Minecraft på väg till Raspberry Pi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag menar bara att av just en anledning som detta så fungerar inte Javas "write once run anywhere"-koncept. Kritiker kanske skulle säga att det har applicerats på fel sätt, vad vet jag. Personligen så tycker jag att det är tråkigt att de olika versionerna inte har stöd för samma innehåll och MP.
.

Jag tror du tar begreppet för bokstavligt. Det är inget koncept. Det är en kommersiell slogan. Java finns inbäddat i tvättmaskiner och mikrovågsugnar, men jag tror inte att du kan köra minecraft på någon av dina vitvaror där hemma. Som du nämnde själv, det handlar om applicering och hårdvarubegränsningar snarare än brister i själva språket.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Jag tror att Ecfor tror att den nerladdade windows versionen inte är java.

Va? Och här har jag gått och trott att Notch och Jeb gjorde allt i MS Paint när jag började spela Minecraft Alpha. My dreams are broken!

Nej men det är ganska uppenbart att Minecraft är baserat på java. Både webbläsarversionen och den du laddar ned

Permalänk
Medlem
Skrivet av fraze86:

Jag tror du tar begreppet för bokstavligt. Det är inget koncept. Det är en kommersiell slogan. Java finns inbäddat i tvättmaskiner och mikrovågsugnar, men jag tror inte att du kan köra minecraft på någon av dina vitvaror där hemma. Som du nämnde själv, det handlar om applicering och hårdvarubegränsningar snarare än brister i själva språket.

"3 billion devices run Java" är en kommersiell slogan. "Write once run anywhere" är egentligen JVM, ett designval som säger att all kod körs genom en virtuell maskin. Kort och gott kan man säga att all logik går att köra på alla JVMs. Det är ingen brist i själva språket. Jag vill bara illustrera att när möjligheten för kompabilitet och återanvändning av kod finns så bör man lämpligen göra det - inte göra en ny branch av hela utvecklingen.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Va? Och här har jag gått och trott att Notch och Jeb gjorde allt i MS Paint när jag började spela Minecraft Alpha. My dreams are broken!

Nej men det är ganska uppenbart att Minecraft är baserat på java. Både webbläsarversionen och den du laddar ned

Det är dock samma version du kör, oavsett om du laddar ner eller startar via browsern.

båda metoderna kör samma nedladdade spelfiler, exefilen är bara en egen liten browser som laddar spelet.

edit: förutsatt att det rör sig om en windowsmaskin då.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

"3 billion devices run Java" är en kommersiell slogan. "Write once run anywhere" är egentligen JVM, ett designval som säger att all kod körs genom en virtuell maskin. Kort och gott kan man säga att all logik går att köra på alla JVMs. Det är ingen brist i själva språket. Jag vill bara illustrera att när möjligheten för kompabilitet och återanvändning av kod finns så bör man lämpligen göra det - inte göra en ny branch av hela utvecklingen.

Jag säger inte emot principen i allmänhet, däremot är den ej helt applicerbar på Minecraft. En nyinköpt iPhone kan inte köra java, så hur skulle det ens kunna vara samma kod?

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhino:

Jag säger inte emot principen i allmänhet, däremot är den ej helt applicerbar på Minecraft. En nyinköpt iPhone kan inte köra java, så hur skulle det ens kunna vara samma kod?

"Write once, run anywhere" är mer "write once, run anywhere where there is a JVM". JVM-beroende minst sagt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är dock samma version du kör, oavsett om du laddar ner eller startar via browsern.

båda metoderna kör samma nedladdade spelfiler, exefilen är bara en egen liten browser som laddar spelet.

edit: förutsatt att det rör sig om en windowsmaskin då.

Vad har detta med det faktum att göra att båda är baserade på java? Det var det jag villa poängtera

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Vad har detta med det faktum att göra att båda är baserade på java? Det var det jag villa poängtera

Det jag ville poängtera var att det inte förekom något "båda", då det enbart är en version du talar om.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Vad har detta med det faktum att göra att båda är baserade på java? Det var det jag villa poängtera

Baserade på Java??? Det är java båda två. Det enda exefilen gör är typ att starta minecraft. Båda versionerna är exakt samma program.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Baserade på Java??? Det är java båda två. Det enda exefilen gör är typ att starta minecraft. Båda versionerna är exakt samma program.

Vi vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Hur nu en negativ fps skulle se ut. Börjar datorn lagga innan du startat programmet?

47 spf

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk

Vad tror ni om att köra minecraft på Cubieboard? Skulle versionen för RPi funka bra? Tänker att Cubieboard är väl generellt starkare än RPi?

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.