SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk

Bara för att ni tror att ni är analfabetiskt lagda, så betyder det inte att ni är det.

Mitt bidrag kunde lika gärna en liten femåring ha skrivit. Svårare än så ska inte ett julrim vara tycker jag.
""Asus uppgraderingspaket är både hårt och platt,
Öppnar du det så kommer du av ren lycka få fnatt"
"

Ju enfaldigare desto bättre, ingen orkar sitta och läsa en jävla novellsamling innan man öppnar upp sitt paket och ser till sin besvikelse att det är ett par träliga strumpor.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk

Suck.. måste vara inne på fb før att kunna deltaga. Tyvärr blokkat på føretagets internet.
Kan ni inte gøra en motsv. julkalender før oss utan tillgång till facebook?

Permalänk
Medlem

Det var ju inte helt enkelt att rimma på tycker jag.. Men jag försökte iaf.

Citat:

Jag har uppdaterat min gaming hörna med kravallstaket, bara för att få tid för mig själv och mitt Asus Uppgraderingspaket!

Permalänk

Haha folk verkar ju inte hata rimstugan.se i denna tävling..

http://hem.bredband.net/Nostie/rimma.jpg

Visa signatur
Permalänk

hm, varför får jag en pop-up där det står "Ett fel uppstod (E3)" när jag använder chrome och försöker skicka in mitt bidrag?

EDIT: Fick visst vara lite envis så funkade det

Permalänk

Inte helt fel julklapp om man skulle vinna^^

Permalänk
Medlem

RIM?! Min enda svaghet!

Permalänk

Inskickat! Kul tävling för mig personligen (gillar att formulera mig), och Facebook har jag.

Glad första advent alla!

Permalänk
Medlem

EDIT: Kan man redigera sitt svar? Jag tror jag missuppfattade frågan lite...

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Tips för större chans av vinst:

När ni ska dela julkalendern, ställ in så att bara ni kan se den. Därav blir det mindre personer som kommer se det på din tidslinje och då blir det mindre deltagande!

EDIT: Kan man redigera sitt svar? Jag tror jag missuppfattade frågan lite...

Måste man dela del för att vara med och tävla? Inte läst någonstans..

Permalänk
Skrivet av AnnoyingIB:

Tips för större chans av vinst:

När ni ska dela julkalendern, ställ in så att bara ni kan se den. Därav blir det mindre personer som kommer se det på din tidslinje och då blir det mindre deltagande!

EDIT: Kan man redigera sitt svar? Jag tror jag missuppfattade frågan lite...

Men man behöver ju inte dela om man inte vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggan:

Måste man dela del för att vara med och tävla? Inte läst någonstans..

Skrivet av crille631:

Men man behöver ju inte dela om man inte vill.

Haha oj, eftersom det bara fanns "Dela" och "Avbryt" som alternativ så trodde jag att man behövde det. Ska redigera inlägget nu

Visa signatur

C>++

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Så mycket gnäll om facebook, vill ni inte vara med så är det ingen som tvingar er.

Vad är starkast? Er girighet eller era moraliska principer?

Mina moraliska principer är starkast. Facebook suger.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Inaktiv

lol vad gör man om man inte får plats med sitt rim på "svar" på sweclockers facebook sida?

föresten hur långt får det vara? står inte

mvh// Peterpanik

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, måste det stå "ASUS uppgraderingspaket" eller kan det stå något som "uppgraderingspaket från ASUS"?

Permalänk

Tycker ju det här är helt fricking awesume om man jämför med komplett's kalender som dagens vinst är en logitech boombox

Permalänk
Medlem

Man måste ha Facebook + man måste "Gilla" för att få vara med på SWECLOCKERS tävling? O_o
Jag tycker www.sweclockers.com är en ganska schysst sida. Varför inte hosta tävlingen där? Bara en idé.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med en liten julkalenders tävling men facebook är något som borde förpassas till dom sälla jaktmarkerna...

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Haha, kul att se så många som är med på det här! Dock förminskar det mina chanser att vinna då jag är otroligt dålig på rim När får man reda på vinnaren?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Rolig tävling!
Ska bli kul att läsa vinnar rimmen, fast hoppas att jag redan har läst det

Skrivet av Valvar:

"Eftersom Google är onda, så är det okej att bli våldtagen av Facebook"

För övrigt använder jag inga av Googles produkter. Firefox och DuckDuckGo är det som gäller.

som otaliga andra sagt: väldigt synd. Jag tar väl och sätter på adblock på swec igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, du använder misnt tre Google produkter.

  1. Google Safebrowsing (från google, inbyggt i firefox).

  2. Google Ads (finns över allt)

  3. Google Analytics (används av väldigt många hemsidor)

Så.. Du är nog ganska kartlagd av google även om du inte visste om det.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Snabb fråga, måste det stå "ASUS uppgraderingspaket" eller kan det stå något som "uppgraderingspaket från ASUS"?

Jag uppfattade det som att det måste stå: asus uppgraderingspaket, men jag kan ha fel

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

"Med ASUS uppgraderingspaket blir din dator riktigt fet"
Sen har jag en någon kan ta om dom vill "Med asus uppgraderingspaket blir din dator riktigt het"

Permalänk
Medlem

Hur vet man att bidraget man sänt in verkligen kommer in?, man måste väl inte dela på sin logg eller?
Jag trodde det skulle komma ett bekräftelse mail, men något sådan har inte dykt upp.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Krav på facebook? Tsk.

Jag hoppas dessutom att SweC själva håller sig till reglerna detta år. Förra årets finalvinst den 24:e i julkalendern togs ju hem av någon som skrev en förbenad julsaga trots instruktioner om rim. Att SweC därefter valde att inte bemöta kritiken är minst lika illa.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Citat:

Med detta i din låda
är din dator inte längre seg som kåda
Jag är ingen vidare poet
Men visst är hon en riktig skönhet
God Jul önskar en get
Ett ASUS uppgraderingspaket

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

"Med ASUS uppgraderingspaket blir din dator riktigt fet"
Sen har jag en någon kan ta om dom vill "Med asus uppgraderingspaket blir din dator riktigt het"

Det där rimmar ju inte ens.
Säger du paket och sen fet/het efter så låter det helt konstigt, iallafall imo.

Skrivet av _Skalman:

Hur vet man att bidraget man sänt in verkligen kommer in?, man måste väl inte dela på sin logg eller?
Jag trodde det skulle komma ett bekräftelse mail, men något sådan har inte dykt upp.

Jag fick en "tack för din medverkan"-popup när jag hade skickat in det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Skulle aldrig frivilligt utsätta mig för den massiva personliga övervakning ett facebook konto innebär.
Dock trevligt för de som är med.

Vore bättre om det krävdes Sweclockers konto istället (och då inte ett nyskapat bara för att man kan få presenter..).

Den massiva personliga övervakningen? De har bara tillgång till det du väljer att skriva om dig själv. Vill du inte att hela världen ska veta något om dig så skriv det inte på internet över huvud taget. Dessutom är saker som namn och adress sånt som går att hitta på eniro ändå.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag fick en "tack för din medverkan"-popup när jag hade skickat in det.

Okej, jo det fick jag också, men jag har lyckats sända in 2 st, undrar om det är den senaste eller om båda räknas eller hur det är?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Lovar att dom som vinner inte ens är i närheten av nördar, sitter hemma i sin studentlägenhet på en laptop, och vinner för dom är bra på att skriva rim liksom.. makes no sense, visst ASUS står för delarna och vill ha ett "Rim", men det passar verkligeninte in i SweClockers Jultävling.

Jo det är helt bisarrt att de vill ha julrim i en jultävling.
Och hur tänkte de när de gjorde en tävling, som är lika för alla, istället för en frågetävling för extrema entusiaster? Tvi!

Hva, ironi? Nae då!
Glad första december på dig surputt!

Skrivet av _Skalman:

Hur vet man att bidraget man sänt in verkligen kommer in?, man måste väl inte dela på sin logg eller?
Jag trodde det skulle komma ett bekräftelse mail, men något sådan har inte dykt upp.

Jag är också lite nojig över om mitt kom in eller inte. Någon form av bekräftelse fick man inte direkt. Och att man kan skicka in flera gånger, tror jag, känns bara knas och gör mig ännu mer osäker

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Okej, jo det fick jag också, men jag har lyckats sända in 2 st, undrar om det är den senaste eller om båda räknas eller hur det är?

Du blir diskad, mohahaha!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.