Age of Empires IV - potentiell crowdfunding-kampanj?

Permalänk

Age of Empires IV - potentiell crowdfunding-kampanj?

Verkar som att inga utgivare idag tycker att ett nytt AoE skulle vara en bra investering, vad jag hört.
Ett crowdfundat AoE tror jag skulle komma upp i rätt rejäla summor, så stort som serien varit.
Skulle personligen inte tveka en sekund att bidra om möjligheten fanns. Skulle ni?

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Om det skulle vara mer som ettan och tvåan så skulle jag donera utan att tänka efter!
Använd en bättre titel dock. Trodde att de hade startat en kickstarter för AoE4.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Det är väl Microsoft som äger Age of Empires? Tror det finns för mycket pengar i märket fortfarande för att dom skulle våga sig på något liknande.

Visa signatur

| Muffins? |

Permalänk
Medlem

Age of Empires 1-3 var grymma! Onlineverisionen verkade lite billig samt att man ville krama ut pengar. Jag skulle vara ofattbart glad om de kanske skulle göra en remake av 1-3 an. Inte fortsätta upp i tidsåldrarna upp till våran tid.

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Medlem

AoE I och II var, och är fortfarande underbara spel, hade nog kunna vara något om det blir mer som orginalen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

En remake av tvåan vore grymt, med uppiffad grafik, fixade buggar och förbättrat multiplayer. Skulle betala mkt för det

Permalänk
Skrivet av Full Strike:

En remake av tvåan vore grymt, med uppiffad grafik, fixade buggar och förbättrat multiplayer. Skulle betala mkt för det

Trillade in på denna tråden när jag sökte på Age of Empires IV. Har du insider information?;)

http://store.steampowered.com/app/221380/?snr=1_7_15__13

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Trillade in på denna tråden när jag sökte på Age of Empires IV. Har du insider information?;)

http://store.steampowered.com/app/221380/?snr=1_7_15__13

Blev just utannouncat

Brukar inte vara så hypad på nya uppföljare på jättegamla titlar då de som jobbade med AoE1+2 knappast kommer sitta samma gäng och göra 4:an, det blir nog några andra (och då spelar det ingen roll om spelet heter Age of empires eller inte). Dessutom tror jag folk knappast kommer jubla över ett spel som liknar aoe2, det är väldigt förlegat och gammalt, även om det var bäst när det kom.

Kommer köpa aoe2 HD och kanske lana det med kompisar, men jag hoppas inte på ett nytt age of empires av ovanstående anledningar.

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Blev just utannouncat

Brukar inte vara så hypad på nya uppföljare på jättegamla titlar då de som jobbade med AoE1+2 knappast kommer sitta samma gäng och göra 4:an, det blir nog några andra (och då spelar det ingen roll om spelet heter Age of empires eller inte). Dessutom tror jag folk knappast kommer jubla över ett spel som liknar aoe2, det är väldigt förlegat och gammalt, även om det var bäst när det kom.

Kommer köpa aoe2 HD och kanske lana det med kompisar, men jag hoppas inte på ett nytt age of empires av ovanstående anledningar.

Nej, vad jag har förstått har studion som gjorde de tidigare spelen lagt ner. Men sen förstår jag inte vad som skulle vara gammalt med en uppföljare? Tiden den ska utspela sig i kommer vara närmare nutid än något annat i serien.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av apelipell:

Nej, vad jag har förstått har studion som gjorde de tidigare spelen lagt ner. Men sen förstår jag inte vad som skulle vara gammalt med en uppföljare? Tiden den ska utspela sig i kommer vara närmare nutid än något annat i serien.

Tråkigt.
Att bygga medeltida byar och sedan slåss ær kul.
Att nu gøra vaddå? Bygga skyskrapor och slåss med tanks? :/

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Micosoft har pengarna men vad jag vet så finns det ingen studio som kan ta på sig ansvaret för spelt.
(MS studio)
Om dom nu inte skulle använda studion som dom gamla devsen av AoE spelen skapade

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Trillade in på denna tråden när jag sökte på Age of Empires IV. Har du insider information?;)

http://store.steampowered.com/app/221380/?snr=1_7_15__13

w00t, satan vad nice Blir köp!

Permalänk

Jag gillar aoe 3. har dock inte spelat några expansioner ännu. Tycker det är roligare i multiplay än 1an och 2an.
Skulle inte heller tveka på att bidra med en slant!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |