Permalänk

Nytt grafikkort

Tja jag ska köpa ett nytt grafikkort, Jag har tänkt att spela bf3 far cry 3 crysis 3, wow, bo2, Men jag har ett ass dåligt grafikkort, har ett gtx440 2gb,
Mitt pris är 2000-2300
Mina delar: Ram 8gb
Moderkort:ASUSTeK Computer INC. F1A75-V PRO
Cpu:AMD A8-3870
Näaggregat:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745088

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Hedersmedlem

Om nVidia=GTX660/GTX660Ti
Om AMD=HD7870

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1413735

Lägg till 144 kronor+frakt och du får ett riktigt bra kort. Vet dock inte om din processor kommer att flaska kortet. Tror säkert att det finns någon som vet om det kommer att flaska eller inte.

Permalänk
Skrivet av D0ez:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1413735

Lägg till 144 kronor+frakt och du får ett riktigt bra kort. Vet dock inte om din processor kommer att flaska kortet. Tror säkert att det finns någon som vet om det kommer att flaska eller inte.

Det var ett bra pris! Köp detta TS!
Processorn kommer inte att flaska. Den har ju 4 kärnor, och det är nog för att inte flaska ett 7950.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D0ez:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1413735

Lägg till 144 kronor+frakt och du får ett riktigt bra kort. Vet dock inte om din processor kommer att flaska kortet. Tror säkert att det finns någon som vet om det kommer att flaska eller inte.

Gör det här valet

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Det var ett bra pris! Köp detta TS!
Processorn kommer inte att flaska. Den har ju 4 kärnor, och det är nog för att inte flaska ett 7950.

kommer inget bättre så tar jag det:D
Kan man lita på pixmania?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl konstigt att det aldrig går att hålla sig inom budget på detta forum
Men visst är det en bra deal med HD7950:t

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

kommer inget bättre så tar jag det:D
Kan man lita på pixmania?

Ta CDON istället

Permalänk
Skrivet av GurreX:

Ta CDON istället

Exakt, blir ju billigare än pixmania med frakt!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Oj kolla inte frakten:D

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

Oj kolla inte frakten:D

Och jag lovar dig att du kommer att märka skillnad från ett gtx 440.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Oj kolla inte frakten:D

Om du vill sträcka din budget lite så är det här kortet galet prisvärt. http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_670_4gb_ddr5_2xdvi_hdmi_displayport_pcie-21244001
Och innan ni klagar, det är 4gb varianten.

Permalänk

Det va en på forumet som sålde denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751682#extra för 1650 med garanti och allt, Är det billigt?

Permalänk

En kompis sa till mig att två 7850 är bättre än en 7950, Är det sant?

Permalänk
Medlem

Två stycken 7850 är mycket dyrare och enligt mig så är det bättre att hålla sig till ett kort. Dessutom kommer du förmodligen (inte helt säker) att få köpa till ett nytt nättagg. Med ditt budget skulle jag inte rekommendera det. Det kortet jag länkade innan är ett mycket prisvärt kort som du inte kommer att klaga på. 7850x2= 15700 men tyvärr funkar det inte så
Och om det va någon som sålde samma kort som du länkade för 1650 så är det billigt ja. Skulle jag våga skicka pengar till han o vänta på kortet, nej. Om du har möjligheten att hämta den själv så är det absolut värt att tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det är väl konstigt att det aldrig går att hålla sig inom budget på detta forum
Men visst är det en bra deal med HD7950:t

Skillnaden mellan ett 7870 och ett 7950 är tillräckligt stort för att betala det lilla extra. Men det är faktiskt sant att alla som frågar efter ett nytt kort kommer att få nåt liknande svar: Om du lägger till några hundralappar så får du en hd8950 super turbo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0ez:

Skillnaden mellan ett 7870 och ett 7950 är tillräckligt stort för att betala det lilla extra. Men det är faktiskt sant att alla som frågar efter ett nytt kort kommer att få nåt liknande svar: Om du lägger till några hundralappar så får du en hd8950 super turbo.

Nja det dröjer nog minst ett halvår innan det kommer ut

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Tja jag ska köpa ett nytt grafikkort, Jag har tänkt att spela bf3 far cry 3 crysis 3, wow, bo2, Men jag har ett ass dåligt grafikkort, har ett gtx440 2gb,
Mitt pris är 2000-2300
Mina delar: Ram 8gb
Moderkort:ASUSTeK Computer INC. F1A75-V PRO
Cpu:AMD A8-3870
Näaggregat:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745088

Lägger du de pengarna på grafikkort föreslår jag att du klockar processorn så långt det bara går om den inte ska bli allt för mycket av en flaskhals.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag köpte själv ett sapphire 7950 OC 3 gb från komplett för ett par veckor sen och är helnöjd, i en del spetl/tester är det likvärdigt med min polares NV 670!

Permalänk

Jag skulle rekommendera ett 7950 från Quizcore istället.
Då får du Vapor-X versionen istället för 2495:-.
http://www.quizcore.se/sapphire-vapor-x-hd-7950-3gb-gddr5-oc/...

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Köper du från cdon, glöm då inte sweclockers rabattkod för att få 5%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Om nVidia=GTX660/GTX660Ti
Om AMD=HD7870

Om Nvidia kan jag garanterat hålla med, men för AMD så är är ett 7870 ganska klent i jämförelse vad TS är beredd att betala Hakar på de andra och säger: AMD=7950 (Men du kan faktiskt få tag på ett 7970 referens för ca 3000 kr

Sedan tror jag att du skulle köra på Nvidia, så som det ser ut nu med dem spelen du spelar, Så mitt tips är ett Nvidia 660ti

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Jag skulle rekommendera ett 7950 från Quizcore istället.
Då får du Vapor-X versionen istället för 2495:-.
http://www.quizcore.se/sapphire-vapor-x-hd-7950-3gb-gddr5-oc/...

öhhh..."Famous for our exclusive cooling solutions like the award winning Vapor Chamber Cooling technology - Vapor-X, SAPPHIRE's reputation for innovative excellence continues to grow with the introduction of our new dual-extractor technology - Dual-X. Dual-X is a highly efficient multi-heatpipe cooler with dual fans that provide quiet and very cool operation during normal operating conditions, and superb cooling performance even under extreme load."

Dual-x är nyare än vapor x...och dessutom samma sak...bara nytt namn

Permalänk

Bestälde själv ett HD7870 oc igår, men skulle tagit ett HD7950 för ca 2500 kr om det bara hade fått plats. : ( (HD7950 ca 29 cm långt) kolla så att kortet du köper får plats. Mitt max i innan de tar i hårddiskarna är bara ca 25-26 cm. (och HD7870 är kortare).

Permalänk
Skrivet av frunk:

öhhh..."Famous for our exclusive cooling solutions like the award winning Vapor Chamber Cooling technology - Vapor-X, SAPPHIRE's reputation for innovative excellence continues to grow with the introduction of our new dual-extractor technology - Dual-X. Dual-X is a highly efficient multi-heatpipe cooler with dual fans that provide quiet and very cool operation during normal operating conditions, and superb cooling performance even under extreme load."

Dual-x är nyare än vapor x...och dessutom samma sak...bara nytt namn

Det är det då inte. Läs på Sapphires egenn hemsida får du se. Högre boostfrekvens samt mindre format på kortet. Även kylaren är annorlunda.
7950 Dual-X Boost vs 7950 Vapor-X Boost.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Det är det då inte. Läs på Sapphires egenn hemsida får du se. Högre boostfrekvens samt mindre format på kortet. Även kylaren är annorlunda.
7950 Dual-X Boost vs 7950 Vapor-X Boost.

Citatet jag skrev var taget direkt från sapphires hemsida....spelar ingen roll, båda kylarna kyler jäkligt bra

Permalänk
Skrivet av frunk:

Citatet jag skrev var taget direkt från sapphires hemsida....spelar ingen roll, båda kylarna kyler jäkligt bra

Absolut gör de det. Jag ville bara förtydliga att de inte alls är identiska då du mer eller mindre försöker dumförklara mitt tidigare förslag.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Absolut gör de det. Jag ville bara förtydliga att de inte alls är identiska då du mer eller mindre försöker dumförklara mitt tidigare förslag.

Nej det försöker jag inte alls, dock är dual-x kylaren nyare än vapor-x!

Permalänk
Skrivet av frunk:

Nej det försöker jag inte alls, dock är dual-x kylaren nyare än vapor-x!

Men snälla, "Dual-X is a highly efficient multi-heatpipe cooler with dual fans". Alltså betyder det bara att den har flertalet heatpipes med dubbla fläktar, det har även Vapor-X versionen. Dual-X är en egenskap båda korten har även enligt tillverkaren.
Vapor-X däremot är ytterligare en teknik för att förbättra värmeavledningsförmågan hos kortet. Den är enbart äldre för att de introducerade den 2007 och multiple heatpipes var inte direkt standard då.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.