Speldagbok: Diablo 2 Paladin - Hardcore [Död, A1 Hell, lvl 76]

Permalänk
Hedersmedlem

Speldagbok: Diablo 2 Paladin - Hardcore [Död, A1 Hell, lvl 76]

Tjena.

Tog nyss upp Diablo 2 igen efter en tids paus, och tänkte därför fortsätta mot det eviga och allsmäktiga målet med spelet, målens mål;

Mål: Besegra spelet på hardcore-mode
Hardcore mode vet nog de flesta vad det är; Ett liv. Dör man, är allting förlorat för alltid.

Tidigare meriter:

Frost-paladin: lvl 70, A1 Hell, Baneman: Corpsefire
Lignting-sorc: lvl 64, A3 Nightmare, Baneman: Mephisto

Anyways, here goes;

Introduktion, taktik;

Valet av karaktär den här gången faller än en gång på Paladin. Detta då det är en stark defensiv karaktär som inte kräver extremt mycket gear för att vara användbar och göra mycket skada. Nackdelen är att han är melee, men det får jag leva med. Valet av talents denna gången kommer att inrikta sig på en spell: Holy Shock. Denna aura ger mig extremt hög lightning damage på varje attack, vilket i teorin ska förinta fienden. Kombinerat med denna ska jag ha ett antal poäng i Zeal, vilket kommer ge mig ruskigt hög attack speed. Passar bra med hög lightning-damage på varje attack då, amirite? Det är iallafall planen. Senare tillkommer även Holy Shield för livsviktig defense och block.

Skillträdet planerat:

från diablofans skill calculator.

Den här dagboken har flera syften, bland annat att dokumentera detta försöket, så att jag senare kan gå tillbaka och läsa misstag / idéer till senare försök. Men även att visa och hjälpa i hur man spelar Hardcore, det enda spelsättet som är intressant i Diablospelen.

Har ni några frågor eller kommentarer så tveka inte att posta dem!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 1:

Eftersom jag spelar singleplayer har jag lite fördelar. Börjar därför med kommandot /players 8 vilket sätter antalet spelare på game:et till 8, vilket gör mobsen mycket tuffare, samt att de ger mer XP. Börjar så sakteligen grinda mig igenom questsen i A1. Poängen hamnar i Might och sedan Holy Fire. Tanken är alltså att jag på level 24 ska respecca för Holy Shock-optimering.

Ger mig ner i Forgotten Tower med förhoppning av någon/några trevliga runes från The Countess, men nej. Bara skit. Kommer garanterat att komma tillbaka hit senare för att farma runor dock.

Når tillslut The Monastery och fortsätter som tidigare: döda ALLT. Börjar bli väldigt hög level för A1(17), men det är helt enligt planen. Bossarna blir mindre farliga då, vilket är väldigt viktigt. När jag når Catacombs level 2 slår jag av players 8, och helt plötsligt faller varenda mob på ett slag! Vägen ned till level 4 går på ingen tid, och snart står jag utanför dörren till Andariels lair. Portal hem för att förbereda mig. I bältet finns 2 rader med health potions (ett par minor samt ett gång light jag sparat upp på vägen), 1 rad med rejuvenation potions (livräddare, måste alltid finnas sådana i bältet) samt ett par Antidotes. De är otroligt viktiga mot Andariel, då de tar bort poison, samt ger 75 poision resistance, vilket är otroligt viktigt.

Andariel föll utan problem, och med det så var A1 slut. Tråkiga drops, gul båge samt gula skor. Bågen fick vendorn, men skorna var helt OK, även om de saknar resistance. Tog karavanen mot öst och öknen, och med det så var dag 1 slut.

Recap:

Level: 19
Akt: A2 Normal

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Skum setup, aldrig sett någon köra så =D
Vad blir det för merc? Holy Freeze eller?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BergEr:

Skum setup, aldrig sett någon köra så =D
Vad blir det för merc? Holy Freeze eller?

Inte jag heller, därför det ska bli spännande att se hur det fungerar. I teorin ska det fungera, men man vet ju aldrig..

Ja precis, det blir Holy Freeze. Eftersom jag själv inte har någon freeze-aura så får Mercen fixa den åt mig. Förhoppningsvis hittar jag även chance-to-cast Amplify Damage-spjut till honom.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 2

Dyker upp i A2, och skruver upp spelarantalet till 8 igen. Köper mercenary, blev en Defensive (med Defiance Aura), de gör trevlig damage och ger väldigt mycket defense till mig, så han är varmt välkommen. Kommer bytas ut senare till en med Holy Freeze (A2 Nightmare). Ger mig ner i Sewers och gör rent hus, Radamant får smaka på, gratis skillpoint sitter aldrig fel.

Vill byta ut mitt vapen (som har mana steal), och behöver därför nytt sätt att få tillbaks mana på. Farmar Forgotten Tower ca 15 gånger för runes, och kan slutligen plocka ihop en Nadir (Nef+Tir) helm. Trevligt! Lyckades även dra ihop en Stealth (Tal + Eth) breastplate, som gav bra armor och 25% movement speed, vilket jag gillar.

(Kollar Runewords här)

Grävde mig senare igenom Halls of The Dead, Maggot Lair samt Claw Viper Temple efter staven, och sedan bar det av till Arcane Sanctum för att jaga rätt på The Summoner. På andra vingen hittas han, och nu är vägen till Duriel fri. Grindar klart leveln i AS, och ger mig vidare. Grindar en hel level till i de olika Tombsen, innan jag går till rätt tomb och letar rätt på Duriel. Ungefär nu speccade jag även om och började använda Holy Shock. Skadan är till en början ganska blyg, men räknar med att den ökar exponentiellt med varje level.

Råkar av misstag ge mig på Duriel med players 8 aktiverat, vilket höll på att avsluta den här dagboken väldigt mycket i förtid, men en portal och mercen (som heroisk offrade sig) räddade mig, och med rätt inställningar föll Duriel utan problem. Lightningskadan har vid det här laget börjat bli ganska rejäl, och damage är inte något problem, minst sagt. Än en gång ointressant loot, en gul amulett som knappt var bättre än den jag hade, samt en gul polearm till mercen. Alltid något, iallafall. Act 3, here I come!

Recap:

Level: 26
Akt:A3 Normal

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Fortsättning, dag 2

Fick lite mer tid över, så spelade en bit till.

Act 3 kommer att fungera lite annorlunda än tidigare. Här väljer jag att helt droppa /players och spela på players 1. Detta då Act 3 innehåller ett flertal väldigt farliga mobs, som är farliga nog som det är. Börjar questa igenom zonesen i en rasande takt, i stort sett alla mobs dör på 1-2 smällar, och då går det undan. På ingen tid är de två första delarna till Flailen hittade, och kursen styrs mot Bazaar. Är jäkligt noga med att se upp för Flayer Shamans, då deras eld gör extremt ont, och därför måste undvikas. Väl där grävs snart den tredje delen fram ur Sewers, samt att jag fixar 5 statpoäng extra tack vare sidequesten, inga problem där. Kommer in i Travincal, däckar High Council utan några problem, och är snart i Durance of Hate. Ser till att leta upp WP i level 2 för att kunna farma Mephisto senare.

Väl nere i level 3 får man se upp, mobsen som alltid finns där är riktigt farlig, extra strong lightning enchanted, kan bli ruggigt. Mercen får bita i gräset, tyvärr. Mephisto visade sig bli jävligt lätt, och han var snart nere, med ännu mer tråkig loot som följd. En drös gula, inget direkt användbart. Väntar fortfarande på första uniquen..

Act 4 är som bekant riktigt kort, och därför går den fort att köra igenom. Den är ganska straight forward, dock farligaste akten, by far. Därför är det inte heller här tal om någon bonusxp med /players. Jobbar mig igenom zonesen och slår ner Izual. Han har extremt mycket HP, men min damage är stenhård, så han faller snart. 2 statspoäng, om nom. Ger mig vidare och snår snart River of Flame, där Hellforge strax lokaliserats, och Soulstone förstörs. Perfect Ruby, Ral rune.. Bara skit, med andra ord. Hade hoppats på någon lite maffigare rune att göra något roligt med.

Känner mig inte redo för Diablo ännu, behöver mer fire och framförallt lightning resist (siktar på cap), så farmar Mephisto 4 gånger. Fortfarande ingen unique. Dock fler gula, och med dem går min lightning resistance upp hela vägen till 75, och höjer fire till ca 50, vilket är fullt tillräckligt. Diablos lair är farligaste stället på spelet, ingen tveksan. Massor av mobs som kastar curses, där framförallt Amplify Damage är livsfarlig, dubbel damage mot mig. (Tack och lov att de tog bort Iron Maiden). Tar det ruskigt försiktigt och låter mercen göra det mesta av jobbet. Nästa farliga moment är sealsen. Den sista gruppen innehåller Pit Lords som alla är Extra Fast. Deras eld är livsfarlig, och här har mer än en av mina tidigare hardcore-karaktärer avlidit. Positionerar mig listigt längs väggen så att de inte når mig mer än kanske 2 och 2, och sakta men säkert går de ner. Nu: Diablo.

Diablo har egentligen bara en farlig attack, hans röda lightning. Även här har ett par av mina tidigare karaktärer dött, så den skrämmer mig lite extra. Visar sig dock att all lightning resistance är nyttig, och jag kan faktiskt stå igenom lightningen med potions. Diablo faller, ett gäng gula droppar.. Fan! Akt 4 är iallafall klar, äntligen. Nu väntar en lååång grindingsession i Bloody Foothills innan jag avslutar Normal.

Recap:

Level: 29
Akt: A5 Normal

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Blev sugen på D2 nu, köra genom HC en gång

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

du borde använda conviction för att kunna ta dig fram senare i spelet. annars kommer du möta light immune och du är kokt.

för att utnyttja dem skills du redan använd till max då, lägg minst 1 poäng i Vengeance.
Vengeance+conviction är en ruskigt bra combo senare i spelet för att döda riktigt sura gubbar

(lite lame att du kör med p8 och stänger av innan bossar å så, spelet är ju inte, jätte svårt ändå imo, iaf på normal)

lycka till, har bränt sjukt många timmar på det spelet, det är så jävla bra... D3 kan ju slänga sig i väggen totalt.

...och nu blev även jag sugen igen. får spela igenom det igen med min favo, strafe amazon eller zeal/fanatism paladin

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BergEr:

Blev sugen på D2 nu, köra genom HC en gång

"Köra igenom en gång", pff! Om det vore så enkelt..

Skrivet av Nivius:

du borde använda conviction för att kunna ta dig fram senare i spelet. annars kommer du möta light immune och du är kokt.

för att utnyttja dem skills du redan använd till max då, lägg minst 1 poäng i Vengeance.
Vengeance+conviction är en ruskigt bra combo senare i spelet för att döda riktigt sura gubbar

(lite lame att du kör med p8 och stänger av innan bossar å så, spelet är ju inte, jätte svårt ändå imo, iaf på normal)

lycka till, har bränt sjukt många timmar på det spelet, det är så jävla bra... D3 kan ju slänga sig i väggen totalt.

...och nu blev även jag sugen igen. får spela igenom det igen med min favo, strafe amazon eller zeal/fanatism paladin

Tack för feedback, har egentligen inte funderat närmare på hur jag ska hantera lightning immunes. I Nightmare går det sänka dem med något vapen med hög elemental damage (ofta typ en wand), Zeal ger så extremt hög attack speed. Hell's elakingar har inte varit ett problem ännu, men ska definitivt tänka på det när (inte om!) jag kommer det

Nej, spelet är inte svårt på Normal egentligen, men eftersom det är en av spelets mekaniker väljer jag att utnyttja den. Har mycket med att göra att jag hatar A3 innerligt, och vill göra den så fort och smärtfritt som möjligt. Allt efter Normal är /players avslaget, funkar inte annars.

D2 är ett sånt spel man aldrig riktigt tröttnar på. Man plockar fram det årligen och kör lite. Detta är faktiskt andra vändan i år, drömmen att besegra hardcore lever än, så att säga. Därför var ju D3 minst sagt antiklimax, även om förväntningar från alla var orimligt höga. D2 rules, säger jag bara!

Jag har testat mååånga olika kombinationer för hardcore, och kommer varje gång fram till att Paladin är enklast för mina förutsättningar. De flesta andra klasserna blir alldeles för gearberoende ganska fort, vilket gör dem problematiska om man inte har gear uppsamlad från tidigare chars, vilket jag inte har. (Eller jo det har jag, fast inte på denna datorn.. ). Att skicka över gear ser jag dessutom lite som fusk, det ska göras fair and square, ensam från början.

Skulle gärna se mer aktivitet om D2 i forumet och så, så tycker helt klart att du ska ge dig på hardcore du också, men en liten dagbok likt min som följd.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

"Köra igenom en gång", pff! Om det vore så enkelt..

Minns att det var så enkelt, får se hur det går

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BergEr:

Minns att det var så enkelt, får se hur det går

Säger till dig med, dokumentera via speldagbok!

Har inhandlat läsk och godis för att nu påbörja dagens spel!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 3

Dagen börjar i Bloody Foothills, där jag planerat att stanna länge. Jag röjer snabbt en väg genom zonen, däcker Overseer och tar waypointen i början på nästa zon. Sedan farmar jag helt enkelt här, på åkallade Eldritch-runs. Dödar Eldritch (början på nästa zon), sedan tillbaka och dödar Overseer. När det börjar gå för lätt höjer jag spelarantalet. Detta sättet är ett väldigt enkelt, säkert och bra sätt att fixa många välbehövliga levels på. Grindar på det här sättet till level 42 innan jag fortsätter med akten. Lyckas även få ihop runorna till en bättre sköld, så gräver fram en Rondache med 3 sockets, och slänger i Ancient's Pledge i den. Detta gör att jag får nästa 60 (!!!) plus i samtliga resistances enbart av skölden, och jag är nu långt över cappen på alla resis. Kommer att behövas i NM.

Inget intressant händer eller hittas under resten av akten. Baals minions samt han själv går ner extremt lätt, faktum är att de svagare mobsen smälter av Holy Shock innan jag ens kommer fram till dem, och det är jäkligt smidigt. Dessvärre droppades inte heller denna gången några uniques, första gången någonsin jag klarar hela Normal utan en enda Fortsätter att köra Baalruns dock, minions ger jävligt fin XP. Planen är att gå in i Nightmare först på lvl 48, så en hel del farming att göra, då man får ca en halv level per run. Börjar också skilla mot Holy Shield, behöver mer defense och block.

Ett par runs in vänder dock lyckan, och jag hittar två uniques på samma Baal-kill. Båda armors, den ena till mig, den andra till Mercen. Massor av armor och även 25 all resist, vilket var jävligt nice, denna lär jag behålla läänge. Hittar en del skräpuniques också, pilbågar.. Tillslut nås level 48, och med det kan jag konstatera att jag överlevt Normal! Next up: Nightmare!

Slutsats, Normal:

Level: 48
Akt: A1 Nightmare
Damage: 31-2438
Health: 694
Resistance: 75 i alla (capped)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 4

Börjar Nightmare, äntligen. Upptäckte till min stora glädje att jag även här redan var cappad i samtliga resistances, för det kommer att behövas.. Mycket av mobsen (speciellt de små jobbiga Fallen) smälter av Holy Shock, så tempot är högt. Questar igenom akten utan att stöta på något jättefarligt eller speciellt. Får en Amn Rune av Countess, kan bli användbart. Tänkte först ha den i ett nytt runeword "Spirit" i skölden. Hann i sista sekunden se att det var Ladder only. Fan.

Precis utanför Andariels lair stötte jag dessutom på den första moben som varit lightning immune! Jag tog hand om allt runt omkring medan mercen fick döda den, och så var det Andariel-dax. Hon var betydligt farligare nu än på Normal, men fortfarande inget jätteproblem. Droppade lite gems och en blå item, stor besvikelse. Nåväl, mot akt 2!

Recap:

Level: 49
Akt: A2 Nightmare

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tänkte först ha den i ett nytt runeword "Spirit" i skölden. Hann i sista sekunden se att det var Ladder only. Fan.

Nu vet jag ju inte om du ser det som fusk eller ej, men det finns sätt att få in ladder only runewords till singleplayer också, kan ärligt talat inte påstå att jag förstår vitsen med att ha ladder only runewords så här många år efter att de introducerades och skulle jag själv ge mig på D2 HC igen efter alla dessa år skulle jag defintivt köra in denna fil då alternativet är att riskera lagdeaths via battle.net

Citat:

1) Download this file: https://docs.google.com/leaf?id=0B_MKcrNsKcK6Zjg2NzYwOTMtYTQ3...

2) Place it in the "Diablo II\data\global\excel" folder so that it looks something like this: Diablo II\data\global\excel\Runes.txt (note: you will need to create these folders)

3) Add -direct -txt to the shortcut command-line so that it looks something like this: "C:\Diablo II\Diablo II.exe" -direct -txt

4) Try out the runeword to see if it works. If it didn't work, close the game using the Task Manager... do NOT exit the game normally or it will save the lost runes.

Om det inte är av intresse så kan du ignorera detta

Lycka till framöver!

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TiasE:

Nu vet jag ju inte om du ser det som fusk eller ej, men det finns sätt att få in ladder only runewords till singleplayer också, kan ärligt talat inte påstå att jag förstår vitsen med att ha ladder only runewords så här många år efter att de introducerades och skulle jag själv ge mig på D2 HC igen efter alla dessa år skulle jag defintivt köra in denna fil då alternativet är att riskera lagdeaths via battle.net

Om det inte är av intresse så kan du ignorera detta

Lycka till framöver!

Njae att lägga in filer och dylikt är lite över vad jag anser OK, så jag skippar den nog. Likabra att använda runorna till något ännu bättre senare.

Tack!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 5

Act 2 är väldigt simpel, speciellt i Nightmare, då man redan har kuben. Den innehåller dessutom väldigt få mobs som är riktigt farliga, vilket naturligtvis är bra. Det går förvånansvärt simpelt igenom hela akten, de svagare mobsen smälter otroligt nog fortfarande av Holy Shock-auran. Kan äntligen byta ut min merc mot en likadan, fast med Holy Freeze istället. Att kunna frysa samtliga mobs runt mig konstant är verkligen ovärdeligt.

De enda egentliga farorna som stöttes på under hela akten är Death Beetles (elskalgbaggarna), som kan bli ganska farliga i grupper, speciellt eftersom Holy Shock skadar samtliga lite, vilket skickar ut lightning från dem alla, vissa ställen i Arcane Sanctum, där jag höll på att bli fångad mitt bland mobsen, samt givetvis bossen själv, Duriel. Hans holy-freeze-aura i kombination med sin tunga melee-attack är giftig, men efter en hel del potions går han ner. Har dock börjat få allt större problem med att träffa mina slag, chansen ligger på ca 60%, vilket är rätt lite.

Act 3 går också den fort, Flayers tål fortfarande inte Holy Shock, och shamanerna är inte alls lika farliga i Nightmare. Var dock väldigt nära att falla dit på trädgubbarna med Frenzy, de slår ruskigt hårt och fort. Full Reju-pots räddade mig den gången. Plockar alltid upp alla reju-pots och konverterar ihop dem med kuben, såna kan man aldrig ha för många av. Gamblar lite för att uppgradera amulet, och efter ett par tre försök dyker det upp en gul amulet med +1 Paladin skills, samt en hel del annat. Jackpot! I Mephisto's tillhåll finns de enda mobsen i hela akten som verkligen skrämmer mig; Stygian Dolls. Ofarliga små mobs, tills de dör. Då sprängs de och gör sjuk damage. Med min Zeal-attack kan jag råka döda 5 av dem på ruskigt kort tid, och då är det kört. Kör därför med Vengeance på dem, för att inte råka döda fler än jag kan hantera. Mephisto går ner ruskigt enkelt, lite intressant loot. Svärd med extremt hög attack speed samt +1 Paladin skills, precis vad jag ville ha! . Lär komma tillbaka hit förr eller senare för att farma honom mer.

Recap:

Level: 53
Act: A4 Nightmare

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Innan diablo 3 släpptes spelade jag igenom d2 i diverse versioner och HC(när jag kunde). I de senare versionerna använde jag ett program som tillät mig att få större stash och ladder rw:s. Det som jag tyckte va mest skoj var att lira igenom de gamla versionerna.
1.06 ww baba, 1.07 javazon, 1.00 necro och sist men inte minst 1.13 shockadin gjorde en speldagbok för varje char och postade på ett annat forum. Vet inte om det är ok att länka dit eftersom sidans funktion är att trada forumguld vs items i spel.

Skicka mig ett PM om du vill kika i dagböckerna, dock så funkar inte bilderna från 1.13shockadinen och jag la inte upp alla bilder. Samma med javan. Men den som jag tyckte mest om finns bilderna kvar till, baban.

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 6

Körde ett par Mephisto-runs med förhoppningen att kunna uppgradera lite, men efter en nära-döden-uupelvelse med Undead Stygian Dolls, så vågar jag inte längre. Ger mig istället på A4. Här stöts första "massproducerade" moben som är lightning immune på, men mercen visar sig kunna hantera dem effektivt. Inom kort, efter ett snabbt styrkebesked skademässigt på Izual, så befinner mig i River of Flame, vid Hellforge. Stenen smashas, och ut flyger gems. Lyckades hitta en Um rune också (runelevel 22, högt!), men kan tyvärr inte bygga några fräsiga runewords för stunden med den. De olika sealsen tänds och dess elitepacks jagas ned. Jobbigast i A4 är som vanligt högen med Venom Lords som spawnar vid sista, Extra Fast Extra Strong.. Men de gick ner. Diablo var enklare nu än på normal, stod igenom samtliga hans attacker med potions. Kass loot. Diablo vågar jag inte farma, så det var första och sista gången i NM han gick ner.

A5 börjas, precis som på Normal, med en rejäl farming-session, då Foothills är ett säkert område. Ännu en gång bygger mina farm på Eldritch-Overseer-runs, fast nu även med boss-impen halvvägs igenom foothills. Mobsen i foothills på NM är lustiga, de är hämtade från tidigare akter. Ser mest skeleton archers, men även quill rats, carrion birds och you name it. Målet med farmingen är att uppgradera ringar och sköld, samt mercens grejer. Det enda av värde som hittas är dock ett svärd med 62% MF, vilket blir början till MF-gear. Tanken är att hitta en socketed chest och head och smälla i topazer i, för att ha vid farming. Efter en stunds farming, när xpn börjar bli knaper, fortsätter jag. Ner till Frozen River, rädda Anya. Frozenstein och hans kompisar där nere slår stenhårt, så de är jag ruskigt försiktig med.

Rekordet (Lvl 70, A1 Hell) närmar sig..

Recap:

Level: 64
Akt: A5 Nightmare

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Intressant läsning så här på jobbet måste jag säga!
Inget går upp emot att få sitta och läsa lite historier och koppla av ist för att lyssna på tjatigt folk!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

håller med föregående talare, roligt å sitta å läsa på jobbet
måste väl erkänna att D2 suget kommer lite krypande också..

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Tack till OP för allt jobb du lägger ner på detta! Skitkul och läsa och jag blir verkligen sugen på att köra igen:)! Börjar tröttna på D3 nu så det är inte omöjligt att man installerar detta gamla kultspel igen!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Minns att det var så enkelt, får se hur det går

Det var så enkelt fram tills 1.10, nu är Hell mycket mycket svårare!

Till TS: Kan bara hålla med de övriga om att detta är riktigt rolig läsning, du är bra på att beskriva vad du gör på ett underhållande vis! Har själv aldrig testat single player HC men hade en lvl87 necromancer som dog i en DC på bnet..

Permalänk
Medlem

Åh, va roligt. Älskar att följa Speldagböcker inom D2 HC (Läser massvis inne på D2jsp, kul att se någon här). Tycker dock inte om att du väljer Holy Shock framför Fanatism Aura. Du förlorar väldigt mycket Damage på detta. Sedan så hade jag inte valt att gå någon typ av melee Paladin (Varesig Zealer eller smither) då du kommer in till hell. Hammerdins må vara otroligt mainstream men det är för en anledning. Väldigt defensive, enkla att att hantera och gör en stor mängd skada.

Ett tips (Om jag får ) är att du speccar om till Hammer och lever på Nightmear baalruns fram till level 75. Jag hade även försökt att MF mig fram till en String of ears innan jag går in i hell. Även om du nu inte vill köra hammerdin build bör du stanna till minst 75 innan du beger dig till hell. Spelar själv Diablo2 otroligt aktivt och finner det troligtvis till att vara det bästa spelet som någonsin skapats. (Kan eventuellt ha en delad plats med Baldurs gate 2).

Spelar just nu både Hardcore Ladder och Softcore ladder via Battle.net.
Just nu; Level 85 Sorceress Hardcore Ladder. Lightning specc - Full Talrasha, torch anni m.m. Merc; Infinity eth CV - Fortitude Eth SA - Andariels visage / CoT beroende på om jag gör Diablo Runs eller Baalruns

Softcore ladder: Level 98 Barbarian - Ligger just nu #1 på laddern av alla Barbarians. (Plats ~50 over all med 45 hammerdin bottar framför mig). Siktar in mig på level 99 innan nästa helg för att bli #1 99 Barbarian EUSCL 2012.
Barbaren är Berserker speccad med Enigma, Grief, Storm, Arreat, Ww, Verdungo, Laying of hands, Highlords m.m.

Barbarian Nick: YOLO-BO

Never the less: GL med paladinen, hade vart kul om du ville uploada lite bilder också!

// Mvh

Markus

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spetch:

Åh, va roligt. Älskar att följa Speldagböcker inom D2 HC (Läser massvis inne på D2jsp, kul att se någon här). Tycker dock inte om att du väljer Holy Shock framför Fanatism Aura. Du förlorar väldigt mycket Damage på detta. Sedan så hade jag inte valt att gå någon typ av melee Paladin (Varesig Zealer eller smither) då du kommer in till hell. Hammerdins må vara otroligt mainstream men det är för en anledning. Väldigt defensive, enkla att att hantera och gör en stor mängd skada.

Ett tips (Om jag får ) är att du speccar om till Hammer och lever på Nightmear baalruns fram till level 75. Jag hade även försökt att MF mig fram till en String of ears innan jag går in i hell. Även om du nu inte vill köra hammerdin build bör du stanna till minst 75 innan du beger dig till hell. Spelar själv Diablo2 otroligt aktivt och finner det troligtvis till att vara det bästa spelet som någonsin skapats. (Kan eventuellt ha en delad plats med Baldurs gate 2).

Tittade lite på Fanaticism Aura, men tror dessvärre inte alls att jag kommer att tjäna på det rent damage-mässigt, pga detta:

Jag slår cirka 150 utan någon aura, så utgår ifrån det;

Fanaticism aura (20) ökar min damage med 373%, samt att Zeal(20)(Sacrafice 20) ökar min damage med 336%. Tillsammans blir detta 700% ökning. 150*7=1050 damage per slag.

Hock Shock (20) (Resist Lightning 20, Salvation 20) ökar min damage med 4-3931, vilket ger ett snitt på 1967 damage, vilket är nästan det dubbla. Kommer naturligtvis få högre attack rating med Fanaticism, men rent damage-mässigt är jag rädd att det inte räcker. Vore jättespännande att höra din kommentar angående detta, jag kan ha missat något.

Angående Hammerdin så har det som stoppat mig här varit att jag aldrig skickar över gear, och att de kräver väldigt mycket gear för att vara effektiva. (Blessed Hammer med fulla bonusar gör ca 1.3k skada, dvs mindre än ett slag). Tycker det är krångligt att få hammarna att träffa vad jag vill, också, men det kan man nog lära sig.

Slutsatsen är att i mina ögon är båda dina tips lite för gear-krävande för att jag ska kunna utnyttja dem. Fördelen med Holy Shock är att jag får den extrama skadan även om jag inte har ett speciellt farligt vapen, vilket gör att jag kan fokusera gearen jag har på defense istället, och överleva längre. Att köra läänge till i NM är dock planen, minst 70, men troligen längre.

Tack för feedback!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 7

Skippade Nithalak-questen, då han är alldeles för våldsam för min smak i NM, och ger ingen vettig questreward. Istället slog jag mig fram till Acients, och angrep dem. Hade lite tur med vilka egenskaper de fick, så slapp de flesta jobbiga (som Cursed, Aura Enchanted etc.), och de gick ner hyfsat enkelt, med min gratis level som följd. Vägen till Baal var alltså fri. Sakta men säkert jobbade jag mig ned till Throne of Destruction, även här inne stöts det på väldigt mycket märkliga mobs som inte hör hemma här, antar att Blizzard trollade lite när det designades. Väl nere vid Baal så börjar allvaret på riktigt, Minions of Destruction på NM är inte att leka med, de slår stenhårt, och fort. Har föreberett mig med 2 rader Full Reju pot (som man äntligen börjar hitta av mobs!!), samt 2 rader Super Healing. Utnyttjar samma taktik som på Normal, att stå i trappan så att de endast kommer åt mig en åt gången. Trots det så håller Lister (bossen) nästan på att ha ihjäl mig, han är verkligen galet farlig. Nåväl, även han gick ned.

Baal är en besvikelse som vanligt. Efter att ha bråkat med hans minions är man alltid rätt skraj för att ge sig på honom, men i onödan. Han är totalt harmlös, gör låg skada och är aldrig ens nära på att döda mig. Han tål mycket, men tid är det enda jag har oändligt av, så därför får han till sist spö. Droppar dock endast skit, inte en enda unique.. Men men, nu var han nere iallafall, och jag kan titulera mig "Conqueror". Jag är inte färdig i NM än på långa vägar, och är inte riktigt säker på hur jag ska angripa situationen.. Körde ett par Baal-runs till, men Minions är fullständigt livsfarliga, och jag vågar därför inte riktigt fortsätta. Kör ett gäng Eldritch-Overseer-runs, men de ger dålig xp och loot, fast är betydligt säkrare. Blir nog en kombination av dem.

Trots att jag inte riktigt är klar med NM så blir det roundup.

Slutstats Nightmare:

Level: 69
Akt: A1 Hell
Damage: 44-4003
Health: 1078
Resistance: 75 Poison, 75 Fire, 75 Cold, 81 Lightning

Bilder på nuvarande Spec och Stats:

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tittade lite på Fanaticism Aura, men tror dessvärre inte alls att jag kommer att tjäna på det rent damage-mässigt, pga detta:

Jag slår cirka 150 utan någon aura, så utgår ifrån det;

Fanaticism aura (20) ökar min damage med 373%, samt att Zeal(20)(Sacrafice 20) ökar min damage med 336%. Tillsammans blir detta 700% ökning. 150*7=1050 damage per slag.

Hock Shock (20) (Resist Lightning 20, Salvation 20) ökar min damage med 4-3931, vilket ger ett snitt på 1967 damage, vilket är nästan det dubbla. Kommer naturligtvis få högre attack rating med Fanaticism, men rent damage-mässigt är jag rädd att det inte räcker. Vore jättespännande att höra din kommentar angående detta, jag kan ha missat något.

Angående Hammerdin så har det som stoppat mig här varit att jag aldrig skickar över gear, och att de kräver väldigt mycket gear för att vara effektiva. (Blessed Hammer med fulla bonusar gör ca 1.3k skada, dvs mindre än ett slag). Tycker det är krångligt att få hammarna att träffa vad jag vill, också, men det kan man nog lära sig.

Jag förstår precis vad du menar, men tycker att Fanatiscism kommer vara betydligt mycket bättre för dig ändå.
Slutsatsen är att i mina ögon är båda dina tips lite för gear-krävande för att jag ska kunna utnyttja dem. Fördelen med Holy Shock är att jag får den extrama skadan även om jag inte har ett speciellt farligt vapen, vilket gör att jag kan fokusera gearen jag har på defense istället, och överleva längre. Att köra läänge till i NM är dock planen, minst 70, men troligen längre.

Tack för feedback!

Det finns många saker här som kan vara till din fördel när du väljer att använda dig av Fanatiscism. Den första är att du slipper använda 40 points för Synergy i Lightning resistance & Salvation vilket du gör till Holy Shock. Du kan maxa din Holyshield direkt istället vilket ger dig Högre deffense och större chans till att Blocka attacker (Guld i hardcore!). Som socker på detta så har du ju din AttackRaiting, läste lite längre upp att du har svårt att träffa. Kan tänka mig att du slår en 3-4 slag innan träff ibland och även om det går fort med Zeal så kommer du missa betydligt mycket mindre med Fana auran.

Sen så har vi ju damagen. Physical damage slår betyligt mycket hårdare än Lightning (Bortse nu från Physical immune Monster) då det inte är Resistant beroende. Mobsen i hell är starkare på alla sätt, även deras ressistance.

Vad jag kommer ihåg så här på rak arm; Så ramas de upp såhär:

  1. Physical Damage

  2. Cold damage

  3. Fire damage

  4. Lightning Damage

  5. Poison Damage

Och jag är relativt säker på att detta är ordningen i vilken sort som skadar mest. Nu är det ju självklart att du skadar mer med Lightning contra Cold damage om någon skulle ha +75 i Cold Resistance och -75 I lightning. Men vi kan ju utgå ifrån att de har 0 i allt.

Jag tycker att du borde prova fanatisicm och se hur du själv känner det. Du får ju även som sagt mer skill points till godo

Sedan till Hammerdins:
Ja, de kan vara väldigt gear beroende - men är man bra på det så är det fortfarande otroligt safe. Eftersom att du inte kör med ladder runewords så kan vi tyvärr utesluta Spirit runeword i Shield/Sword men skulle du hitta en Wizzard Spike så skulle jag inte tveka att respecca till detta. Använder du dig av concentraton aura så lär du hamna i minst 4k Damage utan gear då allt är speccat. (Blessed hammer, Vigor, Blessed Aim, Concentration - Är de faktorer som påverkar din hammares damage)

Sen när du väl ska göra baal I hell så spelar det nog ingen roll vad du väljer för specc (Förutom Zeal) då din merc måste vara riktigt stark där för att du ska kunna klara av det.

Second wave minions = Magic Immune - Vilket gör att din hammer inte gör någon damage alls (Detta fixa dem i v1.13, innan kunde hammer skada magic immune)

Third wave minions = Lightning immune (Ibland på några) - Din holyshock - Fist of heaven är inte till någon nytta till 100%.

Fifth wave minions = Lord(Denna waves super monster) - Är väldigt ofta Physical immune så din Zeal / merc gör ingen nytta.

Det kan bli svårt när du kommer dit Dock är hammer perfekt på Ancients då de är Cold, Lightning och fire immune.

Läste även att du hittade Um rune! - Kolla upp om du kan göra "Stone" i armor (det kan vara ladder runeword). Har för mig att runor är Sheal um pul lum (inte helt 100%). Den kan du använda tills du hittar något bättre så ger du den till din merc.

Lycka till när du väl går in i hell! Som sagt, en string of ears med 8% Damage reduction är guld där Och ska du fortsätta på zealen så benefitar du utav life leachen som ges. Denna kan du lätt hitta hos mephisto i Nightmear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Läste även att du hittade Um rune! - Kolla upp om du kan göra "Stone" i armor (det kan vara ladder runeword). Har för mig att runor är Sheal um pul lum (inte helt 100%). Den kan du använda tills du hittar något bättre så ger du den till din merc.

Enligt http://dclone.eskysse.com/rwcalc.php så ska det fungera, och det ser ju ut som att det borde kunna hålla ett tag.

Måste stämma in med alla andra och hålla med om att det är riktigt kul att se tråden. Man blir sjukt sugen på att lira igen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spetch:

Det finns många saker här som kan vara till din fördel när du väljer att använda dig av Fanatiscism. Den första är att du slipper använda 40 points för Synergy i Lightning resistance & Salvation vilket du gör till Holy Shock. Du kan maxa din Holyshield direkt istället vilket ger dig Högre deffense och större chans till att Blocka attacker (Guld i hardcore!). Som socker på detta så har du ju din AttackRaiting, läste lite längre upp att du har svårt att träffa. Kan tänka mig att du slår en 3-4 slag innan träff ibland och även om det går fort med Zeal så kommer du missa betydligt mycket mindre med Fana auran.

Sen så har vi ju damagen. Physical damage slår betyligt mycket hårdare än Lightning (Bortse nu från Physical immune Monster) då det inte är Resistant beroende. Mobsen i hell är starkare på alla sätt, även deras ressistance.

Vad jag kommer ihåg så här på rak arm; Så ramas de upp såhär:

  1. Physical Damage

  2. Cold damage

  3. Fire damage

  4. Lightning Damage

  5. Poison Damage

Och jag är relativt säker på att detta är ordningen i vilken sort som skadar mest. Nu är det ju självklart att du skadar mer med Lightning contra Cold damage om någon skulle ha +75 i Cold Resistance och -75 I lightning. Men vi kan ju utgå ifrån att de har 0 i allt.

Jag tycker att du borde prova fanatisicm och se hur du själv känner det. Du får ju även som sagt mer skill points till godo

Sedan till Hammerdins:
Ja, de kan vara väldigt gear beroende - men är man bra på det så är det fortfarande otroligt safe. Eftersom att du inte kör med ladder runewords så kan vi tyvärr utesluta Spirit runeword i Shield/Sword men skulle du hitta en Wizzard Spike så skulle jag inte tveka att respecca till detta. Använder du dig av concentraton aura så lär du hamna i minst 4k Damage utan gear då allt är speccat. (Blessed hammer, Vigor, Blessed Aim, Concentration - Är de faktorer som påverkar din hammares damage)

Sen när du väl ska göra baal I hell så spelar det nog ingen roll vad du väljer för specc (Förutom Zeal) då din merc måste vara riktigt stark där för att du ska kunna klara av det.

Second wave minions = Magic Immune - Vilket gör att din hammer inte gör någon damage alls (Detta fixa dem i v1.13, innan kunde hammer skada magic immune)

Third wave minions = Lightning immune (Ibland på några) - Din holyshock - Fist of heaven är inte till någon nytta till 100%.

Fifth wave minions = Lord(Denna waves super monster) - Är väldigt ofta Physical immune så din Zeal / merc gör ingen nytta.

Det kan bli svårt när du kommer dit Dock är hammer perfekt på Ancients då de är Cold, Lightning och fire immune.

Läste även att du hittade Um rune! - Kolla upp om du kan göra "Stone" i armor (det kan vara ladder runeword). Har för mig att runor är Sheal um pul lum (inte helt 100%). Den kan du använda tills du hittar något bättre så ger du den till din merc.

Lycka till när du väl går in i hell! Som sagt, en string of ears med 8% Damage reduction är guld där Och ska du fortsätta på zealen så benefitar du utav life leachen som ges. Denna kan du lätt hitta hos mephisto i Nightmear.

Hm, fanaticism kanske inte vore helt tokig ändå, i värsta fall får jag väl specca tillbaka, eller omvärdera då. Frågan är vad man gör med Phys-immunes? Som det är nu kan ju mercen ta hand om Lightning-immunes, men om både han och jag är Phys, då går det ju inte.

Hehe, kommer jag till Baal på Hell så är jag jäkligt nöjd faktiskt, är tveksam på det dock

Ja, du hade rätt i runkombon. Dessvärre saknar jag Lum (har de övriga), men om jag hittar den så är det givetvis intressant. Kan inte göra några spännande RWs som det är nu, tyvärr. Nåväl, får MFa vidare, helt enkelt. Mephisto-runs kanske inte är helt fel.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hm, fanaticism kanske inte vore helt tokig ändå, i värsta fall får jag väl specca tillbaka, eller omvärdera då. Frågan är vad man gör med Phys-immunes? Som det är nu kan ju mercen ta hand om Lightning-immunes, men om både han och jag är Phys, då går det ju inte.

Hehe, kommer jag till Baal på Hell så är jag jäkligt nöjd faktiskt, är tveksam på det dock

Ja, du hade rätt i runkombon. Dessvärre saknar jag Lum (har de övriga), men om jag hittar den så är det givetvis intressant. Kan inte göra några spännande RWs som det är nu, tyvärr. Nåväl, får MFa vidare, helt enkelt. Mephisto-runs kanske inte är helt fel.

Countess i NM lär ge resultat efter några rundor

Kolla hur många skillpoints du får över efter Zeal, sacri, holy shield, Fanatisiscm (Antar att du vill maxa defience för Holy shield synergy). Men annars kanske Conviction och Fist of heaven vore lite till hjälp emot physical immunes eller helt enkelt specca lite på blessed hammer då det ändå ligger på vägen! Kass damage, men det funkar ju eventuellt

Annars hade jag skaffat en Act 3 merc och fixat Lawbringer till han Det blir safe för dig i Chaos Sanctuary då (relativt).
Ska du stanna med Act2 mercen så fixa en med Might eller Deffience aura, tycker personligen att det är bättre, men det är en personlig smaksak! Cold auran är inte så pjåkig

Lycka till med MF rundor! Hittar du Thundergods belt / Whispering ring så kan du med säkerhet MF mephisto.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spetch:

Countess i NM lär ge resultat efter några rundor

Kolla hur många skillpoints du får över efter Zeal, sacri, holy shield, Fanatisiscm (Antar att du vill maxa defience för Holy shield synergy). Men annars kanske Conviction och Fist of heaven vore lite till hjälp emot physical immunes eller helt enkelt specca lite på blessed hammer då det ändå ligger på vägen! Kass damage, men det funkar ju eventuellt

Annars hade jag skaffat en Act 3 merc och fixat Lawbringer till han Det blir safe för dig i Chaos Sanctuary då (relativt).
Ska du stanna med Act2 mercen så fixa en med Might eller Deffience aura, tycker personligen att det är bättre, men det är en personlig smaksak! Cold auran är inte så pjåkig

Lycka till med MF rundor! Hittar du Thundergods belt / Whispering ring så kan du med säkerhet MF mephisto.

Countess i NM kan dessvärre inte droppa Lum Får bli på Hell isf.

Det blir väldigt få skillpoints över. Funderar på om jag ska skippa att maxa Sacrafice för bonusskadan, och sätta Defiance istället. 300% Armor är mycket. Även då blir det väldigt få skillpoints över.

Som jag ser det kommer varken Fist of Heavens eller Blessed Hammor göra någon skada värd att tala om, det kommer aldrig räcka för att däcka Hell-mobs. Men jag kör nog som så att jag helt enkelt försöker hoppa över dem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.