DMTECH Tablet 7525B - 7-tum, VAD tror ni? [Julklapp]

Permalänk
Medlem

DMTECH Tablet 7525B - 7-tum, VAD tror ni? [Julklapp]

Tjenare!

Vad tror ni om denna surfplatta? (Pris 990kr)

DMTECH Tablet 7525B
Specs:

7-tums kapacitiv skärm (800 x 480)
Rockchip 3066 Dual-Core Processor
4 GB utrymme
1GB RAM
Android 4.1 Jelly Bean
Kamera

Användning: slösurf, lite skoljobb osv. (Vill bara lägga ut 1000kr på en platta)

Värt för priset speciellt med android 4.1?

Så vad tror ni sweclockare, bra köp?

MVH

Permalänk

Upplösningen på skärmen börjar bli för låg redan på en 4,3" stor skärm så skulle inte vilja ha det på en 7" platta där syftet är surfa på nätet och göra skoljobb (båda de sakerna innebär ju troligtvis mycket läsande och skrivande.)

Om du ändå överväger den se till att ha sett skärmen på riktigt. Hade en ZTE light förr och det fungerade men det var pixligt.
Man kan la inte begära allt för mycket för 1000kr tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag köpte i november (och fick den i början på denna vecka) en 1000 kr tablet. Onda v711, i stort samma som den du nämner, men med 1024x600 skärm, samt amlogics SoC (Dual-core dual-gpu). Jag kan inte klaga på den. Den kom med 4.0.3 men det finns Ondas egen uppdatering till 4.1.1.
Visst, det är inte en 4000 kr tablet. Men om någon säger att man inte kan få en bra tablet för 1000 kr har de inte sökt runt. Mitt val låg mellan Nexus 7 och denna. Nexus 7 hade varit ungefär dubbelt så bra hårdvarumässigt, men priset var också dubbelt så högt. För mitt lilla användningsområde såg jag inte någon orsak att lägga större pengar på en tablet.
Med det sagt, det finns en rad olika billiga märken där ute, så det kan vara bra att känna till. Skärmen speciellt, en kompis hade testat en a-link i samma prisklass som min Onda, och han sa att Onda:ns skärm såg ut och kändes som den kom från en 3 gånger dyrare tablet. Så billiga tablets är nog en viss gamble, medans typ Nexus 7 är ett ganska säkert kort när det kommer till prisvärd.