Samsung Note 10.1 16gb 3g eller Asus Transformer Pad 32gb LTE ?

Permalänk
Medlem

Samsung Note 10.1 16gb 3g eller Asus Transformer Pad 32gb LTE ?

Hej!

Jag har noll koll om vad jag ska välja. Jag har sett att Asusen verkar väldigt populär.
Båda har quadcore?

Fungerar Asusen även med 3G? För LTE är väl 4g?

Så vad tycker ni, vilken surfplatta bör jag satsa på?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

LTE är en variant på 4G eller hur är det nu? Den lär också ha 3G ja..

Vilken Transformer funderar du på? Varför vill du ha en platta och till vilket pris? En surfplatta är väl kanske inte för alla..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

LTE är en variant på 4G eller hur är det nu? Den lär också ha 3G ja..

Vilken Transformer funderar du på? Varför vill du ha en platta och till vilket pris? En surfplatta är väl kanske inte för alla..

Hej!

Surfplattan är faktiskt tänkt som en present till en människa som jobbar mycket ute i fält och själv sagt att "det vore kul om man hade en surfplatta när man är ute." Med raster på 30min varannan timme är det också fullt förståeligt.

Dessa är det jag väljer mellan:
http://www.dustin.se/product/5010653223/samsung-galaxy-note-1...
eller
http://www.dustin.se/product/5010654324/asus-transformer-pad-...

16gb räcker gott och väl, så mycket lagringsutrymme är inte något viktigt iaf.
Men utöver det måste de vara bra på olika saker? Eller är någon helt enkelt bäst?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Noten är ju "bättre" i den mening att den har 3G och penna, medans transformen har mer internt lagringsutrymme..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Noten är ju "bättre" i den mening att den har 3G och penna, medans transformen har mer internt lagringsutrymme..

Penna? Är det pekpenna eller betyder det att man kan göra anteckningar osv? Det är ju ett väldigt stort plus om det är så.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av el30:

Penna? Är det pekpenna eller betyder det att man kan göra anteckningar osv? Det är ju ett väldigt stort plus om det är så.

Penna = Skriva, rita, anteckna, peka, klicka. Dags att göra lite efterforskningar på egen hand:)..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Penna = Skriva, rita, anteckna, peka, klicka. Dags att göra lite efterforskningar på egen hand:)..

Då får det bli en Note. Tack för tänkandet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av el30:

Då får det bli en Note. Tack för tänkandet.

Tänk på att den inte har lika bra skärm bara, i övrigt är den fin.