Futuremark visar scen ur nya 3DMark för prestandadatorer

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Bara en massa snack om konsoler och animerade fit**r här ju. Kul men väldigt ointressant, var är alla nördar?

Haha så sant som det var sagt. Dock så var väl snutten man fick se inte så värst intressant. Ingen riktig wow-känsla.

Skrivet av cloned:

Tror du grafiken i PC spel styrs av konsoler mer än den hårdvarukonfig 95% av alla PC användare sitter på?

Ja och nej. När man säger så så utgår man från detta:

Spel utvecklas till konsol (av många anledningar) -> Spel portas till PC -> De skiter fullständigt i att ändra på grafikdelen (om de över huvud taget ändrar på något

Men råa PC spel som inte kommer till konsol styrs ju självklart inte av konsoler. Fast sådana spel finns väl inte längre?
Sen så är det felaktigt att hävda att 95% av alla PC-användare sitter på samma config. Förmodligen har inte ens 1% samma.

Permalänk
Medlem

Har det inte bölats klart om konsoller för 2012 i alla fall ännu?

Om allt är de onda konsolltillverkarnas fel kan ni ju köpa tre ex av varje PC-spel då och få upp omsättningen!
T.ex.

Inte billigt alltid men lär påverka verkligheten mer än grinandet.
+1

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Har det inte bölats klart om konsoller för 2012 i alla fall ännu?

Om allt är de onda konsolltillverkarnas fel kan ni ju köpa tre ex av varje PC-spel då och få upp omsättningen!
T.ex.

Inte billigt alltid men lär påverka verkligheten mer än grinandet.
+1

Ifall du för över en mille till mitt konto 1337666-42 så lovar jag att i fortsättningen köpa 10 av varje spel :>

Permalänk
Medlem

Ballls Yeah!

Grafikdemo med bara rad, awesome och uhh...mer rad och awesome!

Lavasnubbar, lasersvärd och *MSI Logo (*Wait, wut?).

Absolut en av de bästa demot jag har sett denna året (vad jag tycker).

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Ja, fast man ser det på t.ex. brösten eftersom att de är hängiga och flyger omkring, det skulle inte vara möjligt om det det varit en 3dmodell med någon form av kläder på sig, där av undrar man ju även vad öppningen mellan benen annars skulle kunna vara :-S

är skadad jag med då detta var något jag såg också och tänkte "dröjer inte länge förrän censur-maffian slår till"...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Daedric!

Skrivet av zeagan:

Är det bara jag som reagerar på att detta är osmakligt...? Man ser tydligt hur tjejen är 'spritt språngandes naken', fast med genomskinlig hud och vad som ser ut att vara en fit*a i metall. Det här slår tyvärr alla bottenrekord.

Jag tror att det bara är du som tolkar det som osmakligt och därför är det bara du som reagerar. Du antar i ditt påstående att det ÄR osmakligt för alla vilket uppenbarligen är felaktigt. Jag tycker personligen att folk i allmänhet är överkänsliga för sådana grejer och stirrar upp sig för småsaker för att de inte har bättre saker för sig. Folk ska vara så jäkla korrekta nu för tiden och kvida om småsaker istället för att engagera sig i verkliga problem.

Jag tänkte inte nämnvärt på detaljerna i "ismonstret" däremot tänkte jag direkt Daedric när jag såg eldfiguren

Gällande konsoler så är det ju ganska trevligt att kunna köra spel i 60+ FPS i 2560x1600 med nice inställningar utan att behöva uppgradera allt för ofta. Däremot så händer det ju att spelkänslan blir lidande vid konsolportningar. Får jag välja så tar jag spelkänsla över fancy grafik.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

"Bästa pris på: Sapphire Radeon HD7950 With Boost"

Swec-trollet i farten igen?

Permalänk
Medlem

Pinsamt fånigt och ful demo...
Efter 3DM03 gick det åt fel håll...

Permalänk

Skulle det demot vara imponerande???

Det såg ut som skrutt, inte i närheten av wow-faktorn i tidigare 3dmark. Skulle spontant säga att min moddade Skyrim ser bättre ut.

Dessutom otroligt klyschiga monster.

@Trihx3eem: jag synar din daedra lord, och höjer med en Avatar of Balthazar.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Azrof90:

Med HD7000 serien må de nya konsollerna vara en generation efter, men verkligen inte stenålder. Kommer de dessutom inkludera en 16kärnig processor och eventuellt CF gpu så kommer de definitivt vara med ett tag framöver samt pusha fram utveckligen av spel ytterliggare. Lär väl dessutom vara vassare än den genomsnittlige gamers system, åtminstone när den kommer.

Källa.

Edit:
Tillägg

En generation efter i datorvärlden är stenåldern imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Aldrig att jag kör ett mobilprestandatest på min PC! Min dator är inte en stor mobil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

Får jag välja så tar jag spelkänsla över fancy grafik.

Får jag välja tar jag fancy grafik OCH spelkänsla. De är inte varandras motsats.

Skrivet av flashen:

En generation efter i datorvärlden är stenåldern imo

Så illa är det inte, det är inte där problemet ligger.

Eftersom alla spel idag är gjorda för sju år gammal hårdvara, kommer grafikkvalitén att hoppa långt framåt när nästa generation konsoller släpps. Geometri och textures och lighting förbättras dramatiskt, och precis som nu kommer PC så småningom att få en del tweaks och mods som bättrar på grafiken ytterligare.

Så de första två-tre åren efter att next-gen konsollerna släppts kommer grafiken att stadigt bli bättre. Sen når vi en ny platå, som den här gången kommer att vara inte i fem år, utan dubbelt så länge.

Det är väl bara att hoppas att Steam och andra digitala distributionssystem fortsätter att växa, så det finns en marknad för PC-only spel, annars kommer det att suga nåt alldeles fruktansvärt att vara en PC gamer år 2022.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

2-3 år va i underkant , 3dmark brukar ligga 7 år före spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicious:

Ja och nej. När man säger så så utgår man från detta:

Spel utvecklas till konsol (av många anledningar) -> Spel portas till PC -> De skiter fullständigt i att ändra på grafikdelen (om de över huvud taget ändrar på något

Men råa PC spel som inte kommer till konsol styrs ju självklart inte av konsoler. Fast sådana spel finns väl inte längre?
Sen så är det felaktigt att hävda att 95% av alla PC-användare sitter på samma config. Förmodligen har inte ens 1% samma.

Dumt formulerat kanske, men det jag menade var att de datorer de flesta sitter på är inte särskilt kraftfulla. De kraftfulla datorerna de flesta här i forumet pratar om när de snackar om spel osv är bara en marginell del av den totala kakan av PC datorer. De allra flesta normala användare använder laptops med intel hd grafik eller en gamingrig från siba med 2gb grafik och 2TB hdd. Vill utvecklare få lite volym i sin försäljning så måste spelen anpassas efter en relativt låg lägstanivå, och då kanske det ändå inte är värt att arbeta om allt för mycket från konsolversionerna.

Dessutom spelkänsla>grafik , men så verkar det vara förvånansvärt få som resonerar

Permalänk
Skrivet av cloned:

Dumt formulerat kanske, men det jag menade var att de datorer de flesta sitter på är inte särskilt kraftfulla. De kraftfulla datorerna de flesta här i forumet pratar om när de snackar om spel osv är bara en marginell del av den totala kakan av PC datorer. De allra flesta normala användare använder laptops med intel hd grafik eller en gamingrig från siba med 2gb grafik och 2TB hdd. Vill utvecklare få lite volym i sin försäljning så måste spelen anpassas efter en relativt låg lägstanivå, och då kanske det ändå inte är värt att arbeta om allt för mycket från konsolversionerna.

Dessutom spelkänsla>grafik , men så verkar det vara förvånansvärt få som resonerar

Sant sant, många sitter på en siba-rigg. Dock så har du kommit till fel forum om du letar efter de som föredrar spelkänsla framför grafik

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av zeagan:

Är det bara jag som reagerar på att detta är osmakligt...? Man ser tydligt hur tjejen är 'spritt språngandes naken', fast med genomskinlig hud och vad som ser ut att vara en fit*a i metall. Det här slår tyvärr alla bottenrekord.

Du har hört uttrycket: "Man ser det man VILL se?" Det stämmer

Första gången jag såg klippet så märkte jag inte att den vita roboten var en tjej. Kollade på demonens svärd och letade efter eldeffekter.
Andra gången efter att ha läst alla inlägg här så såg det som om hon hade nån slags trosa på sig ^^

Men alltså letar man efter spöken så hittar man dem till slut ;p

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Yeah, ska bli intressant och se hur den konsollen kommer se ut med tanke på att dem grafikkorten som sitter i Xbox360 och PS3 drar typ 60watt och tar upp en PCI plats, medans ett HD7990 dual gpu kort tar upp 3st PCI platser är typ dubbelt så långt och drar upp till 550watt. RROD innan man ens hinner starta igång live xD.

Men skämt åtsido, troligtvis kommer det nog sitta ett strömeffektivt low-end kort liknande HD7750 eller HD7850m i nästa gen xbox/ps. Problemet är ju dock att dem korten är rejält mycket sämre ett vanligt mid/high-end kort, så nästa gen xbox och playstation kommer nog halka efter ännu snabbare än vad 360 och ps3 gjorde.

550 W i Furmark som värst, och hur många tror du kör 7990? Otroligt dålig referens.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730