Permalänk
Medlem

CRC medelande

Hej.

När jag försöker installera Far cry 3 så får jag upp ett medelande under installationen "Crc-fel data/win32 common. cab fil.

Varför händer detta? Hur löser jag detta?

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem

Köpt det genom Steam, annan tjänst eller skiva?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Köpt det genom Steam, annan tjänst eller skiva?

Skiva men jag laddade ned det från ubi för det vart något galet.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem

Ladda ner på nytt i så fall! Verkar som om någon fil blivit korrupt.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

Ladda ner på nytt i så fall! Verkar som om någon fil blivit korrupt.

Det fortsätter iallafall har gjort det för andra gången.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem

När du laddar hem andra saker förekommer det CRC-fel lite då och då också? Kan nämligen vara problem / fel på dina minnen isåfall.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

När du laddar hem andra saker förekommer det CRC-fel lite då och då också? Kan nämligen vara problem / fel på dina minnen isåfall.

Ok så ska jag byta dem alltså?

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem

Inte säkert att det är felet så vänta med det, men jag rekommenderar att du laddar hem och kör Memtest.

http://www.memtest.org

Edit: Ladda hem på en annan dator så du inte får CRC på själva memtest

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Hej.

När jag försöker installera Far cry 3 så får jag upp ett medelande under installationen "Crc-fel data/win32 common. cab fil.

Varför händer detta? Hur löser jag detta?

Pröva installera med ditt antivirus inaktiverat.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Pröva installera med ditt antivirus inaktiverat.

Ska pröva.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Ska pröva.

Nä funkade inte.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |