Permalänk
Medlem

Alina, skojare?

skräp.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak88:

Jag nappade på Alinas erbjudandet i somras, då de sa sig sälja "sveriges billigaste SSD", nämligen en 128 GB Verbatim disk. Jag tänkte att: "tja varför inte prova en annan butik?" Har handlat hos Inet några år nu eftersom de aldrig gjort mig besviken. Tyvärr så fick jag problem med disken efter någon månad, den var helt enkelt otroligt seg i Windows. Gjorde en tråd här på forumet men vi lyckades aldrig lösa problemet, provat det mesta, AHCi, Trim Etc såklart.

Nu till saken med Alina, jag mailade deras support den 21/11 med problemet och bad om hjälp med en RMA eller annan lösning, fick inget svar, mailade igen 29/11, fortfarande inget svar. Är det någon annan som haft liknande problem med Alina eller varför svarar de inte ens på mail? Får försöka ringa dem i veckan. Men håller de på såhär lär de ju inte lyckas få så mycket kunder i fortsättningen.

De hade en mailserver krash under veckan som blev löst den 29:e (vad jag förstod det som) så dina mail kanske hade oturen att inte komma fram. Testa igen samt ring dem så tror jag de svarar. Varför de inte la ut någon information på hemsidan vet jag inte, men jag fick reda på det under ett mail.

Permalänk
Medlem

Nej Alina är inga skojare, men deras mailserver crashade 21/11.
Detta har de informerat tydligt på sin hemsida och facebook.

November 21
Kära kunder,

vi har för tillfället driftstörningar med vår mailserver vilket medför att vi inte kan garantera respons på era mail idag. Om ni har brådskande ärenden så ber vi er att kontakta oss via telefon: 018 - 12 90 90 eller skriv direkt här på vår wall.

Tack för er förståelse!
________________________________________________________

November 22

Kära kunder,

Tyvärr har vi fortsatta problem med mail då mailservern har kraschat. Det pågår dock en återställning från backup men ser ut att kunna ta ytterligare ett tag, hur länge vet vi dock inte i nuläget.

Med vänliga hälsningar,
Alina

Permalänk
Medlem

Köpte själv disken, och visst, den är seg, därav priset. Men, det finns en tråd som en kille la upp här om hur man kan uppgradera firmware på den, jag och många andra har gjort detta och disken har blivit otroligt mycket snabbare sen dess. Kan vara värt att testa!

Ang. mailen kan jag också informera om deras krasch.

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1150481-verbatim-2...

Tänk på att denna fimrware-uppgradering tömmer disken totalt. Du måste isf spara de filerna du vill ha kvar, eller clona hårddisken till en annan disk under processen.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag köpte också den disken, helt otroligt seg och hänger sig vid multitasking, blev mycket missnöjd.
Att uppgradera firmwaren hjälpte tyvärr inte mycket.
Provade att köra både win xp oxh win 7 på disken men det gick helt enkelt inte.
Provade dock här om veckan att slänga in win 8 på den och nu går den faktiskt riktigt bra

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Ska prova firmware, inte sett det tipset innan! Har provat både windows 8 och 7 men disken är helt obrukbar, vanliga mekaniska utklassar den helt enkelt. Ska maila Alina igen också, visste inte om deras crash.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tillägga i denna gamla tråd att så fort jag fick kontakt med Alina löste de allt väldigt smidigt och bra, så kritiken var obefogad, hade bara att göra med deras servercrash.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!