett tecken på att devs inte bryr sig eller inte kan laga det..

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

arma 3 borde ha zzombie mod

Kanske, men inte Dayz? Det finns ju en anledning till varför det blir stand alone! (:

Skrivet av KRQKAN:

Dayzcommander funkar itne för mig, så använde PLay with six

Kör du genom steam eller "original"? Kör du genom steam o Dayz commander så ska du inte klicka i "starta genom steam" om du har gjort det (i menyn du uppdaterar/tankar modden) för då verkar det inte fungera som det ska.

Jag kör själv med Dayz commander.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Kanske, men inte Dayz? Det finns ju en anledning till varför det blir stand alone! (:

Kör du genom steam eller "original"? Kör du genom steam o Dayz commander så ska du inte klicka i "starta genom steam" om du har gjort det (i menyn du uppdaterar/tankar modden) för då verkar det inte fungera som det ska.

Jag kör själv med Dayz commander.

Kör steam, men har inte kollat om jag startar det genom steam.

Tack för tipset!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Kanske, men inte Dayz? Det finns ju en anledning till varför det blir stand alone! (:.

jo men tänkt arma 3 med zombies precis som dayz... dregel...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP