Permalänk
Medlem

Intel || i7 Quad i7-860

Tjena, jag har bara 2 frågor. För det första så vet jag inte om detta är rätt plats för denna tråd men om ni får gärna flytta den där den ska vara.

Först och främst, vad är det för skillnad på en i7 Quad? och en helt vanlig i7:a? Liksom denna Quaden Processorn och en helt vanlig som denna Intel Core i7? Är det någon stor skillnad eller liten?

Och jo, fyndhörnan på komplett.se .. Om det finns saker där, vad är det då det gäller. Det står ju Demo på de grejor som är det och som den processorn som jag länkade, är det att den är använd men tillbaka skickad eller något? Om någon kan vara snäll och förklara detta för mig. Om det är bra att köpa från fyndhörnan från komplett.
( Syftade på denna frågan om det var rätt tråd att skriva in eller vart men.. )

Permalänk
Inaktiv

Båda är quad=4kärnor.

Intel Core i7-3770= socket 1155
Intel Core i7-860 = socket 1156

Två olika generationer, 1155 är den nyare.
Demo är produkter som har använts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Båda är quad=4kärnor.

Intel Core i7-3770= socket 1155
Intel Core i7-860 = socket 1156

Två olika generationer, 1155 är den nyare.
Demo är produkter som har använts.

Demo kan även ha flera saker som saknas, tex CPU kylare, eller på grafikkort alla sladdar etc.
Till TS om du ska köpa fyndhörna så läs igenom vad som är "fel" eller saknas om något gör det. Annars ja som FXfighter sa.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Alla i7'or är quad cores med Intels teknik som kallas Hyperthreading som ger 4st "låtsaskärnor", där operativsystemet då kommer se 8st kärnor.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Ville bara fråga så jag vet. Det va en kille som skrev att han köpa HD Radeon 7950 för 1,300Kr och jag liksom köpte det för 2,300kr.. Trodde typ det va dom sista 3 dom hade eller något. Men han sa att det fanns i fyndhörnan och aldrig hört talas om det.